۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رسانه ابزاری مهم برای بیدارکردن جامعه از ظلم و ستم است/ اعتماد به جوانان طبق بیانیه گام دوم باید افزایش یابد
کد خبر: ۳۴۵۰۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۵ ساعت: ۹:۲۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع):

رسانه ابزاری مهم برای بیدارکردن جامعه از ظلم و ستم است/ اعتماد به جوانان طبق بیانیه گام دوم باید افزایش یابد

رئیس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع) گفت: امروزه رسانه‌هایی همچون تلویزیون و شبکه‌های عظیمی مثل ماهواره و اینترنت کاربردی‌تر از سلاح‌های جنگی مانند موشک و بمب اتم عمل می‌کنند؛ بنابراین همه مردم باید با فضای مجازی آشنا شوند.

رسانه ابزاری مهم برای بیدارکردن جامعه از ظلم و ستم است/ اعتماد به جوانان طبق بیانیه گام دوم باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، چهاردهمین نشست از سلسله نشست‌های دفاع همچنان باقیست با موضوع جنگ رسانه‌ای با حضور سردار حاج مهدی صباغ؛ رئیس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع) از طریق ارتباط زنده در صفحه اینستاگرام سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد.

وی در این پخش زنده اینستاگرامی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله و شهادت امام حسن(ع) اظهار کرد: همانطور که پیش از جنگ تحمیلی هم درگیری‌های امنیتی و مشکلاتی بین ابر قدرت‌های شرق و غرب و اروپایی‌ها وجود داشت، دشمنان قصد داشتند که اعتقادات و باورهای عاشورایی را از ما بگیرند اما خوشبختانه پس از مدتی به یاری خداوند مردم از یوغ ظلم و ستم رهایی پیدا کردند و موضوع حق و باطل مشخص شد.

صباغ افزود: امروزه می‌بینیم که قدرت‌های ظالم و استکبار با زورگویی‌هایشان کارهای خود را جلو می‌برند اگرچه موفق نبوده‌اند اما حکومت‌هایی برای خودشان دست و پا کردند.

رئیس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع) گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در جامعه دارند چراکه امروزه با یک دوربین کوچک می‌توان دنیا را در تسخیر خود گرفت که به گفته مقام معظم رهبری مهم‌ترین ابزار در جنگ بین قدرت‌های دنیا “رسانه” است.

لزوم افزایش آگاهی جهت مقابله با امپراطوری رسانه‌ای شرق و غرب

صباغ بیان کرد: امروزه رسانه‌هایی همچون تلویزیون، شبکه‌های عظیم مثل ماهواره و اینترنت کاربردی‌تر از سلاح‌های جنگی مانند موشک و بمب اتم عمل می‌کنند؛ همه مردم باید مسلح باشند و با فضای مجازی آشنا شوند چراکه لازم است همه نسبت به این فضا آگاهی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید با رسانه آشنا باشیم تا بدانیم با این امپراطوری رسانه‌ای که امروز در ید قدرت یهودی‌ها، استکبار جهانی و اروپایی‌ها اعم از شرق و غرب قرار گرفته، چطور مقابله کنیم.

رئیس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع) عنوان کرد: رسانه‌های متعهد برای هر کشوری گنجی بی‌بدیل و سرمایه‌های ارزشمند به حساب می‌آیند و امروز که در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم باید به موضوع دقت در عمل، توجه داشته باشیم.

صباغ با اشاره به اینکه اولین و مهم‌ترین ویژگی یک رسانه آگاهی سازی و بصیرت است، تاکید کرد: در گذشته امریکایی‌ها در ایران با مستشارهایی که داشتند با یک اشاره شاه مملکت جابه‌جا می‌شد اما امروز به برکت وجود جمهوری اسلامی، رهبر انقلاب، دفاع مقدس و ۴۰ سال ممارست می‌بینیم که قدرت پوشالی ابرقدرت‌ها به دنیا ثابت شده و دیگر چیزی پنهان نمانده؛ چراکه سرعت رسانه به قدری پیشرفت کرده که می‌توان با آن یک دنیا را آگاه ‌سازی کرد.

این مقام مسئول گفت: دشمن از عجز و ناتوانی خود شهید سردار سلیمانی را به شهادت رساند و تا چند روز بعد منتظر انتقام ما بود و خواهش می‌کرد که حرکت ظالمانه آن را تلافی نکنیم؛ چراکه می‌داند ایران اسلامی دارای قدرت و همکاری و همدلی بین مردم و مسئولین است.

آگاهی و بصیرت مردم دشمن را ناکام کرده است

وی افزود: دشمنان از فرهنگ عاشورایی و تفکر حماسه حسینی ما می‌ترسند و دین ما را هدف گرفته‌اند چراکه امروز تهدید از جنس شناختی است و این نکته یعنی این که اکنون جنگ نرم در کشور وجود دارد.

رئیس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه آگاهی و بصیرت مردم دشمن را ناکام کرده است، عنوان کرد: دشمنان از حضور با آگاهی مردم در صحنه و پشتیبانی آن‌ها جهت تبعیت پذیری از ولایت فقیه ترس دارند و تمام تلاش دشمنان این است که افکار مردم را نشانه بگیرند.

صباغ خاطرنشان کرد: حدود 98 درصد از وصیت نامه شهدا را که بخوانیم، می‌بینیم که مردم را به پیروی از سخنان رهبری دعوت کرده‌اند پس باید تمام جوانان و افراد جامعه پشتیبان این انقلاب و کشور باشند.

این مقام مسئول ابراز کرد: تحریم‌ها و فشار اقتصادی شرایط سختی را ایجاد کرده است اما بسیج مردمی که در کشور ما وجود دارد باعث شده است که پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف داشته باشیم.

امروز اسرائیل در دنیا اعتباری ندارد

وی اضافه کرد: در هر جامعه‌ای نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین موارد است؛ چراکه با همکاری یکدیگر می‌توان پیشرفت کرد و به جامعه عمق بخشید، باید برای ظهور منجی عالم و ارتقاء سطح کشور سعی کرد که به بخش داخلی و خارجی یک جامعه عمق بخشید که رسانه یکی از بهترین ابزارها برای بیدارکردن جوامع از ظلم و ستم به شمار می‌آید.

صباغ گفت: دشمنانی که فلسطین را می‌ترسانند باید بدانند که جبهه مقاومت از تمام دنیا رزمنده‌هایی دارد که حاضر هستند در شرایط سخت به سیم خاردار اسرائیل بچسبند و بجنگند؛ امروزه اسرائیلی که ادعای از نهر تا بحر می‌کرد به برکت آگاهی در بین مردم دیگر اعتباری در دنیا ندارد.

وی ادامه داد: “گام دوم” به سه شکل است، اول اینکه چهل سال گذشته، دوم وضعیت فعلی و سوم وضعیت آینده است که باید همه دنیا بدانند ما از گذشته خود هرگز پشیمان نخواهیم بود و حتی من اگر به گذشته برگردم باز هم مدافع این نظام خواهم شد.

رئیس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین(ع) اظهار کرد: از برکت دین اسلام در جامعه توانستیم در جنگ با دشمن پیروز شویم و همچنان از لحاظ علمی، پژوهشی و بسیاری از موارد دیگر پیشرفت کنیم.

صباغ با اشاره به اینکه باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا آسیبی به کشورمان نرسد، بیان کرد: جوانان جامعه یکی از سرمایه‌های کشور هستند که حتی امروزه می‌بینیم جوانان این مرز و بوم برای رفتن به سوریه داوطلب می‌شوند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان