۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هیچ مورد از ابتلای دانش‌آموزان قزوینی به کرونا گزارش نشده است/ تکمیل ظرفیت بخش بیماران کرونایی بیمارستان بوعلی
کد خبر: ۳۴۴۷۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۳ ساعت: ۱۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مبازره با کرونا در استان:

هیچ مورد از ابتلای دانش‌آموزان قزوینی به کرونا گزارش نشده است/ تکمیل ظرفیت بخش بیماران کرونایی بیمارستان بوعلی

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: خوشبختانه از ابتدای آغاز سال تحصیلی تا به امروز، هیچ مورد از ابتلا به کرونا در بین دانش‌آموزان و معلمان گزارش نشده است.

هیچ مورد از ابتلای دانش‌آموزان قزوینی به کرونا گزارش نشده است/ تکمیل ظرفیت بخش بیماران کرونایی بیمارستان بوعلی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی ظهر امروز(یکشنبه) در ستاد مقابله با کرونای استان که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز شرایط بحرانی‌تری را نسبت به اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه سال‌جاری تجربه می‌کنیم و این در حالی است که برخی هنوز کرونا را جدی نگرفته و موضوعات مربوط به آن را به شوخی می‌گیرند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین بیان کرد: براساس گزارش‌های اعلام شده، ظرفیت تخت‌های بیمارستان بوعلی قزوین به عنوان مرکز درمان بیماران کرونایی تکمیل شده است و برای بستری بیماران کرونایی، مجبوریم به سراغ سایر بیمارستان‌ها برویم.

حبیبی با بیان اینکه درصورت نیاز بیماران کرونایی در سایر بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند، عنوان کرد: هم‌اکنون به تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی اعلام شده است تا آمادگی لازم برای پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشند.

وی یادآور شد: ما به شدت نگران سلامت بیماران عادی در شرایط موجود هستیم؛ چراکه با افزایش شیوع ویروس کرونا، طبیعی است که مردم برای درمان بیماری به مطب‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، لذا باید یک تدبیر دقیقی اندیشیده شود و آمادگی لازم وجود داشته باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شبکۀ حمل و نقل عمومی به ویژه سرویس مدارس نیاز به مراقبت جدی دارد؛ ما موافق افزایش فعالیت ناوگان اتوبوسرانی با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم و البته فعالیت مینی‌بوس فعلا ممنوع است.

اصحاب رسانۀ استان همکاری مناسبی با ستاد کرونا دارند

حبیبی ادامه داد: حضور در بازار و نظارت بر آن بسیار مهم است و برخورد جدی از سوی مسئولان سازمان صمت و سایر مسئولان در این حوزه را خواستاریم.

وی گفت: ادارات و دستگاه‌ها نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط موجود استان غافل شوند؛ چاره کار تعطیلی امور مردم نیست چراکه با تعطیلی تعداد مسافرت‌ها و شیوع کرونا افزایش می‌یابد، لذا از مدیران درخواست می‌کنیم تا در ادارات نیز برای رسیدگی به امور مردم حضور داشته باشند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با اشاره به برگزاری کلاس‌های درس دانش‌آموزان در مدارس مطرح کرد: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها اختیاری است، در صورتی که مدیر مدرسه‌ای برگزاری کلاس‌ها را به شرط رعایت پروتکل‌ها لازم می‌داند، می‌تواند کلاس‌ها را برگزار کند.

حبیبی مطرح کرد: خوشبختانه از ابتدای آغاز سال تحصیلی تا به امروز، هیچ مورد از ابتلا به کرونا در بین دانش‌آموزان و معلمان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه پا به پای ستاد کرونا حضور داشته و اطلاع‌رسانی مناسبی را در این بین داشته است و از فعالان این بخش تشکر کرده و انتظار داریم این همکاری در شرایط موجود همچنان ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: باتوجه به آغاز فصل پاییز و اهمیت توجه به سلامت مردم، از دانشگاه علوم پزشکی درخواست داریم تا واکسن آنفولانزا را در دستور کار خود قرار دهد.

حبیبی در پایان یادآور شد: برخوردها با افرادی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌کنند باید جدی‌تر شود و درخواست داریم برای مبارزه با ویروس کرونا، همه پای کار باشند و تلاش کنند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان