۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وجود ۲۱ نقطه دارای گره ترافیکی در سطح شهر قزوین
کد خبر: ۳۴۴۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۳ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین اعلام کرد

وجود ۲۱ نقطه دارای گره ترافیکی در سطح شهر قزوین

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به طور کلی در سطح شهر قزوین حدود ۲۱ نقطه دارای گره ترافیکی وجود دارد.

وجود ۲۱ نقطه دارای گره ترافیکی در سطح شهر قزوین
شیما زرآبادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر قزوین اظهار کرد: مهمترین و بیشترین معضل ترافیکی شهر قزوین عدم رعایت قوانین ترافیکی از سوی شهروندان است و در مواردی با اینکه یک معبر قابلیت‌های بسیار بیشتری از نظر حجم عبور و تردد دارد، به دلیل مسائلی همچون پارک‌های غیرمجاز، حرکت‌های نابه‌جا و انسداد معابر، معضلات ترافیکی در آن نقطه ایجاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: نمونه بارز این موضوع، خیابان خیام است که وضعیت نامناسبی از نظر ترافیکی دارد و علت اصلی آن هم پارک‌ها و تخلفات گسترده‌ای است که در این محور مشاهده می‌شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه بیشترین مشکل مربوط به پارک‌های دوبل است، ابراز کرد: شهروندان از این نکته غافل هستند که با هر پارک دوبل، می‌توانند تا ۴۵ دقیقه زمان تاخیر دیگر شهروندان را افزایش دهند؛ در حالی که این مسئله سبب پس‌زدگی خودروها در معابر و ایجاد گره‌های ممتد ترافیکی می‌شود.

عدم رعایت قوانین از سوی شهروندان مشکل ساز شده است

این مقام مسئول تصریح کرد: از دیگر موارد مسئله‌ساز که در خیابان شهدا اتفاق می‌افتد بحث پارک‌های دوبل به ویژه در محدوده بازارچه سپه و در ساعات کار این بازارچه است که موجب پس‌زدگی خودرو در تقاطع شهدا می‌شود.

وی بیان کرد: به طور کلی در سطح شهر قزوین حدود ۲۱ نقطه دارای گره ترافیکی از این دست است که خیابان نادری، خیام، فردوسی، شهدا، تهران‌قدیم، آیت‌اله اسدآبادی به ویژه در ساعات اوج عصرگاهی و همچنین بلوار جمهوری به خصوص روبه‌روی میدان میوه و تره‌بار مخصوصا در ساعات اوج ظهرگاهی از آن جمله هستند.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: برای مثال در میدان میوه و تره‌بار وجود تعداد زیادی وانت‌بار که اقدام به فروش میوه در محدوده میدان می‌کنند، باعث کندی حرکت و پس‌زدگی خودروها می‌شود.

زرآبادی پور افزود: البته این نقاط ثابت نیست و سالانه ممکن است تغییر کند که بر این اساس تاکنون برای هر نقطه یک برنامه مشخص ترافیکی داشته‌ایم.

این مقام مسئول در پایان گفت: به عنوان نمونه برای وانت‌بارهای خیابان شهدا اقداماتی مانند گشت‌های مخصوص جمع‌آوری، حضور پلیس و طرح جریمه به صورت متمرکز از مرکز کنترل ترافیک انجام شده اما علت بخش عمده‌ای از رفع نشدن مشکل، عدم همکاری و اعمال قانون از سوی پلیس بوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان