۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین جایگاه قزوین از حیث تعداد پرونده‌های ارسالی قابل قبول است
کد خبر: ۳۴۴۶۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۷ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

معاون قضایی رئیس قوه قضائیه:

جایگاه قزوین از حیث تعداد پرونده‌های ارسالی قابل قبول است

معاون قضایی رئیس قوه قضائیه گفت: جایگاه استان قزوین از حیث تعداد پرونده‌های ارسالی ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری قابل قبول است.

جایگاه قزوین از حیث تعداد پرونده‌های ارسالی قابل قبول است

حجت الاسلام حکمتعلی مظفری در حاشیه سفر به استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین از حیث تعداد پرونده‌های ارسالی ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری در جایگاه قابل قبولی قرار دارد.

معاون قضایی رئیس قوه قضائیه بیان کرد: سال گذشته در کشور ورودی پرونده‌های ماده 477، دو برابر شده به نحوی که میانگین پرونده‌های ورودی بیش از 400 و میانگین پرونده‌های مختومه حدود 240 پرونده در ماه است.

وی با بیان اینکه این وضعیت زیبنده تشکیلات قضایی، مخصوصا در دوران تحول قوه نیست، گفت: رئیس قوه قضائیه اعتقاد به اصلاح روش‌های نادرست در این زمینه دارند و یکی از ماموریت‎‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه آن است که سه دستگاه نظارتی دادسرای انتظامی، دیوان عالی کشور و معاونت قضایی باید روش‌های نادرستی که در بخش‌های مختلف دستگاه وجود دارد بررسی و پیشنهادات لازم برای اصلاح را ارائه کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از ایرادات موجود، روند رسیدگی به این پرونده‌هاست؛ لذا استان‌های همجوار قزوین، قم و البرز در دستور کار قرار گرفتند تا با هماهنگی‌های لازم بتوانیم از ظرفیت این استان‌ها استفاده کنیم.

مظفری در پایان تصریح کرد: در این استان‌ها کارگروه رسیدگی پرونده‌های ارسالی به تهران تشکیل شده تا به صورت دو نفره پس از مطالعه پرونده و گزارشی از آن استخراج و اظهارنظر کرده و نهایتا پایان هر ماه پرونده‌ها جمع آوری شده و به معاونت قضایی ارسال شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان