۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استقلال ایران - الاهلی عربستان/ شاگردان نامجومطلق محکوم به پیروزی
کد خبر: ۳۴۴۹۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱ ساعت: ۹:۵۳ ↗ لینک کوتاه

لیگ قهرمانان آسیا؛

استقلال ایران - الاهلی عربستان/ شاگردان نامجومطلق محکوم به پیروزی

تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الاهلی عربستان فردا باید به مصاف هم بروند.

استقلال ایران - الاهلی عربستان/ شاگردان نامجومطلق محکوم به پیروزی

به گزار شسرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛در چارچوب هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، روز چهارشنبه تیم‌های فوتبال استقلال و شهرخودروی ایران به مصاف حریفان خود خواهند رفت. وضعیت ۲ نماینده ایران با یکدیگر کاملا متفاوت است. استقلال برای صعود به مرحله بعد به میدان می‌رود، در حالی که شهرخودرو از لیگ قهرمانان حذف شده و تنها به دنبال اعاده حیثیت خواهد بود.

استقلال ایران - الاهلی عربستان (ساعت ۱۸:۳۰)

تیم فوتبال استقلال در یک بازی حیاتی و سرنوشت ساز باید مقابل الاهلی قرار بگیرد. باخت یا تساوی در این دیدار به معنای حذف آبی پوشان پایتخت از لیگ قهرمانان خواهد بود. شاگردان نامجومطلق پس از تساوی برابر الشرطه در بازی قبل، محکوم به پیروزی برابر الاهلی هستند. درصورت پیروزی یک بر صفر، آمار تفاضل و گل زده و خورده استقلال و الشرطه برابر خواهد شد. با این حال با توجه به یک اخراجی که تیم الشرطه برابر الاهلی عربستان داشت، نماینده ایران در صورتی که در بازی آخر اخراجی ندهد می‌تواند به مرحله بعد راه یابد.

استقلال در ۳ بازی اخیر خود، یک شکست و ۲ تساوی داشته در حالی که حاصل کار الاهلی ۲ پیروزی و یک شکست بوده است. الاهلی در بازی قبل برابر الشرطه از بازیکنان ذخیره خود استفاده کرد و یک برد را به حریف عراقی هدیه داد. با توجه به پاداشی که AFC بابت هر پیروزی به تیم‌ها می‌دهد، بعید است الاهلی در این دیدار هم از نفرات ذخیره خود استفاده کند.

علی کریمی هافبک موثر استقلال که دیر به تمرینات این تیم در دوحه اضافه شد، می‌تواند از ابتدا مقابل الاهلی بازی کند. از طرفی شاید نامجومطلق ریسک کند و ارسلان مطهری را کنار دیاباته و قایدی به زمین بفرستد. وریا غفوری کاپیتان استقلال در تمرین اخیر دچار آسیب دیدگی شده و شاید نتواند آبی‌ها را در این بازی مهم همراهی کند.

الاهلی در لیگ عربستان فراز و نشیب زیادی داشته است. آن‌ها طی ۵ دیدار آخر خود، ۲ پیروزی و ۲ شکست را تجربه کردند. نقطه قوت الاهلی خط حمله این تیم است که موفق شده در ۷ بازی آخر، حداقل یک گل را وارد دروازه حریفان کند.

بازی رفت ۲ تیم، به سود الاهلی به پایان رسید. تیم عربستانی با نتیجه ۲ بر یک استقلال را شکست داد. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که گل سالم ارسلان مطهری در دقایق پایانی، توسط کمک داور آفساید اعلام شد.

در جدول این گروه الاهلی عربستان با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد. الشرطه و استقلال به ترتیب با ۵ و ۲ امتیاز، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

شهرخودروی ایران - پاختاکور ازبکستان (ساعت ۲۱:۳۰)

شاگردان مهدی رحمتی باید در هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان طی یک مسابقه تشریفاتی به میدان بروند. این مسابقه تنها برای شهرخودرو اهمیت بی اهمیت است، زیرا پاختاکور رقابت سختی با الاهلی امارات برای صعود دارد.

شهرخودرو در این فصل لیگ قهرمانان اصلا شرایط جالبی نداشته است. آن‌ها در ۵ دیدار اخیر، ۴ شکست را تجربه کرده اند. تنها مساوی شهرخودرو هم به بازی قبل برابر الهلالی بر می‌گردد که نیمی از بازیکنان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اختیار نداشت.

نماینده ایران یک رکورد منفی را به نام خود ثبت کرده است. آن‌ها در ۵ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان، هیچ گلی را وارد دروازه حریفان نکرده اند. شاگردان رحمتی امیدوار هستند با پشت سر گذاشتن این آمار منفی، اولین پیروزی خود را کسب کنند و با خاطره‌ای خوب لیگ قهرمانان را ترک کنند.

شهرخودرو ۷ مسابقه آخر خود در لیگ برتر را هم بدون کسب پیروزی به پایان رساند. مهدی رحمتی که به دلیل مصدومیت ۲ بازی اخیر را از دست داد، به احتمال زیاد به دیدار مقابل پاختاکور هم نمی‌رسد. عملکرد عنابی پوشان در خط دفاعی هم قابل تعریف نیست، زیرا شهر خودرو با دریافت ۷ گل در ۴ بازی، عنوان ضعیف‌ترین خط دفاع گروه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان