۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش بیماران بدحال تنفسی در قزوین/ ۳۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند
کد خبر: ۳۴۵۱۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۸ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هشدار داد

افزایش بیماران بدحال تنفسی در قزوین/ ۳۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به افزایش بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه گفت: متاسفانه ۸۶ بیمار در بخش آی سی یو بستری بوده و شش بیمار دیگر نیز در انتظار خالی شدن تخت‌های این بخش هستند.

افزایش بیماران بدحال تنفسی در قزوین/  ۳۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در ارتباط با جامعه هدف واکسن آنفلوانزا در مرحله اول اظهار کرد: اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا گروه‌های پرخطر شامل کارکنان مراکز بیمارستانی، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص و زندانیان است.

وی افزود: ۲۰ هزار دوز واکسن آنفولانزا روز یکشنبه به دست ما رسید و از همان لحظه نیز تزریق واکسن به گروه‌های هدف آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام کسانی که این واکسن را در مرحله اول دریافت می کنند در سامانه سیب معاونت بهداشتی دانشگاه ثبت هستند؛ لذا همکاران ما با آنها تماس گرفته و برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی استان راهنمایی می‌شوند.

وی عنوان کرد: مجموعا ۲۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا به استان قزوین تخصیص پیدا کرده که همه این‌ها با کد ملی و شماره‌ای که در سامانه سیب ثبت بوده، تجویز و تزریق می‌شود.

نامدار بیان کرد: واکسن آنفلوانزا برای مرحله بعدی توزیع که شاید مطالبات بیشتری از مردم باشد توسط سازمان غذا و دارو در حال خرید است و به زودی در کل کشور در داروخانه‌های بخش خصوصی توزیع خواهد شد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

افزایش آمار بستری بیماران کرونا در قزوین

این مقام مسئول عنوان کرد: برای تزریق واکسن آنفلوانزا در مرحله اول که شامل خانم‌های باردار و بیماران خاص هستند قطعاً با آنها تماس گرفته خواهد شد و تزریق واکسن طی چهار الی پنج روز آینده انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آمار مبتلایان کرونا در استان اضافه کرد: متاسفانه از ششم فروردین تاکنون آمار بستری‌ها در استان تا این اندازه زیاد نبوده؛ چراکه هم اکنون ۳۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

وی عنوان کرد: متاسفانه ۸۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش آی سی یو بستری بوده و شش بیمار دیگر نیز در انتظار خالی شدن تخت‌های این بخش هستند.

نامدار با اشاره به فوت چهار بیمار در اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته همچنین ۷۰ بیمار جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی در پایان بیان کرد: خوشبختانه با هماهنگی انجام شده، بخش‌های بیمارستان‌های خصوصی نیز در اختیار خدمات دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و می‌توانند در آینده به بیماران حاد تنفسی خدمات ارائه بدهند و بدین شکل مقداری از بار زیاد مشکلات ما که اکنون با کمبود تخت بیمارستانی سر و کار داریم حل کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان