۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین حضور مردم عامل اقتدار نظام است/ از دوران دفاع مقدس باید درس عزت بیاموزیم
کد خبر: ۳۴۴۹۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۳۱ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

حضور مردم عامل اقتدار نظام است/ از دوران دفاع مقدس باید درس عزت بیاموزیم

استاندار قزوین گفت: امروز در شرایطی هستیم که باید از دوران دفاع مقدس درس عزت و سربلندی را بیاموزیم و ضمن بازگشت به این دانشگاه، کتاب‌ها و آثار آن را مجدد مرور و تدریس کنیم؛ این حضور مردم باعث تولید قدرت برای کشور و خواری دشمن می‌شود.

حضور مردم عامل اقتدار نظام است/ از دوران دفاع مقدس باید درس عزت بیاموزیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، هدایت الله جمالی پور در مراسم تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان قزوین که همزمان با سراسر کشور ظهر امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه پشتوانه اصلی ما مردم هستند، اظهار کرد: دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ است که اگر درک کنیم به خدا نزدیک می‌شویم و عزت کشور و ملت را به دنبال دارد؛ از آن جهت به دفاع ما دفاع مقدس گفته می‌شود که هر کس وارد این وادی شد، عزت نفس پیدا کرد و انسانی بزرگ و وارسته شد و به خدا پیوست.

استاندار قزوین گفت: در دفاع مقدس خدا، ارزش‌ها و همه آن چیزی که انسان را به کمال و وحدانیت نزدیک می‌کند جاری و ساری بود به همین دلیل از آن به دفاع مقدس یاد می‌کنیم و همه کسانی که در آن دوران حضور داشتند انسان‌های از خود رسته و به خداوند نزدیک شده بودند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که به لشکر سیدالشهدا پیوستند از فائزون هستند چون راه خدایی است؛  به طوری که حُر به سپاه اسلام می‌پیوندد و نامش برای همیشه در تاریخ زنده می‌ماند لذا آدم‌هایی داریم که قبل از دفاع مقدس یک منش خاصی داشتند اما وقتی وارد این وادی شدند نیز زندگیشان تغییر کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: افرادی که به شهادت رسیدند جزو خاص‌ترین بندگان خدا بودند و در دفاع مقدس تجربه یک ملت‌بزرگ شده را پیدا به دست آوردیم و دفاع مقدس عصاره یک ملت و مظهر عزت و وحدت ملی ما است چراکه از همه اقشار حضور داشتند که ما را به پیروزی رساند.

جمالی پور بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که باید از دوران دفاع مقدس درس عزت و سربلندی را بیاموزیم و ضمن بازگشت به این دانشگاه، کتاب‌ها و آثار آن را مجددا مرور و تدریس کنیم؛ این حضور مردم باعث تولید قدرت برای کشور و خواری دشمن می‌شود.

وی ابراز کرد: اگر در دفاع مقدس توفیق پیدا کردیم به خاطر وحدت و با خدا بودن بود لذا هر جا عشق و ایثار و اعتقاد و باور در ما تجلی پیدا کند در آنجا بزرگ می‌شویم؛ امروز دشمنان امید بستند که بین دولت، ملت و نظام فاصله ایجاد کنند اما تاکنون به برکت خون شهدا نتوانستند و رسالت سنگینی بر دوش ما است.

انتشار ۵۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس

این مقام مسئول تصریح کرد: آنچه که امروز جزو نیازهای اساسی کشور است وحدت و همدلی است چراکه هر جا آسیب دیدیم به خاطر تفرقه بوده و هر جا موفق شدیم به خاطر گذشت و ایثار است.

استاندار قزوین با اشاره به شرایط سخت اقتصادی بیان کرد: ما این روزهای سخت و نفس‌گیر را درک می‌کنیم اما می‌توانیم از آن عبور کنیم همان طور که تاکنون توانستیم؛ قطعا ورای این پیچ، اقتدار و بزرگی است و ما ظرفیت‌های بی‌بدیلی داریم و انسان‌های بزرگی را تربیت کردیم که با تکیه به توانمندی آن‌ها می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان قزوین در ادامه این مراسم اظهار کرد: ما سال گذشته ۵۰ عنوان کتاب را منتشر کردیم که بخشی از آن کتاب‌های صوتی و بخشی هم چاپی بود که عموما با محوریت خاطرات رزمندگان، داستان، رمان و شعر و ادبیات کودکان و نوجوان است که امروز رونمایی می‌شود.

امیر پیری ابراز کرد: سال گذشته دشمنان کمر بسته بودند که به نظام ضربه بزنند و گفتند که چهل سالگی انقلاب را نخواهیم دید اما دیدیم که مردم و مسئولین با حضور در صحنه تمام نقشه‌های دشمن را بر هم ریختند.

وی عنوان کرد: این جوانمردی ازخودگذشتگی رزمندگان و ولایتمداری بود که کشور را حفظ کرده است؛ همچنین سهم استان قزوین در تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز ۱۱ هزار نفر است که در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان