۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نوسانات قیمت مرغ و تخم مرغ در قزوین کاهش می‌یابد/ تولید روزانه بیش از ۴۰۰ هزار عدد ماسک
کد خبر: ۳۴۴۷۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۰ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صمت استان:

نوسانات قیمت مرغ و تخم مرغ در قزوین کاهش می‌یابد/ تولید روزانه بیش از ۴۰۰ هزار عدد ماسک

رئیس سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: براساس مصوبات و هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد تا نوسانات قیمت مرغ و تخم مرغ در قزوین کاهش یابد.

نوسانات قیمت مرغ و تخم مرغ در قزوین کاهش می‌یابد/ تولید روزانه بیش از ۴۰۰ هزار عدد ماسک

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ عزیزالله افضلی صبح امروز(پنج‌شنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ درباره وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ اظهار کرد: قیمت این اقلام طبق نرخ مصوب در بازار و تعامل بین سازمان صمت، جهاد کشاورزی و واحدهای تولیدی تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه قزوین رتبه برتر در تولید مرغ و تخم مرغ دارد، افزود: نوسانات قیمت نهاده‌های دامی، تغییرات قیمت ارز و تاثیرگذاری بر قیمت تولید محصول نهایی، نوساناتی را در بازار مرغ و تخم مرغ به همراه داشته است.
رئیس سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: براساس مصوبات و هماهنگی‌های صورت گرفته توسط سازمان صمت، جهادکشاورزی و تشکل‌های تولیدی، مقرر شد تا نوسانات قیمت مرغ و تخم مرغ کاهش یابد.

قزوین دارای رتبه اول تا سوم کشوری در قیمت مرغ و تخم مرغ است

افضلی با بیان اینکه قزوین رتبه اول تا سوم کشوری را در قیمت مرغ و تخم مرغ به خود اختصاص می‌دهد، مطرح کرد: با توجه به قیمت گذاری سازمان حمایت از مصرف کننده بر محصول نهایی مرغ، هم‌اکنون نتوانستیم عرضه متناسب با قیمت آن را در سطح استان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مرغدارانی که با استفاده از یارانه‌های دولتی، نهاده‌های دامی دریافت کردند باید براساس تعهدات صورت گرفته نسبت به تامین نیاز بازار اهتمام ورزند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: در بازار مرغ و تخم مرغ می‌توان گفت که قیمت‌های آن کشوری است و عاقلانه نیست که در این حوزه، موضوع چند نرخی در بازار بین استان‌های مختلف از جمله قزوین را شاهد باشیم.

افضلی در ادامه به آمار تخصیص و جذب نذورات ایام محرم و صفر پرداخت و گفت: میزان سهمیه تخصیصی گوشت قرمز در سال‌جاری، ۳۵ تن بوده که نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است و سهمیه‌ای هم برای تخصیص چای به استان را نداشتیم.

وی یادآور شد: همچنین میزان سهمیه تخصیصی شکر در سال‌جاری، ۴۷۵ تن بوده که میزان جذب آن در سال گذشته ۲۳۸ تن بود که در سال‌جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: میزان سهمیه تخصیصی مرغ در سال‌جاری، ۱۷۰ تن بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است؛ همچنین میزان سهمیه اختصاصی برنج در سال‌جاری نیز ۵۰۰ تن بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سهمیه تخصیصی مرغ منجمد در سال‌جاری افزایش یافت

افضلی گفت: میزان سهمیه تخصیصی روغن در سال‌جاری،۴۱۳ تن بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است؛ میزان سهمیه تخصیصی مرغ منجمد در سال‌جاری ۱۷۰ تن بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی در ادامه گزارشی را از وضعیت تولید و توزیع ماسک در استان ارائه داد و یادآور شد: تعداد واحدهای صنعتی فعال شامل ۱۱ واحد، مجموع واحدهای فعال تولید ماسک شامل ۲۲ واحد، تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه شامل هفت واحد و تعداد واحدهای در حال دریافت پروانه شامل چهار واحد است.

این مقام مسئول گفت: آمار تولید روزانه ماسک تولیدکنندگان صنعتی در استان شامل ۴۵۰ هزار عدد و آمار تولید روزانه ماسک تولیدکنندگان صنفی شامل ۴۰ هزار عدد است.

هوشنگ محمدی نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: تعزیرات به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات فعالیت دارد، هرچند به دنبال پرونده‌سازی نیستیم اما تخلفاتی را در استان شاهدیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین در پایان بیان کرد: در موضوع نان نیز شاهد تخلفاتی هستیم که باید برای آن برنامه‌ریزی کرده و نظارت‌ها را پررنگ‌تر کنیم.
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان