۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افراد سالم نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند/ ۲۰ درصد جمعیت هدف کشور با تزریق واکسن ایمن می‌شوند
کد خبر: ۳۴۴۹۶۲ نویسنده: پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۷/۱ ساعت: ۸:۶ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین: 

افراد سالم نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند/ ۲۰ درصد جمعیت هدف کشور با تزریق واکسن ایمن می‌شوند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: داروهای کمکی برای کاهش عوارض آنفلوانزا بیشتر از کرونا تایید شده است، در نتیجه مردم عادی قطعا به تزریق واکسن آنفلوانزا نیاز نخواهد داشت.

افراد سالم نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند/ ۲۰ درصد جمعیت هدف کشور با تزریق واکسن ایمن می‌شوند
پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین با اشاره به اهمیت تزریق واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: این واکسن برای بانوان باردار، نیروهای کادر بهداشتی و درمانی که در مواجهۀ مستقیم با بیماری قرار دارند و فعالان محیط زیست و دامپزشکی که با پرندگان و طیور در ارتباط هستند، لازم است تزریق شود.
 
وی افزود: همچنین تزریق واکسن آنفلوانزا برای بیماران دارای نقص ایمنی مانند HIV و برای کودکان و سالمندان نیز توصیه می‌شود؛ لذا در صورت توزیع واکسن به تعداد کافی در کشور، واکسن برای این افراد نیز تزریق می‌شود.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: واکسن آنفلوانزا برای کادر درمان و بهداشت، بیماران دارای نقص ایمنی، سالمندان و بانوان بارداری که اطلاعات آنها در سامانه‌های وزارت بهداشت و معاونت‌های بهداشتی سراسر کشور ثبت شده است، از طریق شبکه‌های بهداشت و درمانی شهرستان‌ها به زودی توزیع و به صورت رایگان به این افراد تزریق می‌شود.
 
نامدار گفت: میزان واکسنی که قرار است به صورت کشوری و برای افراد دیگر تزریق شود به قیمت حدود 50 هزار تومان بعد از رفع موانع خرید، در سطح کشور توزیع می‌شود.
 
وی اضافه کرد: یک التهاب و اشتهای سیری ناپذیری برای تزریق واکسن کرونا در سطح جهان پیش آمده و این امر موجب افزایش تولید آن در سطح جهان می‌شود.
 
اوایل پاییز و اواخر تابستان بهترین زمان تزریق واکسن
 
این مقام مسئول مطرح کرد: با جمعیت و شرایط حاکم در جهان، درخواست‌های بسیاری برای تولید واکسن آنفلوانزا صورت گرفته است که البته کشور از این قاعده مستنثنی نیست و مسئولان تلاش دارند تا بتوانند 20 درصد جمعیت هدف را برای واکسن ایمنی کنند.
 
نامدار بیان کرد: تمام پروتکل‌ها و پیشگیری‌هایی که برای کرونا وجود دارد نسبت به آنفلوانزا حتی به نسبت کمتر وجود دارد و قدرت سرایت آنفلوانزا کمتر است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: داروهای کمکی برای کاهش عوارض آنفلوانزا بیشتر از کرونا تایید شده است، در نتیجه مردم عادی قطعا به تزریق واکسن آنفلوانزا نیاز نخواهد داشت.
 
وی در پایان گفت: افرادی هم که واکسن به آنها تزریق نشده اصولا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تقریبا قدرت شیوع آنفلوانزا در آنها کمتر است. اوایل پاییز و اواخر تابستان بهترین زمان تزریق این واکسن است.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان