۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خانه‌ دار شدن ۴۷۰ هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن
کد خبر: ۳۴۵۰۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۲ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خبرداد

خانه‌ دار شدن ۴۷۰ هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از اولویت‌های اصلی وزارتخانه، خانه‌دار کردن ۴۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن است و در صورت تأمین زمین مازاد در استان‌ها، هیچ مشکلی نداریم که طرح را اختیار دستگاه‌های دیگر قرار دهیم.

خانه‌ دار شدن ۴۷۰ هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، محمود محمود زاده امروز(چهارشنبه) در جلسۀ بررسی پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن استان که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف اساسی دولت، تأمین مسکن برای اقشار مختلف جامعه است و حوزۀ مسکن با توجه به اهمیت خود در زمینۀ اقتصادی، اجتماعی و حوزه‌های دیگر به صورت متمرکز اداره نمی‌شود و اختیار هر بخش آن در یک وزارتخانه، کار را با مشکل مواجه کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: پروژه‎های جدیدی را تعریف کردیم و همدلی و همکاری مناسبی برای تکمیل طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور وجود دارد؛ سعی کردیم این پروژه خارج از بودجه‌های نفتی کشور باشد که این موضوع در اهمیت صرفه‌جویی پروژه‌ها موثر است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود، یادآور شد: یکی از اولویت‌های اصلی وزارتخانه، خانه‌دار کردن ۴۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن است و در صورت تأمین زمین مازاد در استان‌ها، هیچ مشکلی نداریم که طرح را در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار دهیم.

این مقام مسئول مطرح کرد: در صورتی که انسجام ویژه‌ای بین دستگاه‌ها وجود نداشته باشد تأمین مسکن در آینده برای قشر متوسط جامعه بسیار سخت می‌شود، لذا باید با تمام قدرت برای رفع این مشکلات گام برداریم.

وی تصریح کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی از تمام دستگاه‌ها درخواست داریم تا به لحاظ تأمین مسکن تمام بضاعت به کارگرفته شود و دستگاه‌ها برای تأمین منافع مردم و تأمین مسکن اقشار نیازمند جامعه تمام توان خود را به کار بگیرند.

محمودزاده اضافه کرد: هم‌اکنون تقریبا زمان دستگاه‌ها به منظور تأمین زمین برای واجدان شرایط به اتمام رسیده است و باید گزارش این اقدام به وزارتخانه ارسال شود و استان‌ها در صورت تمایل می‌توانند از راه‌های دیگر هم برای تامین زمین اقدام کنند.

وی عنوان کرد: یکی از نکات مهم این است که تعداد قابل توجهی از مردم در انتظار تأیید نهایی هستند و این امر باید تا اواخر شهریورماه محقق شود و در غیر این صورت افرادی که نسبت به ثبت نام اقدام نکردند حذف می‌شوند.

افتتاح حساب بیش از ۱۵۰۰ قزوینی در طرح ملی مسکن 

این مقام مسئول تصریح کرد: براساس تصمیمات جدید وزارت راه و شهرسازی، افرادی که به آنها پیامک تأیید ارسال شده اما واریز وجه ندارند از لیست مربوطه حذف می‌شوند و از لیست جایگزین استفاده می‌شود.

محمودزاده یادآور شد: تقریبا از مجموع ۴ هزار نفری که در استان قزوین واجد شرایط تشخیص داده شده‌، یکهزار و ۵۰۰ نفر افتتاح حساب کرده‌اند و درخواست داریم تکلیف این تعداد به صورت جدی مشخص شود.

وی گفت: از شهرداران درخواست داریم به منظور آغاز عملیات ساخت مسکن، پیش پروانۀ طرح‌ها را صادر کنند و کار با سرعت بیشتری پیش رود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: تعاملاتی با بانک مسکن صورت گرفته است و براین اساس، برای پرداخت تسهیلات بانکی، در ابتدای طرح، قرارداد منعقد شده و پرداخت تسهیلات هم‌اکنون بعد از ۱۰ درصد انجام می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: معرفی افراد به پروژه یکی از اقدامات راه و شهرسازی است، تا زمانی که این افراد معرفی نشوند بانک نمی‌تواند افراد را شناسایی کند و تمام این اقدامات توسط سامانه انجام می‌شود.

وی مطرح کرد: ۳۳۰هزار متقاضی واجد دریافت شرایط مسکن صندوق یکم در قزوین هستند که در طرح ملی به عنوان اولویت محسوب می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: باتوجه به اینکه چندین پروژه در اول آبان ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود، لذا درخواست داریم واگذاری مسکن به صورت گروهی در استان‌ها به ما اعلام شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان