۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ساخت منزل مسکونی برای خانواده دارای ۸معلول در طارم‌سفلی/۷۰۰ گروه جهادی در قزوین ثبت شد
کد خبر: ۳۴۴۷۸۴ نویسنده: سیدمحمدرضا بحرانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۴ ساعت: ۱۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان خبرداد

ساخت منزل مسکونی برای خانواده دارای ۸معلول در طارم‌سفلی/۷۰۰ گروه جهادی در قزوین ثبت شد

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان از ساخت دو منزل مسکونی برای خانواده دارای ۸معلول در روستای سزنق طارم‌سفلی خبر داد.

ساخت منزل مسکونی برای خانواده دارای ۸معلول در طارم‌سفلی/۷۰۰ گروه جهادی در قزوین ثبت شد

سیدمحمدرضا بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درخصوص پروژه ساخت خانه‌های محروم اظهار کرد: این پروژه جزو برنامه‌های ویژه گروه‌های جهادی ماست که در حوزه عمرانی در حال فعالیت هستند.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قزوین افزود: بنا به درخواست سازمان بهزیستی و باتوجه به شناسایی صورت گرفته از منطقه طارم؛ خانواده محرومی که دارای 8 معلول بودند متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی شبکه بهداشت و فرزندآوری بالا با  مشکل مسکن مواجه بودند.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغیه صادر شده برای بسیج سازندگی این پروژه به یکی گروه جهادی ما ارجاع شد.

بحرانی با بیان اینکه گروه جهادی بنیان مرصوص که شامل فارغ التحصیلان و دانشجویان ما در بسیج دانشجویی است، تصریح کرد: این پروژه به همت بسیج سازندگی و دانشجویی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حال ساخت است که طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قزوین با بیان اینکه بودجه این حرکت از سوی بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی و خیرین تامین می‌شود، ادامه داد: در نظر داریم دو منزل را برای این خانواده بسازیم که این پروژه‌ها به صورت تجمیعی باهم در حال ساخت هستند و در نهایت به دو خانه تفکیک می‌شود.

وی بیان کرد: این خانواده‌ها شامل دو پدر و پسر هستند که متاسفانه علی رغم معلولیت و عدم اطلاع رسانی شبکه بهداشت فرزندآوری بالایی داشته‌اند؛ لذا این دو مسکن توسط گروه جهادی مرصوص در روستای سزنق طارم سفلی ساخته می‌شود.

بحرانی گفت: گروه‌های جهادی ما اکنون آمادگی خدمات رسانی در حوزه خانواده‌های محروم مانند ساخت و تعمیر منزل را دارند و همچنین در نظر داریم در آینده این گروه‌های جهادی را صرفا در حوزه ساخت و تعمیر منازل کمیته امداد و بهزیستی فعال کنیم.

وی اظهار کرد: این حرکت علاوه بر زود بازده بودن، عام المنفعه نیز است؛ همچنین جهت یک گروه جهادی در مناطق محروم ظاهر می‎شود و می‌تواند نسبت به ارائه خدمات به خانواده‌های محروم فعالیت داشته باشد که بعد معنوی بالایی دارد.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قزوین ابراز کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به بومی شدن و گفتمان بومی حرکت‌های جهادی و همچنین افزایش تعداد گروه‌ها؛ نیاز به یک سازمان‌دهی مدون و منظم بود لذا اطلس جهادی ذیل بسیج سازندگی و مرکز مطالعات حرکت‌های بسیج سازندگی در کل کشور ایجاد شد.

وی ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بنا شد تا تمام گروه‌ها در اطلس جهادی اعم از بسیج و غیربسیج سازماندهی و پس از تایید، ثبت‌نام و شناسنامه دار شوند تا بتوانند علاوه بر استفاده از فضای حقوقی که برای آنها تعریف شده؛ همچنین شماره حسابی برای آنها به صورت حقوقی افتتاح شود تا بتوانند کارشان را پیش ببرند و پشتیبانی از این گروه‌ها نیز به صورت قانونی انجام شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: آمادگی این را داریم که همه اقشار اعم از بسیج و غیربسیج را که در نظر دارند در حرکت‌های جهادی فعالیت داشته باشند را در اطلس جهادی ثبت و سازماندهی و در نهایت برای آنها مجوز فعالیت صادر کنیم.

بحرانی در پایان با بیان اینکه تاکنون 700 گروه جهادی از همه اقشار اعم از محلات مختلف، دانشجویی، طلاب و اساتید در استان ثبت شده است، گفت: در نظر داریم این آمار را افزایش دهیم تا بتوانیم گام مثبتی در حوزه گفتمان و حرکت‌های جهادی برداریم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان