۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کاهش پرداخت عوارضی تردد خودروها در محمدیه و افزایش نگران‌کننده آمار فوتی‌های کرونا در قزوین
کد خبر: ۳۴۵۰۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۵ ساعت: ۱۰:۵۴ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

کاهش پرداخت عوارضی تردد خودروها در محمدیه و افزایش نگران‌کننده آمار فوتی‌های کرونا در قزوین

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

کاهش پرداخت عوارضی تردد خودروها در محمدیه و افزایش نگران‌کننده آمار فوتی‌های کرونا در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

خدای متعال به انسان‌های با صداقت و اهل ایمان عزت می‌دهد/ مدافع حق بودن زمینه ساز کسب عزت و عظمت است

امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی گفت: خدای متعال به انسان‌های باکرامت، با صداقت و اهل ایمان عزت می‌دهد.

سقوط هواپیمای آموزشی در قزوین دومصدوم برجای گذاشت + فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: یک هواپیمای آموزشی که با دو سرنشین از فرودگاه آزادی در استان البرز به پرواز درآمده بود، در قزوین سقوط کرد.

عاملان سنگ پرانی به قطارهای مسافربری در قزوین دستگیر شدند

رئیس پلیس راه آهن شمال دو کشور از دستگیری عاملان سنگ پرانی به قطارهای مسافربری در محور ریلی قزوین- کهندژ حوالی محدوده شهری شریفیه و بیدستان خبر داد.

مقاومت فراگیر و خودباوری رمز پیروزی در دفاع مقدس بود/ حل مشکلات امروز کشور به دست جوانان توانمند امکانپذیر است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر مقاومت فراگیر و همگانی و تکیه بر خودباوری در دوران دفاع مقدس وجود نداشت، مسلما ارتش ما نمی‌توانست در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کند.

۴۰ سالگی دفاع مقدس بهانه‌ای برای غبارروبی مزار شهدای قزوین شد+تصاویر

گروه "خانه شهید خواهران" برای بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب در اقدامی خودجوش تمام مزارهای شهدای قزوین را غبارروبی کردند.

زمین‌های اداره اوقاف در چوبیندر را می‌توان برای طرح اقدام ملی واگذار کرد

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: زمین‌های اداره اوقاف در چوبیندر می‌تواند برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واگذار شود تا بخشی از ساکنان پرتلاش این روستا صاحب خانه شوند و وضعیت معیشتی مردم بهتر شود.

۸۰ درصد اسناد و مدارک شهدا جمع‌آوری شده است/ وجود ۱۷۶ شهید مفقودالاثر در قزوین

رئیس ستاد اجرایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت: تاکنون ۸۰ درصد اسناد و مدارک شهدای استان قزوین جمع‌آوری شده و ۲۰ درصد باقیمانده به دلیل برخی مشکلات بوده از جمله اینکه خانواده شهدا در قید حیات نبودند یا از استان مهاجرت کرده و در استان دیگر سکونت کردند که دسترسی به آنها آسان نبوده است.

۱۶۵ برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود/ آزادی ۱۷ زندانی به همت خیرین شهرستان البرز

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۶۵ برنامه در چهار شهر این شهرستان از جمله شهر الوند، محمدیه، بیدستان و شریفیه به صورت متمرکز در هفتۀ دفاع مقدس برگزار می‌شود.

غار قلعه کرد آوج، زایشگاه دو گونه خفاش تهدید شده و آسیب پذیر ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: غار قلعه کرد آوج به عنوان زایشگاه دو گونه خفاش تهدید شده و آسیب پذیر ایران شناسایی شد.

شهیدی که در آسمان‌ها به مراد دلش رسید/ ماجرای "سه متر به گودی یک متر!" چه بود؟

شهید بابایی با شجاعت و ایثاری که داشت، با بیش از ۳۰۰۰ ساعت پرواز با انواع هواپیماهای جنگنده قسمت اعظم وقت خود را در پروازهای عملیاتی و جبهه‌های غرب و جنوب کشور سپری کرد.

افزایش آمار نگران‌کننده بیماران کرونایی و فوت ۶ قزوینی/ ۱۳۰۰ واحد صنفی متخلف پلمب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمار صعودی فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا را داشتیم به طوریکه فوت ۶ بیمار با علائم قطعی کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان ثبت شده است.

بیش از ۸هزار مددجو فاقد مسکن هستند/ وجود ۷۰۰ خانواده دارای دو معلول و بیشتر در استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: هم‌اکنون بیش از هشت هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی استان در منطقۀ شهری و روستایی فاقد مسکن هستند که البته بیشترین آمار مربوط به منطقه شهری است.

کلنگ‌زنی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک مهرگان

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح ۱۵۰ واحدی مسکن مهر از سایر پروژه‌هایی بوده که به طرح مسکن ملی تبدیل شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک عملیاتی شود، همچنین کلنگ زنی ۱۲۰۰ واحد مسکونی را داریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین از دریافت خودروی دنا انصراف داد

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی ضمن انصراف از دریافت خودروی واگذار شده از سوی مجلس به نمایندگان خواستار تغییر روش تامین امکانات مورد نیاز نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.

خانه‌ دار شدن ۴۷۰ هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از اولویت‌های اصلی وزارتخانه، خانه‌دار کردن ۴۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن است و در صورت تأمین زمین مازاد در استان‌ها، هیچ مشکلی نداریم که طرح را اختیار دستگاه‌های دیگر قرار دهیم.

پدرم قبل شهادتش هدیه عروسی‌ام را داد/ استقلال کشور مهمترین دستاورد دفاع مقدس است/ هزار کتاب و ۱۰۰ نوار صوتی از پدرم به‌یادگار مانده

فرزند شهید اللهیاری گفت: استقلال کشور مهمترین دستاورد دفاع مقدس بوده که به برکت خون هزاران شهید به دست آمده و ما باید میراث‌دار اقدام بزرگ شهدا باشیم.

عوارضی تردد در مسیر محمدیه و مهرگان کاهش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با اجرای روش پیمایشی، خودروهای شخصی و عمومی با عبور از ایستگاه محمدیه ۴۰۰ تومان به عنوان عوارضی پرداخت خواهند کرد.

بازار مکاره «شاد» برای تبلت و موبایل/ گرانی گوشی هوشمند در سایه سخت‌گیری‌های وارداتی دولت جولان می‌دهد

در شرایطی که الزام دولت به استفاده از شبکه شاد، بازار تبلت و موبایل را داغ کرده، اما از سوی دیگر با سخت‌گیری بر واردات موبایل سبب کمبود و گرانی بیش‌ از حد این ابزار آموزش مجازی شده است.

انتشار مصاحبه گزینش‌شده از من توسط "ایلنا" شیطنت رسانه‌ای بود/ در شان نماینده انقلابی نیست به دنبال رانت و اشرافی‌گری باشد/ با واگذاری ماشین به نمایندگان موافق نبودم

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: مصاحبه‌ای که با خبرگزاری ایلنا در قزوین داشتم صدر و ذیل آن با تیترهایی که منتشر شده است، همخوانی ندارد و اقدام صورت گرفته و گزینشی کردن صحبت‌های من، یک شیطنت رسانه‌ای بود.

بیش از ۱۸ هزار کودک قزوینی سنجش بینایی شدند

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۸ هزار و ۷۳۲ کودک قزوینی امسال در طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال معاینه و مورد سنجش قرار گرفتند. .

امسال مراسم پیاده‌روی ایام اربعین حسینی برگزار نمی‌شود

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: امسال هیچگونه مراسم راهپیمایی و پیاده روی تحت عنوان اربعین حسینی در هیچ جای کشور برگزار نمی‌شود.

امکان تامین آب برای توسعه ۲۵۰ هکتاری شهرک مهرگان قزوین وجود ندارد

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: قرار شده فاز جدید شهرک مهرگان قزوین در ۲۵۰ هکتار توسعه پیدا کند؛ اما در شرایط حاضر امکان تامین آب برای اجرای این پروژه وجود ندارد.

اختصاص کمک‌های موکب‌های اربعین قزوین به رزمایش مومنانه/ ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: باتوجه به شرایط موجود کشور و شیوع کرونا، مراسم اربعین امسال برگزار نمی‌شود؛ لذا کمک‌های موکب‌ها به رزمایش کمک مومنانه اختصاص داده شده است.

برای موفقیت‌ خود هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی بلندمدت داشتم/ هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم

حائز رتبه ششم کنکور علوم انسانی گفت: برای موفقیت در کنکور سراسری هدف‌گذاری کرده و برنامه‌ریزی بلندمدت داشتم و برای هر هفته و هر ماه برنامه جداگانه‌ای تعریف کرده و در نهایت تلاش کردم تا چشم انداز کلی برای خود داشته باشم.

افراد سالم نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند/ ۲۰ درصد جمعیت هدف کشور با تزریق واکسن ایمن می‌شوند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: داروهای کمکی برای کاهش عوارض آنفلوانزا بیشتر از کرونا تایید شده است، در نتیجه مردم عادی قطعا به تزریق واکسن آنفلوانزا نیاز نخواهد داشت.

۴۰ عنوان برنامه تربیتی در قزوین اجرا می‌شود/ برگزاری طرح یاوران ولایت در مدارس

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان از اجرای ۴۰ عنوان برنامه تربیتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس خبر داد.

ایجاد ۵هزار فرصت شغلی تا پایان سال/ رویداد ملی "صنایع روستادوست" در قزوین اجرا می‌شود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال جاری بنا داریم قریب ۵هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱۴۱ میلیارد تومان در استان قزوین ایجاد کنیم.

زنگ ایثار و شهادت در ۱۴ منطقه قزوین نواخته می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نواختن زنگ ایثار و مقاومت در ۱۴ منطقه استان قزوین از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس است.

عملکرد سایت محمدآباد بوئین زهرا قابل قبول نیست

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله وارد سایت محمدآباد می‌شود که ۴۰۰ تن آن خانگی است در صورتی که از ابتدا قرار بود فقط ۲۵۰ تن زباله وارد این سایت شود.

استعفای زودهنگام سرپرست دانشگاه آزاد قزوین!/ حمیدی جایگزین خانمحمدی شد

هنوز مدت کوتاهی از جابجایی دکتر موسی خانی رئیس سابق دانشگاه آزاد قزوین پس از ۲۸ سال ریاست بر این دانشگاه بزرگ نمی‌گذرد که جایگزین وی در این دانشگاه استعفا داد!

ایمان و ولایتمداری مولفه اصلی توان رزم ایران در دفاع مقدس بود/ دفاع مردم از انقلاب باارزش‌تر از هزاران توپ و تانک است

سردار عراقی گفت: یکی از مولفه‌های مهم پیروزی دفاع مقدس، بحث مردم محوری بود که بسیار باارزش‌تر از بیش از هزاران توپ و تانک بود که امروز باید با تکیه بر این گنج بزرگ کارهایمان را پیش ببریم.

بازگشت به کار کارکنان عوارضی قزوین قطعی است/ پیگیر مراحل اداری وعده‌های نوبخت هستیم

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: پیگیری حل مشکلات کارکنان عوارضی قزوین هم‌اکنون روند قانونی خود را طی می‌کند.

جنگ ۸ ساله، عرصه ظهور و بروز کارآمدی اسلام انقلابی بود/ ایجاد جریان مقاومت، بزرگترین دستاورد دفاع‌مقدس

دفاع مقدس که در تداوم انقلاب اسلامی به خاطر تجاوز وحشیانه صدام و ۴۴ کشور حامی او رخ داد، عرصه ظهور و بروز کارآمدی اسلام انقلابی بود.

۴۴ درصد موارد ابتلا به کووید۱۹ مربوط به تماس مستقیم با بیماران است

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به بستری بودن ۳۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان گفت: ۴۴ درصد موارد ابتلا به کووید۱۹ مربوط به تماس مستقیم با بیماران کرونایی است.

هیچ کارمند دارای علائم کرونا در قزوین حق حضور در اداره را ندارد

جانشین ستاد کرونا در استان قزوین گفت: پروتکل‌های بهداشتی باید در ادارات جدی گرفته شود و هیچ کارمند دارای علائم کرونا حق حضور در اداره را ندارد.

فرصت‌های فضای مجازی بسیار گسترده است/ ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی راهکاری برای اجرای برنامه‌های اربعین اتخاذ کنیم

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: در کنار رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به دنبال راهکارهایی برای اجرای برنامه‌های اربعین حسینی (ع) باشیم.

زمین‌های پروژه امامزاده حسین(ع) تاپایان سال تملک می‌شود/ خرید اراضی با ۳۰درصد بالای قیمت

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در ابتدا تملکات را با توافقی که با مالکان داریم و طبق قیمت عادله روز با ۳۰ درصد بالاتر انجام می‌شود تا رضایتمندی را ایجاد کنیم و اگر واقعا توافق نشد از طریق اعمال ماده ۹ قانون وارد خواهیم شد.

۲۱هزار بسته معیشتی و تحصیلی در کمک مومنانه توزیع می‌شود/ اجرای ۴۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه شهرستان تاکستان گفت: در قالب رزمایش کمک مومنانه ۲۱ هزار بسته معیشتی و تحصیلی در بین نیازمندان از قبل شناسایی شده توزیع خواهد شد.

فقط ۵۴درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند/ بستری ۳۰۰ بیمار و فوت ۱۱ قزوینی آمار بی‌سابقه‌ای است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۱ فوتی با تست مثبت کرونا در سطح استان داشتیم که در چهار ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

رشادت مرزبانان یادآور دوران دفاع مقدس است/ هیچ زمانی مسلمانان به اندازه امروز قدرتمند نبوده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حقیقتاً با دیدن شما رزمندگان روحیه می‌گیریم و رشادت و مقاومتی که مشاهده می‌کنیم، یاد دوران دفاع مقدس می‌افتیم و در حقیقت شما رویش‌های انقلاب اسلامی هستید.

بودجه‌ای برای حوزه فرهنگ اختصاص نیافته است/ نتوانستیم ارزش‌های فرهنگی را در جامعه جاری کنیم

استاندار قزوین گفت: اعتباری برای حوزه فرهنگ اختصاص نیافته است، اما هر هزینه ای که در اختیار استانداری قرار بگیرد حتما در اختیار مدیران فرهنگی قرار خواهیم داد.

برخورد قاطع با عوامل تخریب ساباط تاریخی خیابان عبید زاکانی قزوین

در پی تخریب بخش‌هایی از یک ساباط تاریخی در خیابان عبید زاکانی توسط متجاوزان به آثار ارزشمند تاریخی – فرهنگی، مدیر کل میراث فرهنگی استان از پيگيري اين اداره کل و شکايت به مراجع ذيربط جهت برخورد قانوني با عوامل تخريب خبر داد.

راه‌اندازی "باغ کتاب" در قزوین/ شعار پایتخت خوشنویسی کشور را در استان قزوین عملیاتی کنید

در نشست فعالان فرهنگی با استاندار قزوین مطرح شد که حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ادبی و شعر با مشکلات عدیده ای روبروست و باید اقدامات موثری در تحقق یکی از شعارهای فرهنگی که تبدیل قزوین به پایتخت خوشنویسی کشور بود، برداشته شود.

نابودی یک سوم مساحت باغستان‌های قزوین طی ۶۰سال گذشته/ بودجه ۸ میلیاردی برای حفظ باغات اختصاص یافت/ اولویت باغستان مهمتر از ساخت هر پروژه شهری است

مدیرعامل سازمان باغستان سنتی قزوین گفت: باغستان صرفا یک زمین کشاورزی ساده نیست بلکه قدمت بسیاری دارد و هویت فرهنگی و اقتصادی ما به نوعی وابسته به این باغستان است.

پیگیری مشکل عوارضی قزوین به تهران از دادستان کل کشور/ مسئولین به وعده‌ها عمل نکنند، تصمیمات سخت‌تری می‌گیریم

دادستان مرکز استان گفت: پیمایشی شدن عوارضی قزوین به تهران یک حق عامه‌ای است که مسئولین اجرایی باید در این رابطه جوابگو باشند تا تصمیمات سخت‌تری گرفته نشود.

بیمارستان شهدای آبیک به سیستم "اکوی قلب" مجهز شد

رئیس شبکۀ بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: بیمارستان شهدای آبیک به دستگاه "اکوی قلب" تجهیز شده و امیدواریم ارائۀ خدمات با تعرفۀ دولتی انجام شود.

تخصیص ۸۵ میلیارد اعتبار برای تملک بافت مسکونی اطراف امامزاده حسین (ع)

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۸۵ میلیارد اعتبار برای ۸۴ پلاک در جهت تملک بافت مسکونی و فرسوده اطراف امامزاده حسین(ع) قزوین اختصاص می‌یابد.

توزیع لاستیک به نرخ دولتی بین تاکسیرانان قزوینی

مدیرعامل تاکسیرانی قزوین از توزیع لاستیک به نرخ دولتی بین تاکسیرانان قزوینی خبرداد و گفت: در مراحل توزیع لاستیک اولویت با کسانی است که در شش ماه گذشته لاستیک دریافت نکرده و دارای مجوز فعالیت هستند.

مشکل تأمین آب روستای "فِشک" الموت درحال حل‌شدن است/ اختصاص ۲۰۰میلیون تومان جهت تکمیل آب‌رسانی

بخشدار الموت غربی گفت: با توافقات و رایزنی‌های صورت گرفته، مشکل آب مردم منطقه فشک حل شده است و مردم این روستا از آب بهره‌مند می‌شوند و در این راستا ۲۰۰میلیون تومان برای تکمیل پروژه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان