۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین افزایش آمار نگران‌کننده بیماران کرونایی و فوت ۶ قزوینی/ ۱۳۰۰ واحد صنفی متخلف پلمب شد
کد خبر: ۳۴۵۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۳ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کرد

افزایش آمار نگران‌کننده بیماران کرونایی و فوت ۶ قزوینی/ ۱۳۰۰ واحد صنفی متخلف پلمب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمار صعودی فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا را داشتیم به طوریکه فوت ۶ بیمار با علائم قطعی کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان ثبت شده است.

افزایش آمار نگران‌کننده بیماران کرونایی و فوت ۶ قزوینی/ ۱۳۰۰ واحد صنفی متخلف پلمب شد

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری و کنترل کرونا در استان قزوین اظهار کرد: در بحث رعایت پروتکل‌ها و بازرسی‌های ویژه، اقدامات بسیار خوبی از گذشته صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: مطب‌ها نیز یکی از نقاط حساس در ارتباط با بحث انتقال ویروس کروناست که خوشبختانه در بازرسی‌هایی که انجام می‌شود درصد کمی از مطب‌ها و مراکز بالینی آزمایشگاهی شلوغی بیش از حدی دارند که در این ارتباط نیز همکاران من همواره بر رعایت توصیه‌های بهداشتی تاکید می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در مطب‌ها بخشی از موارد بهداشتی از سوی خود مردم رعایت نشده ولی اکنون برای جلوگیری از تجمع زیاد، اکثر مطب‌ها به سامانه نوبت دهی غیرحضوری متصل شده است.

خط قرمز ما سلامت مردم است

وی عنوان کرد: از ۲۳ فروردین امسال تاکنون بالغ بر ۵۰۰ ارجاع به مراکز قضایی تجمیعی و بیش از ۱۳۰۰ تعطیلی یا پلمب داشتیم و به نظر می‌آید همه این راهکارها موثر است؛ اما مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در کاهش شیوع کرونا خود مردم هستند.

نامدار بیان کرد: خط قرمز ما سلامت مردم است و هیچ مرکز درمانی دولتی و خصوصی و اصناف و مراکز دولتی استان از این امر مستثنی نیستند و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برای افرادی است که جان بقیه مردم را به مخاطره انداختند.

وی عنوان کرد: آنچه مسلم است برای بهبود شرایط نیاز به همراهی و همکاری همگانی است؛ چراکه طی دو سه هفته اخیر، قزوین به وضعیت فوق قرمز رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار مبتلایان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تقریبا در هفته منتهی به یک مهرماه ۳۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی در پایان گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمار صعودی فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا را داشتیم به طوریکه فوت ۶ بیمار با علائم قطعی کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان ثبت شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان