۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مشکلات توزیع آب شرب و کشاورزی روستاهای الموت غربی درحال پیگیری است/ منتظر نظرات کارشناسی هستیم
کد خبر: ۳۴۴۶۵۳ نویسنده: منوچهر حبیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۷ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین:

مشکلات توزیع آب شرب و کشاورزی روستاهای الموت غربی درحال پیگیری است/ منتظر نظرات کارشناسی هستیم

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: تمام تلاش ما برای تامین آب شرب در وهله اول و سپس تامین آب کشاورزی در جهت معیشت مردم و ماندگاری آنان در روستا انجام خواهد گرفت.

مشکلات توزیع آب شرب و کشاورزی روستاهای الموت غربی درحال پیگیری است/ منتظر نظرات کارشناسی هستیم

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص بررسی حقابه روستاهای موسوم به ناحیه الموت غربی اظهار کرد: طی بازدید اخیر مسئولین استان در منطقه الموت غربی برای توزیع آب در روستاهای موسوم به منطقه، تامین آب شرب و سالم و بهداشتی مردم در اولویت تصمیم گیری‌های استان قرار گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین افزود: تمام تلاش ما برای تامین آب شرب در وهله اول و سپس تامین آب کشاورزی در جهت معیشت مردم و ماندگاری آنان در روستا انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد: آب منطقه‌ای و آبفای استان متولی تامین آب‌های شرب هستند و با هماهنگی مرکز بهداشت در خصوص سلامت بررسی لازم انجام و اظهار نظر می‌کنند؛ لذا همه باید به نظرات کارشناسی و جمع‌بندی دستگاه‌های متولی مرتبط ارزش قائل باشیم و آن را به عنوان یک امر بپذیریم .

استفاده از نقطه نظرات معتمدین و شورای محل در کارشناسی‌ها 

این مقام مسئول در خصوص تامین آب شرب و کشاورزی روستاهای فشک، رشکین، پرچکوه، تلاتر و روح‌آباد که به ناحیه معروف هستند، گفت: آب مورد استفاده این مناطق از ابتدا از طریق منابع آبی و چشمه‌های مربوط به خارود تامین می‌شد و تاکنون هم این روند ادامه دارد؛ اما در چند ساله اخیر به دلیل کاهش میزان بارندگی منابع آبی محدود شده و لذا باید نهایت صرفه جویی و رعایت حال همدیگر را داشته باشیم.

وی ابراز کرد: اهالی این روستاها از ابتدای شکل گیری با صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر بوده‌اند و اکنون نیز این روند ادامه دارد و اختلافی ندارند؛ اما در چارچوب قانون نقطه نظرات کارشناسی و فنی را باید تمکین کنند و جمع بندی دستگاه‌های متولی را بپذیرند که قطعا در کارشناسی‌ها از نقطه نظرات معتمدین و شورای محل استفاده می‌شود.

حبیبی ادامه داد: طی دو روز اخیر نشستی با نمایندگان چند روستای ناحیه داشتیم که از نقطه نظرات آنها استفاده شد؛ لذا یقین داریم که هیچ کدام از اهالی روستا چنین نگاهی ندارند که روستای همجوارش آب نداشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: هیچ اختلافی بین اهالی متدین، فرهنگی و با اصالت این مناطق وجود ندارد و موضوع صرفا در دست نظرات کارشناسی است و حتما بهترین و مناسب‌ترین تصمیم با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان