۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین همچنان در وضعیت قرمز و اوج خطر کروناست/ بستری ۳۱۸ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها
کد خبر: ۳۴۴۸۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۶ ساعت: ۸:۷ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان:

قزوین همچنان در وضعیت قرمز و اوج خطر کروناست/ بستری ۳۱۸ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: اگرچه در استان آمار مبتلایان به کرونا در بین مردان بیش از زنان است؛ اما متاسفانه در هفته‌های اخیر تعداد بانوان مبتلا رو به افزایش است و قزوین در وضعیت اوج خطر کروناست.

قزوین همچنان در وضعیت قرمز و اوج خطر کروناست/ بستری ۳۱۸ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به وضعیت استان به لحاظ کرونا اظهار کرد: در اوج خطر کرونا هستیم و در صورت همراهی نکردن مردم به شرایط بحرانی اسفند و فروردین ماه نزدیک می‌شویم.

وی افزود: بعد از فروردین ماه متاسفانه در یک هفته گذشته بدترین شرایط کرونایی را در استان تجربه کردیم به طوریکه آمار بستری به طور میانگین ۳۲۰ نفر در بیمارستان‌هاست.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: این بیماری بی‌رحم است و تنها یک ناقل در خانواده، افراد بسیاری را مبتلا می‌کند.

وی عنوان کرد: برخی از کانون‌ها نقطه شیوع کرونا و پرخطر هستند و با شناسایی آنها در صدد بررسی‌های دقیق هستیم که از جمله آنها مطب پزشکان، بازار، شبکه حمل ونقل، دفاتر خدماتی و نانوایی‌هاست.

حبیبی بیان کرد: در این ایام از مینی‌بوس‌ها برای حمل ونقل استفاده نمی‌شود و ناوگان اتوبوسرانی هم باید از ۵۰ ظرفیت خود استفاده کنند، تاکسی‌ها نیز نباید بیشتر از سه نفر مسافر سوار کنند؛ ضمن اینکه نوبت دهی مطب‌ها باید به شکل تلفنی باشد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان عنوان کرد: اگر این آمار ثابت نشود و روند افزایشی ادامه پیدا کند، طبق ارزیابی‌ها برای ادامه‌ی فعالیت صنوف پر خطر با دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گیری می‌کنیم.

۵۲ درصد بیماران کرونایی را مردان تشکیل می‌دهند

وی در ادامه به وضعیت شهرهای استان به لحاظ کرونا اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا در وضعیت قرمز قرار دارند، شهرستان البرز نارنجی و آوج و آبیک هم زرد هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته 55 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد 28 نفر مبتلا به کرونا بوده و مابقی مشکوک به کرونا هستند.

وی عنوان کرد: هم اکنون 318 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان بستری بوده که از این تعداد 65 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت هستند.

حبیبی اضافه کرد: 27 بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌‌های استان به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل بوده و 14 بیمار دیگر در انتظار خالی شدن تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه هستند؛ ضمن اینکه متاسفانه در 24 ساعت گذشته چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان بیان کرد: اگرچه در استان آمار مبتلایان به کرونا در بین مردان بیش از زنان است اما متاسفانه در هفته‌های اخیر تعداد بانوان مبتلا رو به افزایش است.

وی در ادامه گفت: در بین بانوان مبتلا به کرونا نیز سهم زنان خانه‌دار بالا بوده که این امر لزوم توجه بانوان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نشان می‌دهد.

حبیبی در پایان عنوان کرد: در مجموع در استان قزوین ۵۲ درصد بیماران کرونایی را مردان و ۴۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان