۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مقاومت فراگیر و خودباوری رمز پیروزی در دفاع مقدس بود/ حل مشکلات امروز کشور به دست جوانان توانمند امکانپذیر است
کد خبر: ۳۴۵۰۳۱ نویسنده: محمدرضا خانلری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۴ ساعت: ۱۴:۱۵ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره):

مقاومت فراگیر و خودباوری رمز پیروزی در دفاع مقدس بود/ حل مشکلات امروز کشور به دست جوانان توانمند امکانپذیر است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر مقاومت فراگیر و همگانی و تکیه بر خودباوری در دوران دفاع مقدس وجود نداشت، مسلما ارتش ما نمی‌توانست در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کند.

مقاومت فراگیر و خودباوری رمز پیروزی در دفاع مقدس بود/ حل مشکلات امروز کشور به دست جوانان توانمند امکانپذیر است

محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: صدام و رژیم بعث عراق در شهریورماه سال 59، با توجه به توانمندی‌ و امکاناتی که در عرصۀ نظامی برای خود از سراسر دنیا کسب کرده بود، به ایران حمله کرد.

وی افزود: دشمن با اطلاع از نوپابودن انقلاب اسلامی، در نظرداشت تا در بخشی از اروندکنار پیش رود و بتواند بخشی از خاک کشور را تحت سلطۀ خود قرار دهد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از آنجا که دشمنی علیه کشور ما تنها به صدام مربوط نبوده بلکه دشمنی‌‎ها زمینۀ استکباری داشت، صدام با حمایت امریکا به ایران حمله کرد.

وی ادامه داد: مقاومت رزمندگان در خرمشهر و مردم اسلامی ایران موجب شد تا صدام برای جنگ از کشورهای دیگر هم کمک بگیرد و در ابتدای جنگ به زعم اینکه بتواند در مدت کوتاهی بخشی از ایران را تصرف کند با آمادگی بالا وارد جنگ شد.

خانلری مطرح کرد: اگر مقاومت فراگیر و همگانی مردم در دوران دفاع مقدس وجود نداشت، مسلما ارتش ما نمی‌توانست در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کند.

خودباوری، بزرگترین دستاورد دفاع مقدس

وی گفت: مردم و در رأس آن سپاه پاسداران که قبل از جنگ تأسیس شده و رسالت اصلی هدایت دفاع مقدس را برعهده داشت و مقاومت یکپارچه موجب شد تا جهانیان، قدرت نظام جمهوری اسلامی را باور کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) قزوین عنوان کرد: دفاع مقدس به این علت مقدس نام گرفت که رزمندۀ ایرانی و اسلامی با الگوگیری از فرهنگ سیدالشهدا، در برابر دشمنان با ایثار و از خودگذشتگی مقاومت و ایستادگی کرد.

خانلری گفت: باتوجه به اینکه ما با حجم قابل توجهی از هجوم دشمن مواجه بودیم این شرایط موجب شد تا در اوج کمبودها به لحاظ دفاعی، اقتصادی و تجهیزات قرار گیریم. دفاع مقدس برای اولین بار نشان داد که اگر یک کشور عزم ملی داشته باشد، می‌تواند شاهکار بیافریند.

این فعال سیاسی خودباوری را بزرگترین دستاورد دفاع مقدس دانست و ادامه داد: ایران اسلامی بعد از دفاع مقدس نشان داد که با عزم و اراده قوی می‌توان در برابر بزرگترین دشمنان ایستادگی کرد.

خانلری با اشاره به استفاده از نیروهای جوان عنوان کرد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به استفاده از نیروی جوان اشاره کردند، این بیانات واقعیتی است که تجربۀ مثبت آن را در دوران دفاع مقدس لمس کردیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس فرماندهی سپاه بر عهدۀ جوانان بود و در این مسئولیت تجربۀ مثبتی را شاهد بودیم و اگر بخواهیم مشکلات امروز کشور را حل کنیم، باید امور را به جوانان توانمند کشور بسپاریم.

الگوگیری از نهضت سیدالشهدا رمز پیروزی دوران دفاع مقدس

خانلری یادآور شد: علاوه بر استفاده از نیروی جوان باید، نیروی باتجربۀ انقلابی که شرایط دفاع مقدس را با گوشت و پوست خود لمس کرده‌اند را هم درنظر بگیریم تا بتوانیم موفق باشیم.

وی مطرح کرد: هرجا که از نهضت سیدالشهدا الگو گرفتیم، توانستیم با دست خالی هشت سال دفاع مقدس را اداره و در برابر استکبار ایستادگی کنیم؛ رمز موفقیت در دفاع مقدس، الگوگیری از نهضت امام حسین(ع) بود.

این کارشناس سیاسی مطرح کرد: امروز باید تجربۀ موفق هشت سال دفاع مقدس چراغ راه باشد و الگوی اسلامی برای موفقیت نظام، حماسۀ سیدالشهداست که از نمونۀ آن می‎‌توان به دفاع مقدس اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) قزوین اذعان کرد: اگر رسانه‌ها به ویژه صداوسیما حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس را به نسل امروز تبیین کند، این جوانان می‌توانند بزرگترین الگوها را بشناسند و از آنها الگوبرداری کنند.

وی در پایان یادآور شد: در شرایط متفاوت و سخت کنونی جوانان با الگوگیری از رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌توانند بر مشکلات و موانع غلبه کنند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان