۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بهره‌مندی بیش از ۱۴ هزار نفر از مشاوره قضایی در قزوین
کد خبر: ۳۴۵۰۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۷ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد

بهره‌مندی بیش از ۱۴ هزار نفر از مشاوره قضایی در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: طی شش ماهه اول سال جاری بیش از ده هزار نفر از شهروندان استان قزوین از مشاوره قضائی دادگستری استان بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی بیش از ۱۴ هزار نفر از مشاوره قضایی در قزوین

حجت الاسلام قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به ماده ۱۰ اصلاحی قانون تشكیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اظهار کرد: مطابق این ماده و ماده ۴۲ آیین‌نامه اجرایی آن در دادگستری‌ها و مجتمع‌های قضایی، اداره ارشاد و معاضـدت قضـایی زیر نظر رؤسـای حـوزه‌های قضـایی جهت ارشاد مراجعین تشکیل شد.

مقام ارشد قضائی استان افزود: از ابتدای سال تاکنون 14 هزار و 680 نفر از خدمات مشاوره‌ای واحد ارشاد و معاضدت قضائی دادگستری‌ها و دادسراهای استان بهره‌مند شده‌اند؛ که در خصوص عناوین حقوقی طلاق به درخواست زوجه، طلاق به درخواست زوج و مطالبه وجه بیشترین مشاوره را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در خصوص عناوین کیفری مورد مشاوره بیان کرد: بیشترین آمار این عنوان‌ها مربوط به توهین، ضرب و جرح، مواد مخدر و تهدید است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اهداف تشکیل ادارات ارشاد و معاضدت قضائی گفت: توانمنـد سازی و جلب رضایت، رعایت حقوق وارتقاء دانش حقوقی مراجعه کنندگان از جمله این اهداف است که از طریق راهنمایی و ارشاد مراجعین در راستای اقامه دعوا و پیگیری عینیت خواهد یافت.

قدرتي تصريح کرد: از جمله مهمترين دلايلي كه مردم در روابط حقوقي و قضايي خود با مشكل مواجه مي‌شوند عدم اطلاع از مقررات قانوني است، كه توصيه مي‌شود قبل از هر اقدام حقوقي در روابط فردي و اجتماعي و ساير موضوعات، حتما به وكيل و كساني كه اطلاع از مقررات دارند و يا به واحد مشاوره در مراجع قضايي مراجعه و پس از مشورت اقدام کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان