۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری پیاده‌روی اربعین امسال جزو احتمالات است/ احتمال اعزام محدود موکب‌ها به کربلا/ موکب‌داران قزوینی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند
کد خبر: ۳۴۴۷۹۶ نویسنده: حامد کبودوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۴ ساعت: ۱۵:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین:

برگزاری پیاده‌روی اربعین امسال جزو احتمالات است/ احتمال اعزام محدود موکب‌ها به کربلا/ موکب‌داران قزوینی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: برگزاری مراسم اربعین در سال‌ جاری جزو احتمالات است، لذا از موکب داران درخواست داریم هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و محدودیتی برای موکب داران وجود ندارد.

برگزاری پیاده‌روی اربعین امسال جزو احتمالات است/ احتمال اعزام محدود موکب‌ها به کربلا/ موکب‌داران قزوینی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند

حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری مراسم اربعین در استان قزوین اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دغدغۀ تمام علاقه‌مندان به سیدالشهداء، نوع برگزاری پیاده روی اربعین در سال ‌جاری برای موکب داران، کاروان داران و زائرین متفاوت خواهد بود و این موارد ابلاغ ستاد مرکزی اربعین است.

وی افزود: باتوجه به محدودیت اعزام زائران اربعین حسینی و محدودیت اعزام خادمان، یکی از احتمال‌های پیش رو، اعزام محدود برخی از مواکب اربعین به عراق برای خدمت رسانی به زوار اربعین است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: اگر احتمال برگزاری مراسم اربعین باتوجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا در کشور و ستاد کرونای عراقی اجرایی شود، تعداد محدودی از مواکب از استان‎های سراسر کشور به عراق اعزام می‌شود.

کبودوند بیان کرد: برای اعزام مواکب اربعین، موکب‌هایی در سهمیه قرار می‌گیرند که پروانۀ موکب‌داری آنها ثبت و تمدید شده باشد.

وی ادامه داد: از تمام موکب‌داران استان قزوین نیز دعوت می‌شود در صورت تمایل در این سهمیه قرار بگیرند و نسبت به ثبت و تمدید پروانۀ موکب‌داری خود اقدام کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: برگزاری مراسم اربعین در سال‌ جاری جزو احتمالات است، لذا از موکب داران درخواست داریم هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و محدودیتی برای موکب داران وجود ندارد.

کبودوند بیان کرد: باتوجه به اینکه ثبت‌نام موکب‌ها از اردیبهشت ماه سال‌ جاری آغاز شده است، در سایت http://trii.ir/ یا سایت سازمان توسعۀ روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی ثبت نام خود را نهایی کنند و منتظر اعلام سهمیۀ خود باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در ادامه گزارشی از عملکرد این ستاد در سال گذشته ارائه داد و مطرح کرد: تعهد ما ایجاد دو هزار اسکان و پذیرایی در نجف، دو هزار خدمات مشابه در کربلا و ۱۷ هزار اسکان و وعدۀ غذایی در حرم طفلان مسلم و استان مسیب بود.

وی اضافه کرد: باتوجه و عنایت خداوند توانستیم در شهر کربلا ۳۲۵ هزار و ۹۳۰ نفر خواب اسکان و یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ وعدۀ غذایی توسط ۱۷ موکب ارائه دهیم.

کبودند عنوان کرد: در نجف ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر خواب اسکان و ۳۲۸ هزار و ۹۰۰ وعده غذایی توسط سه موکب ارائه شد؛ همچنین در طریق‌الحسین از نجف به کربلا هشت موکب قزوینی مستقر بود که ۵۴ هزار و ۴۷۵ نفر خواب و ۷۳۵ هزار وعده غذایی به زوار ارائه دادیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین مطرح کرد: در شهر مسیب ۱۷ موکب از استان قزوین حضور داشتند که ۴۳ هزار و ۲۳۰ نفر خواب اسکان و ۳۸۹ هزار و ۴۲۲ وعده غذایی پذیرایی انجام شد.

وی در پایان یادآور شد: علاوه بر خدمات اسکان و پذیرایی ۹۰۰ میلیون تومان خدمات پزشکی به پنج هزار و ۶۰۰ نفر به صورت خدمات درمانی و ۱۰۰ نفر خدمات در زمینه دندانپزشکی در دو موکب پزشکی ارائه شد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان