۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مشارکت ۴۵ درصدی خیرین قزوینی در مدرسه‌سازی/ ۲۳ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی است
کد خبر: ۳۴۴۶۹۰ نویسنده: عسگرعلی جوانبخت تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۹ ساعت: ۱۴:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبرداد

مشارکت ۴۵ درصدی خیرین قزوینی در مدرسه‌سازی/ ۲۳ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی است

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: امسال ۲۱۴ کلاس درس با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان داده می‌شود که از این میزان ۶۴ میلیارد تومان دولت هزینه کرده و ۵۳ میلیارد تومان معادل ۴۵ درصد نیز خیرین مشارکت داشتند.

مشارکت ۴۵ درصدی خیرین قزوینی در مدرسه‌سازی/ ۲۳ درصد مدارس نیازمند مقاوم سازی است

عسگرعلی جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت مدارس استان اظهار کرد: هزار و 186 کلاس درس در استان نیازمند تخریب و بازسازی است که انجام این کار به 470 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: همچنین هزار و 294 کلاس درس استان نیازمند مقاوم سازی بوده و برای تحقق این امر به 155 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با بیان اینکه 77 درصد مدارس دولتی سطح استان مقاوم است، گفت: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در طول سال‌های اخیر اکنون فقط 23 درصد مدارس دولتی استان فرسوده هستند.

وی عنوان کرد: تعداد پروژه‌های تحویلی در استان از سال 92 تاکنون 273 پروژه بوده که شامل هزار و 667 کلاس درس با زیربنای 250 هزار مترمربع است.

فعالیت 259 واحد آموزشی غیردولتی در استان 

جوانبخت بیان کرد: 259 واحد آموزشی غیردولتی در استان وجود دارد که از این تعداد حدود 179 واحد آموزشی معادل 74 درصد استیجاری بوده و 76 واحد آموزشی معادل 19/5 درصد خریداری و 6/5 درصد نیز احداثی است.

وی ابراز کرد: متاسفانه از نظر مدارس غیردولتی وضعیت خوبی در استان نداریم و زیبنده دانش‌آموزان نیست که در چنین مدارسی تحصیل کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: حدود 21 هزار دانش‌آموز استان قزوین در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که 50 درصد این مدارس دارای استحکام هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: استان قزوین در بحث استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس پیش رو بوده و اقدامات خوبی انجام شده است؛ به طوریکه از سال 92 تاکنون از 10 هزار و 785 کلاس درس استان چهار هزار و 756 کلاس درس استانداردسازی گرمایشی شده است.

در شهرک مهرگان به 733 کلاس درس نیاز داریم

وی ابراز کرد: به طور کلی هزار و 170 کلاس درس در سطح استان قزوین نیازمند استاندارد سازی گرمایشی است که برای امسال استانداردسازی 350 کلاس درس هدفگذاری شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با بیان اینکه در شهرک مهرگان به 733 کلاس درس نیاز داریم؛ عنوان کرد: در مجموع به احداث 61 پروژه در مهرگان نیاز داریم که 18 پروژه ساخته شده و ۴۳ پروژه باقی مانده ضمن اینکه پنج پروژه در دست اجراست.

وی تصریح کرد: در استان قزوین از هفته دولت تا پایان سال 30 پروژه شامل 16 پروژه روستایی و 14 پروژه شهری تحویل داده خواهد شد.

جوانبخت در پایان گفت: امسال 214 کلاس درس با اعتبار 117 میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان داده می‌شود که از این میزان 64 میلیارد تومان دولت هزینه کرده و 53 میلیارد تومان معادل 45 درصد نیز خیرین مشارکت داشتند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان