۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کمیته نظارت بر توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در قزوین تشکیل شود/ مسئولان اجازه جولان به اخلالگران بازار ندهند
کد خبر: ۳۴۴۷۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۲۰ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

کمیته نظارت بر توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در قزوین تشکیل شود/ مسئولان اجازه جولان به اخلالگران بازار ندهند

استاندار قزوین گفت: با توجه به وضعیت موجود در بازار مرغ و تخم مرغ، لازم است یک کمیته با حضور دستگاه‌های متولی برای توزیع عادلانه نهاده‌های دامی و نظارت بر فرایندهای آن در استان تشکیل شود.

کمیته نظارت بر توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در قزوین تشکیل شود/ مسئولان اجازه جولان به اخلالگران بازار ندهند

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که صبح امروز( پنج‌شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای حل مشکلات بازار مرغ و تخم مرغ باید بخشی از فرآیندهای موجود در آن با بررسی کمیته بازنگری، اصلاح و حذف شود و بتوانیم شاهد حل مشکلات این بخش باشیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود مرغ و تخم مرغ، لازم است یک کمیته با حضور دستگاه‌های متولی برای توزیع عادلانه نهاده‌های دامی و نظارت بر فرایندهای آن در استان تشکیل شود.

استاندار قزوین ادامه داد: لازم است به منظور جلوگیری از عرضه مرغ و تخم مرغ با قیمت بالاتر از نرخ، کمیته نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی استان توسط سازمان دامپزشکی نیز اضافه شود.

وی عنوان کرد: توزیع نهاده‌های دامی، میزان نیاز بازار استان و نحوه توزیع باید در دسترس کمیته بازنگری قرار گیرد تا براساس آن، بتوان فرایندهای آن را بررسی کرد.

تیم‌های نظارتی با جدیت بیشتر بر وضعیت بازار نظارت کنند

استاندار قزوین در ادامه به کالاهای اساسی تخصیص یافته برای ایام محرم و صفر پرداخت و گفت: در صورتی که این اقلام تا روزهای پایانی ماه محرم در بازار جذب نشوند، ستاد کمک مومنانه در صورت نیاز می‌تواند تمام اقلام را خریداری و بین جامعه هدف توزیع کند.

این مقام مسئول در ادامه کم فروشی، احتکار و گرانفروشی را جرم مسلم دانست و گفت: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداران، تعزیرات، سازمان صمت انتظار داریم به این مسئله ورود کنند و اجازه ندهند برخی سودجویان باعث ایجاد اخلال در وضعیت بازار شوند.

وی عنوان کرد: تیم‌های نظارتی در استان از امروز باید به صورت جدی‌تر وارد شوند و انتظار داریم انبارهای ذخیره کالا بررسی و بر آن‌ها نظارت شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: از فرمانداران، تعزیرات و سازمان صمت و اتحادیه‌ها انتظار داریم بدون ملاحظه‌کاری واردشوند و برخورد کنند؛ اگر مردم جدیت مسئولان را در اجرای قانون لمس کنند مسلما نسبت به اجرای آن اطمینان حاصل خواهند کرد.

جمالی‌پور اضافه کرد: وظیفه‌ای که بر عهده مسئولان بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی‌ست باید به خوبی انجام شود و مردم نسبت به عملکرد مسئولان اعتماد کنند.

استاندار قزوین مطرح کرد: از مسئولان درخواست داریم نسبت به انجام مسئولیت خود در حوزه‌های مختلف از جمله مسئولیت اجتماعی متعهد باشند تا بتوانیم آنچه در توان داریم برای مردم انجام دهیم و با همکاری هم شرایطی را در استان فراهم سازیم که رضایت مردم محقق شود.

گفتنی است؛ در پایان جلسه، مدیران و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و کشاورزی به بیان مشکلات و وضعیت بازار برخی از اقلام اساسی پرداختند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان