۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مبارزه با مواد مخدر مدیریت شبانه‌روزی و جهادی می‌خواهد/ بلاتکلیفی کمپ ماده۱۶ قزوین پذیرفتنی نیست
کد خبر: ۳۴۴۷۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۲ ساعت: ۱۶:۴۱ ↗ لینک کوتاه

دادستان مرکز استان:

مبارزه با مواد مخدر مدیریت شبانه‌روزی و جهادی می‌خواهد/ بلاتکلیفی کمپ ماده۱۶ قزوین پذیرفتنی نیست

دادستان قزوین با بیان اینکه مردم از ما کار جهادی می‌خواهند و مسئولین باید جلوتر از دیگران حرکت کنند، گفت: با دستگاه‌هایی که از انجام وظایف شانه خالی می‌کنند؛ برخورد جدی شود.

مبارزه با مواد مخدر مدیریت شبانه‌روزی و جهادی می‌خواهد/ بلاتکلیفی کمپ ماده۱۶ قزوین پذیرفتنی نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمد قاسمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که عصر امروز(شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه برای پاسخ به مطالبات مردم باید شبانه روزی تلاش کنیم؛ اظهار کرد: باید تمام مصوبات حوزه مبارزه با مواد مخدر رصد شود؛ چراکه اگر این مصوبات بدون اجرا باقی بماند، برگزاری این جلسات بی‌فایده است.
 
وی افزود: امروز مردم از ما حل مشکلات و اقدام و عمل در این حوزه را می‌خواهند که دیگر در خیابان‌های شهر معتادی دیده نشود و همه موارد باید در دستگاه‌ها به طور جدی پیگیری شود؛ هم اکنون بیش از ۵۰ خانواده در دادستانی ثبت نام و نوبت گرفته‌اند که فرزندانشان را به مراکز ترک اعتیاد معرفی کنیم.
 
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه ما باید بانک اطلاعاتی کامل از معتادین داشته باشیم، گفت: بحث مبارزه با مواد مخدر یک کار جمعی است که همه سازمان‌ها باید پای کار باشند؛ از این سیستم اداری دردی از ما دوا نمی‌شود، راه‌اندازی یک مرکز ماده ۱۶ در استان تا چه زمانی باید بلاتکلیف بماند؟!
 
این مقام مسئول با بیان اینکه مردم از ما عمل و کار جهادی می‌خواهند و مسئولین باید جلوتر از دیگران باشند، تصریح کرد: حتما مصوبات ضرب العجل داشته و با دستگاه‌هایی که از انجام وظایف شانه خالی می‌کنند برخورد جدی شود؛ لذا باید هماهنگی و همکاری لازم بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد.
 
این مقام قضایی استان تاکید کرد: ما صرفا نباید به مصوبه اکتفاء کنیم؛ چراکه در همه جرائم ردپای اعتیاد دیده می‌شود به طوری که متاسفانه سن اعتیاد به دانش‌آموزان و دانشجویان کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که ما انتظار داریم با چند آمار و ارقام تمام مشکلات حل شود.
 
بیش از ۲۰۰ معتاد متجاهر در قزوین جمع‌آوری شد
علیرضا وارثی در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت معتادین استان اظهار کرد: در حوزه ستاد کرونا بنا بر این بود که در صورت وضعیت قرمز استان فقط برای ۵۰ درصد از کمپ‌ها پذیرش معتادین را داشته باشیم اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کمپ‌های ما ۱۰۰ درصد پذیرش شدند.
 
وی افزود: ما توانستیم هفت کمپ ماده ۱۶ را در استان تامین کنیم و یک مرکز قرنطینه داریم؛ همچنین پنج کمپ خود معرف که خانواده شاکی دارند، در سطح استان وجود دارد.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه امیدواریم در شهرستان‌ها هم جمع‌آوری معتادین را داشته باشیم، گفت: ۱۳ کمپ فعال و جدی را در سطح استان داریم و تا امروز ۲۱۴ معتاد متجاهر را جمع‌آوری کردیم که ۱۲۶ نفر متجاهر قطعی از این تعداد شناسایی شدند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: ۲۳۷ نفر بیماران خود معرف را داشتیم که دوره درمان خود را گذرانده و اکنون ۶۷ نفر بیمار خودمعرف در کمپ‌ها به سر می‌برند.
 
وارثی ابراز کرد: اکنون تعداد کمپ‌ها از ۱۹مورد به ۱۳ مورد کاهش یافته که بخشی از آن به علت شیوع ویروس کرونا بوده است.
 
وی در پایان یادآور شد: اگر ساختمان‌های مازاد در استان به ما معرفی شود، ما می‌توانیم کمپ خوبی در قالب مرکز جامع راه‌اندازی کنیم.
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان