۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ایجاد ۵هزار فرصت شغلی تا پایان سال/ رویداد ملی "صنایع روستادوست" در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۳۴۴۹۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۳۱ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد

ایجاد ۵هزار فرصت شغلی تا پایان سال/ رویداد ملی "صنایع روستادوست" در قزوین اجرا می‌شود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال جاری بنا داریم قریب ۵هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱۴۱ میلیارد تومان در استان قزوین ایجاد کنیم.

ایجاد ۵هزار فرصت شغلی تا پایان سال/ رویداد ملی "صنایع روستادوست" در قزوین اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ سید مرتضی دهقانی در نشست خبری که امروز(دوشنبه) در سالن جلسات کمیته امداد استان قزوین برگزار شد؛ با تشریح فعالیت حوزه اشتغال کمیته امداد استان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلان حوزه اشتغال کمیته امداد این است که بتوانیم با هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های متولی حوزه اشتغال در سطح ملی و استانی در راستای توانمندسازی جامعه هدف گام برداریم.

وی افزود: در واقع در دهه پنجم خدمت کمیته امداد اولویت اصلی نهاد، ایجاد اشتغال و توانمندسازی است که امیدواریم در سال جهش تولید تحقق بیشتری پیدا کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در سال جاری بنا داریم قریب 5هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 141 میلیارد تومان در استان قزوین ایجاد کنیم که این اعتبارات غالبا از طریق هم‌افزایی بانک‌های عامل، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و همچنین اعتباراتی که از طریق مشاغل روستایی دفتر ریاست جمهوری در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد، تامین شده است.

ایجاد 1500 فرصت شغلی در سال جاری

وی عنوان کرد: نزدیک به هزار و 500 فرصت شغلی در 6 ماهه اول سال در استان تحقق پیدا کرده که نزدیک به هزار مورد تسهیلات اشتغال در صنف‌های مختلف بوده است و 500 مورد دیگر نیز توانستیم از طریق معرفی افراد به شرکت‌ها و کارخانجات و مراکز تولیدی زمینه اشتغال ایجاد کنیم تا آنها از حداقل حقوق قانون کار برخوردار شوند.

دهقانی بیان کرد: کمیته امداد در طی سه ساله اخیر توانسته کارنامه عملکرد خیلی خوبی در حوزه اشتغال  در استان داشته باشد به طوریکه نزدیک به 11 هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف خود از سال 96 تا پایان سال 98 ایجاد کرده است.

وی ابراز کرد: پنج الگو و گام اصلی را در بحث اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان دنبال می‌کنیم که شامل استعدادسنجی و توانمندی، مشاوره‌های شغلی، برنامه‌های آموزشی، پرداخت تسهیلات اشتغال و نظارت‌های پایدار توسط کارشناسان فنی به عنوان ناظر اشتغال است که پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: 93 درصد از اشتغال که در استان قزوین اجرا شده است پایدار بوده و فقط هفت درصد به واسطه فوت، ازدواج یا مهاجرت مجری طرح یا سایر موارد دچار انحراف و غیرفعال شده است.

 وی با اشاره به اجرای رویداد ملی "صنایع روستا دوست" در استان گفت: این رویداد با شعار "تلاش کنیم تا روستاها را طلاش کنیم" اجرا می‌شود؛ چراکه همه بر این باوریم ظرفیت خوبی در مناطق روستایی وجود دارد که اگر به عرصه ظهور برسد می‌تواند در بحث تولید کشور نقش آفرین باشد.

دهقانی تصریح کرد: ثبت نام در این رویداد ملی از ششم مرداد آغاز شده و تا 25 مهر ماه امسال ادامه داد  و افراد دارای ایده و کارآفرینان، مخترعین، شرکت‌های دانش بنیان، دارندگان محصولات و ایده‌های صنعتی که دارای ایده‌های نو برای کسب و کار در مناطق روستایی هستند می‌توانند در سامانه www.emdad.ir ثبت نام کرده و ایده‌های خود را بارگذاری کنند.

وی در پایان عنوان کرد: مفهوم صنایع روستا دوست بدین معناست که طرح مذکور به صرفه باشد و هزینه زیادی برای اجرای آن وجود نداشته باشد، نوآورانه و جدید بوده و در واقع اجرا وعملیاتی کردن آن با فناوری بسیار ساده ممکن باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان