۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین زمین‌های اداره اوقاف در چوبیندر را می‌توان برای طرح اقدام ملی واگذار کرد
کد خبر: ۳۴۵۰۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۳ ساعت: ۱۴:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

زمین‌های اداره اوقاف در چوبیندر را می‌توان برای طرح اقدام ملی واگذار کرد

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: زمین‌های اداره اوقاف در چوبیندر می‌تواند برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واگذار شود تا بخشی از ساکنان پرتلاش این روستا صاحب خانه شوند و وضعیت معیشتی مردم بهتر شود.

زمین‌های اداره اوقاف در چوبیندر را می‌توان برای طرح اقدام ملی واگذار کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در نشستی با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و جمعی از اعضای شورایاری و معتمدین چوبیندر دغدغه‌های مردم در خصوص زمین‌های وقفی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که در اداره اوقاف برگزار شد ادعای اهالی مبنی بر وقفی نبودن زمین‌ها مورد بررسی قرار گرفت که با ارائه اسناد متقن و اصل سندهای وقفی، توضیحات کارشناسی برای توجیه منطقی موضوع و رفع شبهات و ابهام ارائه شد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهار کرد: ساکنان روستایی و شهری که در حوزه زمین‌های وقفی اعتراض و یا اشکال و شبهه‌ای دارند باید بدون نگاه احساسی و قومی و قبیله‌ای و جنجال مسائل را مطرح کنند تا حق مطلب درست ادا شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: اگر به اسناد مالکیت موقوفات و زمین‌های وقفی اعتراضی دارید باید ابتدا به ادارات ثبت اسناد مراجعه کرده و اصالت آن را بپذیرید؛ در غیر این صورت به محاکم مراجعه کنید تا تکلیف کار مشخص شود.

وی تصریح کرد: مردم به امور مالکیت حساسیت دارند و همه مدیران وظیفه داریم با شبهه زدایی، از اصالت وقف و حق مردم و واقفان دفاع کنیم و البته مردم هم باید با ارائه اسناد قانونی توجیه شوند تا به حریم‌ها احترام بگذارند و اختلافات حل شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: مردم چوبیندر از طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه هستند و از مدیرکل اوقاف انتظار داریم حمایت بیشتری از ساکنان روستا در حل و فصل مسائل داشته باشد و در خصوص انتقال اراضی از پدر به پسر و تعیین وضعیت زمین معوض همکاری کنند.

وی عنوان کرد: زمین‌های اداره اوقاف در چوبیندر می‌تواند برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واگذار شود تا بخشی از ساکنان پرتلاش این روستا صاحب خانه شوند و وضعیت معیشتی مردم بهتر شود.

گفتنی است؛ دراین نشست حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی با ارائه اسناد متقن از وقفی بودن زمین‌های روستای چوبیندر، خواستار اطلاع رسانی درست به ساکنان برای رعایت اصول و حریم‌های شرعی و قانونی شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان