۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدارس نداریم/ نواقص آموزش در فضای مجازی را رفع کردیم
کد خبر: ۳۴۴۶۳۴ نویسنده: حسنعلی اصغری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۶ ساعت: ۱۴:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدارس نداریم/ نواقص آموزش در فضای مجازی را رفع کردیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدرسه نداریم اما دریافت آموزش‌ها را لازم می‌دانیم و تمام تلاش ما توجه به رعایت پروتکل‌های پیش‌بینی شده است.

الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدارس نداریم/ نواقص آموزش در فضای مجازی را رفع کردیم

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت برگزاری کلاس‌های درس اظهار کرد: وضعیت برگزاری کلاس‌های درس در سال جدید تحصیلی در مناطق مختلف استان متفاوت است.

وی به آمار حضور دانش‌آموزان در نخستین روز سال جدید تحصیلی پرداخت و افزود: باتوجه به اینکه ۱۴ منطقۀ جغرافیایی متفاوت در استان وجود دارد، در آموزش و پرورش ناحیۀ یک ۴۰ درصد و در ناحیه دو شهرستان قزوین ۴۵ درصد از دانش‌آموزان حضور داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: همچنین در شهرستان بوئین‌زهرا ۴۰ درصد، آبیک ۳۰ درصد، آوج ۹۵ درصد، تاکستان ۶۰ درصد، البرز ۸۰ درصد، اسفرورین ۴۰ درصد، الموت غربی ۶۰ درصد، الموت شرقی ۸۵ درصد، شال ۴۰ درصد، طارم سفلی ۹۰ درصد وخرمدشت ۳۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور داشتند.

اصغری اضافه کرد: امیدواریم تا آخر هفته جاری به یک جمع‌بندی برسیم تا درجریان آن قرار بگیریم که چه نسبتی از دانش‌آموزان در کلاس‌ها، چه نسبتی در فضای مجازی حضور خواهند داشت و چه تعدادی هم از شبکۀ شاد استفاده می‌کنند تا بتوانیم یک گزارش نهایی از نحوه برگزاری کلاس‌ها ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدرسه نداریم اما فراگیری آموزش‌ها توسط آنها را لازم می‌دانیم چراکه تمام تلاش ما توجه به رعایت پروتکل‌های پیش‌بینی شده است.

تلاش داریم هیچ دانش‌آموزی از دریافت آموزش بی‌بهره نماند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: کلاس‌های آموزشی متناسب با فضای هر مدرسه و شرایط آن برگزار و چگونگی تشکیل کلاس‌ها توسط شورای مدرسه تصویب می‌شود.

اصغری عنوان کرد: به نگرانی‌های خانواده‌ها در خصوص سلامت دانش‌آموزان احترام می‌گذاریم و تلاش داریم در توان خود نسبت به رفع نگرانی‌های خانواده‌ها اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط موجود کشور و به تبعِ آن در استان آموزش‌ها طی سال جدید تحصیلی، در صداوسیما و شبکۀ آموزش، شبکۀ فضای مجازی و شاد ادامه می‌یابد چراکه رعایت موضوعات بهداشتی دانش‌آموزان از جمله اولویت‌های آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: برخی از مدارسی که فاقد پوشش اینترنت بودند، به فضای مجازی مجهز و اشکالات شبکۀ شاد نیز مرتفع شده است و سعی کردیم نسبت به رفع نواقص موجود آموزش در فضای مجازی اقدام کنیم.

اصغری در پایان یادآور شد: حمایت‌هایی را از دانش‌آموزانی که فاقد امکانات نرم‌افزاری، گوشت و تبلت هستند می‌‌کنیم و تلاش داریم هیچ دانش‌آموزی از دریافت آموزش بی‌بهره نماند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان