۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیشنهاد ۹ اقدام عاجل برای بهبود وضعیت بورس
کد خبر: ۳۴۴۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۹ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

پیشنهاد ۹ اقدام عاجل برای بهبود وضعیت بورس

مدیرعامل یک شرکت مشاور سرمایه‌گذاری با اشاره به این که فشار فروش که در حال حاضر در بازار سهام وجود دارد، ناشی از ترس سرمایه‌گذاران است، ۹ اقدام عاجل برای بهبود وضعیت بورس ارائه داد.

پیشنهاد ۹ اقدام عاجل برای بهبود وضعیت بورس
 
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین، محسن عباسی در گفتگو با تسنیم با تاکید بر این که بازار سرمایه برای بهبود به چندین اقدام همزمان نیاز دارد، گفت: فشار فروش باید گرفته شود، این فشار فروش که در حال حاضر در بازار سهام وجود دارد، ناشی از ترس سرمایه گذاران است. بنابراین هم از نظر روانی و هم از نظر عملی، بورس نیاز به حمایت دارد.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ابن سینا تصریح کرد: اول از همه باید نقدینگی به این بازار سهام تزریق شود و امکان فروش حقوقی‌ها تا زمان بهبود این بازار سلب شود. در این راستا اقدامات زیر را می‌توان انجام داد:

1. سهامدار عمده موظف باشد حداقل 60 درصد از سهامش را که در طی یک ماهه گذشته فروخته است ظرف مدت کوتاه و مشخصی خریداری نماید.

2. فروش حقوقی‌ها تا زمان بهبود بازار، صرفا در دامنه‌ مثبت انجام شود.

3. تا زمان بهبود بازار دامنه‌ نوسان سهام، خیلی فوری به منفی 2 درصد و مثبت 2 درصد محدود شود و تمامی شرکت‌ها موظف باشند یک بازارگردان جهت بازارگردانی سهام خود معرفی نمایند.

4. مدیریت ریسک مشتریان به خود کارگزاری‌ها واگذار شود و حد اعتباری حداقل معادل 50 درصد پورتفوی تعیین گردد.

5. تمامی شرکت‌ها موظف شوند طرف مدت 2 روز هرگونه برنامه افزایش سرمایه‌ای خصوصا تجدید ارزیابی دارایی‌ها که تا یکسال آینده را در دستور کار دارند شفاف‌سازی کنند؛ حتی اگر در مرحله ی مقدماتی باشد.

6. تمامی ناشران موظف شوند گزارش پیش‌بینی سود و زیان حسابرسی شده و حسابرسی نشده ارائه نمایند و در صورت انحراف بیش از 20 درصد در پایان سال هیئت مدیره باید پاسخگو باشد.

7. بعد از ثبات بازار، هرگونه تغییر قانون و یا دستورالعمل باید حداقل 60 روز بعد از تصویب اجرا شود.

8. سهامداران عمده‌ همه شرکت‌ها ملزم به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی شوند.

9. بعد از ثبات نسبی بازار دامنه ی نوسان 20 شرکت برتر و بزرگ و بنیادین بورس به 10 درصد افزایش یابد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان