۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قزوین جزء ۱۰ استان برتر کشور در زمینه کاریابی است
کد خبر: ۳۴۴۷۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۳ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال کمیته امداد استان:

قزوین جزء ۱۰ استان برتر کشور در زمینه کاریابی است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: استان قزوین در بررسی عملکرد سال ۹۸ جزء ۱۰ استان برتر کشور در زمینه کاریابی برای مددجویان تحت حمایت قرار گرفته است.

قزوین جزء ۱۰ استان برتر کشور در زمینه کاریابی است

سیدمرتضی دهقانی محمدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ توانمندسازی را راهبرد موثر کمیته امداد امام خمینی(ره) برای خانواده‌های تحت حمایت دانست و اظهار کرد: این نهاد برای اجرای سیاست توانمندسازی از ظرفیت‌های مختلف درون و برون سازمانی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: توانمندسازی با اشتغال خانگی، کاریابی و حمایت از اشتغال‌زایی مددجویان محقق می‌شود تا بتوانیم بستر زندگی عزتمندانه را برای محرومان فراهم کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین طی سال گذشته 425 مورد و طی پنج ماهه سال جاری هم 294 مورد اشتغال از طریق کاریابی برای مددجویان تحت حمایت فراهم کرده که در بررسی عملکرد سال 98 جزء 10 استان برتر کشور در این زمینه قرار گرفته است.

وی افزود: کسب چنین رتبه‌ای در حالی است که استان قزوین از استان‌های کوچک کشور است و به لحاظ وسعت جغرافیایی و جمعیت با برخی استان‌ها قابل قیاس نیست.

دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ایجاد اشتغال موجب شده تا بسته تشویقی برای کارفرمایان و صاحبان حِرَف مختلف تدارک دیده شود که بر این اساس به ازای اشتغال هر مددجو پنجاه میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به کارفرما اعطاء می‌شود.

وی تصریح کرد: برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بزرگ و اشتغال تعدادی بیشتری از مددجویان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد به طوری که اکنون یکی از تولیدکنندگان در شهرستان آبیک با جذب نزدیک به 100 مددجو، به ازای هر اشتغال 50 میلیون تومان دریافت کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اشتغال را یک راهکار برای محرومیت زدایی ندانست و گفت: اشتغال راهی برای فقرزدایی نیست بلکه شاهراهی است که پایداری سیاست محرومیت زدایی را به دنبال دارد؛ از این رو کمیته امداد امام(ره) با استفاده از توان و ظرفیت‌های مختلف درون و برون سازمانی به دنبال اجرای سیاست توانمندسازی است.

وی در پایان یادآورشد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در خصوص اشتغال زایی برای محرومان بر محور مشاغل نوین و فن‌آور استوار است تا ارزش افزوده هزینه و نیروی کار و بازدهی فرایند تولید به حداکثر برسد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان