۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پرداخت ۶میلیارد تسهیلات کارفرمایی/ ۲۵درصد اشتغال استان قزوین توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود
کد خبر: ۳۴۵۱۲۵ نویسنده: سید مرتضی دهقانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۸ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قزوین اعلام کرد

پرداخت ۶میلیارد تسهیلات کارفرمایی/ ۲۵درصد اشتغال استان قزوین توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال جاری توانستیم بالغ بر شش میلیارد تومان تسهیلات کارفرمایی به ۱۳ شرکت در استان پرداخت کنیم.

پرداخت ۶میلیارد تسهیلات کارفرمایی/ ۲۵درصد اشتغال استان قزوین توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود

سید مرتضی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به فعالیت کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان اظهار کرد: در بحث کاریابی دو بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده؛ بدین شکل که اگر از نیروی کار امداد استفاده کنند؛ می‌توانند از این بسته تشویقی بهره‌مند شوند.

وی افزود:  کارفرمایان در ابتدا به ازای جذب هر نفر نیرو و پرداخت حداقل حقوق قانون کار و بیمه کردن فرد، مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت هفت ساله از کمیته امداد دریافت کنند یا اینکه از بسته‌های تشویقی بیمه سهم کارفرما استفاده کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در مناطق محروم استان دو بسته تشویقی به صورت همزمان به کارفرمایان ارائه می‌شود؛ اما در مناطق برخوردار فقط یکی از این دو بسته به کارفرمایان تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در سال جاری توانستیم بالغ بر شش میلیارد تومان تسهیلات کارفرمایی به 13 شرکت در استان پرداخت کنیم که در واقع یک نوع همکاری برد-برد است؛ زیرا هم سرمایه در گردش آنها افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر نیز مددجویان کمیته امداد مشغول به کار شده و قادر به تامین مایحتاج و اداره زندگی خود می‌شوند.

پرداخت 92 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به جامعه هدف

دهقانی با بیان اینکه یک چهارم اشتغال استان به عبارتی 25 درصد آن را کمیته امداد استان قزوین متعهد شده است؛ عنوان کرد: در کارگروه اشتغال استانداری قزوین اعلام شده که در سال جاری 20 هزار فرصت شغلی در سطح استان توسط دستگاه‌های اجرایی متولی اشتغال اجرایی کند که کمیته امداد متناسب با ظرفیت‌های خود ایجاد پنج هزار فرصت شغلی را متعهد شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخش عمده فرصت شغلی ایجاد شده توسط کمیته امداد از منابع بند ب تبصره 16 است که 107 میلیارد تومان بابت این امر برای ما در نظر گرفتند تا بتوانیم از منابع بانکی سه هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده و دو هزار فرصت شغلی دیگر نیز از منابع امداد ولایت و کاریابی‌ها و مشاغل روستایی صورت می‌گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته در بحث اجرای طرح‌های دانش بنیان رتبه اول کشوری را کسب کردیم؛ چرا که کمیته امداد استان قزوین با پارک علم و فناوری استان، جهاد دانشگاهی استان، سازمان فنی و حرفه‌ای استان و شرکت‌های صنعتی استان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده و از دانش آنها استفاده و طرح‌های دانش‌بنیان و نوین را عملیاتی می‌کند.

همکاری 39 راهبر شغلی با کمیته امداد قزوین

وی عنوان کرد: در بحث آموزش منجر به اشتغال یا افزایش سطح دانش افراد نیز جایگاه سوم کشوری و در بحث کاریابی جزو 10 استان برتر کشور هستیم و در سال گذشته نزدیک به 92 میلیارد و 500 میلیون تومان به جامعه هدف تسهیلات اشتغال پرداخت کردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: سیاست جدید کمیته امداد در حوزه اشتغال که از سال 98 در کلان کشور اجرایی می‌شود بحث راهبران شغلی است. راهبر شغلی به کسی گفته می‌شود که توانایی و دانش انجام کار را داشته و می‌تواند برای کارهای خود بازار کار خوبی را مهیا کند که ما اکنون در سطح استان با 39 راهبر شغلی تفاهم‌نامه همکاری داریم.

دهقانی در پایان گفت: تفاهم نامه کمیته امداد با راهبران شغلی در زمینه دامداری، کشاورزی، طرح میوه خشک، گلیم بافی، خیاطی و چرم دوزی است که می‌توانند در بحث مدیریت و هدایتِ شغل‌هایی که ما ایجاد می‌کنیم؛ کمک کنند تا تلاش‌هایی که در سطح اشتغال کمیته امداد انجام شود به بیراهه کشیده نشود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان