۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین راندمان تولید انگور در باغات قزوین افزایش می‌یابد/ تعیین قیمت خرید توافقی کشمش در استان
کد خبر: ۳۴۵۰۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۶ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

راندمان تولید انگور در باغات قزوین افزایش می‌یابد/ تعیین قیمت خرید توافقی کشمش در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش راندمان تولید محصول انگور در واحد سطح از برنامه‌های اساسی جهاد کشاورزی استان است.

راندمان تولید انگور در باغات قزوین افزایش می‌یابد/ تعیین قیمت خرید توافقی کشمش در استان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه خمسه در جلسه قیمت گذاری کشمش که با حضور معتمد معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، مرتضی علیخانی مدیرکل سرمایه گذاری، زکی‌زاده مدیرکل امور اقتصادی استانداری و تولیدکنندگان و صادرکنندگان حوزه کشمش استان در مجموعه باغستان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: طی چند سال اخیر این سازمان با اجرای طرح فراز و داربستی کردن باغات انگور خدمات خوبی را در باغات انگور استان ارائه داده است.

وی افزود: باید تلاش شود تا بهره وری در باغات انگور افزایش یابد. هرساله در زمان برداشت انگور و تولید کشمش برای تولید محصول اساسی شهرستان‌های بوئین زهرا، تاکستان و قزوین تصمیم گیری برای قیمت کشمش می‌شود که در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون استان قزوین دارای ۳۲ هزار هکتار باغات انگور است که از این میزان ۲۵ هزار هکتار در شهرستان تاکستان واقع شده است.

خمسه یادآور شد: میانگین متوسط تولید کشمش در استان ۵۰ یا ۶۰ هزار تن است که امسال شرایط مناسبی در شهرستان تاکستان برای تولید این محصول وجود دارد و شهرستان تاکستان به عنوان قطب تولید انگور و کشمش نقش تعیین کننده‌ای در قیمت کشمش دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: قزوین نسبت به چند سال گذشته در بحث کمیت و کیفیت تولید انگور و کشمش شرایط خوب و مناسبی داشته و در همین راستا کشاورزان و باغداران پیشرو توانستند با استفاده از دستاوردهای نوین؛ محصول با کیفیتی تولید کنند.

وی تاکید کرد: در تلاشیم تا دغدغه کشاورزان و باغداران تولید کننده کم شود و همچنین صادرات این محصول افزایش یابد؛ بنابراین بایستی این دو مولفه مورد حمایت قرار گیرد.

خمسه افزود: در بازار نابسامان و متغیر در تلاش هستیم که مشکل برای کشاورزان و باغداران پیش نیاید و بایستی کمک شود تا تولید کننده رغبت بیشتری برای تولید محصول داشته باشد.

وی تصریح کرد: جلسات کارشناسی متعددی در سطح استان برگزار شده تا به کف قیمتی خوبی برای کشمش برسیم.

خمسه گفت: در سال‌های گذشته مشکلات بسیار زیادی در بحث کشمش وجود داشت زیرا سیاست واحدی برای بخش کشمش وجود نداشت با اینکه نوسانات قیمت در بازار نبود؛ اما در شرایط کنونی که ‌‌ قیمت‌ها متغیر و با نوسانات روبروست باید کاری کرد تا صادر کننده و تولید کننده با رغبت بیشتری حرکت کنند تا ارز آوری بیشتری وارد بازار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: پس از بررسی‌های متعدد با حضور تاکداران استان و فعالان صنعت کشمش، کف قیمت خرید توافقی کشمش در استان در سال جاری، هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: کف قیمت خرید توافقی کشمش ۲۰ هزار تومان است و در صورت کیفیت بالای کشمش تولید شده، این رقم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

خمسه در پایان گفت: خرید توافقی کشمش با هدف حذف واسطه‌ها و حمایت از باغداران و تولیدکنندگان این محصول در شهرستان تاکستان در دستور کار تعاون روستایی استان قرار دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان