۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مشکل تأمین آب روستای "فِشک" الموت درحال حل‌شدن است/ اختصاص ۲۰۰میلیون تومان جهت تکمیل آب‌رسانی
کد خبر: ۳۴۴۸۷۵ نویسنده: محمدرضا مولایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۹ ساعت: ۸:۲۲ ↗ لینک کوتاه

بخشدار الموت غربی در مصاحبه با صبح قزوین:

مشکل تأمین آب روستای "فِشک" الموت درحال حل‌شدن است/ اختصاص ۲۰۰میلیون تومان جهت تکمیل آب‌رسانی

بخشدار الموت غربی گفت: با توافقات و رایزنی‌های صورت گرفته، مشکل آب مردم منطقه فشک حل شده است و مردم این روستا از آب بهره‌مند می‌شوند و در این راستا ۲۰۰میلیون تومان برای تکمیل پروژه اختصاص یافته است.

مشکل تأمین آب روستای "فِشک" الموت درحال حل‌شدن است/ اختصاص ۲۰۰میلیون تومان جهت تکمیل آب‌رسانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، مشکل آب روستاهای الموت غربی از جمله مشکلات چندین سالۀ مردم این منطقه است که با آن دست و پنجه نرم می‌کردند.

مشکل آب روستای فشک الموت غربی به میزانی بود که این موضوع طی ماه جاری در شورای تأمین استان نیز مطرح و البته وعده‌هایی از سوی مسئولان برای پیگیری این مشکل ارائه شد.

سفر استاندار به الموت و اختصاص آب توسط فرمانداری قزوین از جمله اقداماتی بود که از سوی مسئولان صورت گرفت؛ هرچند پیگیری‌هایی برای این موضوع صورت گرفت اما اختلاف اهالی روستا و روستاهای همجوار مانع از نهایی شدن پروژه و تأمین آب مردم منطقه می‌شد.

پس از کِش و قوس‌های بسیار اهالی روستا برای تعیین محل چشمه و لوله‌گذاری آب، به گفتۀ بخشدار الموت غربی در نهایت مشکل چندین سالۀ مردم روستای فشک حل شده است.

محمدرضا مولایی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت مشکلات آب روستای فشک الموت غربی اظهار کرد: هم‌اکنون مشکلی در تأمین آب روستای فشک وجود ندارد.

با تأمین اعتبارات می‌توان از ظرفیت آب الموت استفاده کرد

وی افزود: مشکل آب روستای فشک الموت غربی بر سر تعیین مکان اختصاص آب بود که با توافق‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته، مشکل حل شده است و مردم این روستا از آب بهره‌مند هستند.

بخشدار الموت غربی عنوان کرد: باتوجه به اینکه منطقۀ الموت یک منطقۀ پرآب و دارای چشمه‌های بسیار است، آب مورد نیاز روستای فشک از محل یکی از این چشمه‌ها تأمین می‌شود.

مولایی ادامه داد: مشکلات حوزۀ آب این مناطق بیشتر مربوط به لوله‌گذاری است و اگر اعتباری موجود باشد، آب روستاها تأمین می‌شود چراکه منطقۀ الموت کم آب نیست.

مشخص نبودن مکان چشمه از جمله دلایل اختلافات

وی اضافه کرد: در سال‌جاری، 200 میلیون تومان اعتبار برای روستای فشک اختصاص داده شده که البته این میزان علاوه بر مخزن آب، برای منبع آب محل نیز در نظر گرفته شده است.

بخشدار الموت غربی عنوان کرد: تأمین آب شرب روستای فشک از جمله مشکلات چندین ساله بود که به علت مشخص نبودن مکان چشمه، آب رسانی به این روستا دچار تعلل شده بود.

مولایی در پایان یادآور شد: با توافقات صورت گرفته و کمک‌های دستگاه قضائی و همدلی مردم روستای فشک و روستاها همجوار، مشکل آب روستای فشک بعد از چند سال حل شد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان