۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تکمیل اردوگاه "یانس‌آباد" آبیک نیازمند ۵۰ میلیارد اعتبار است/ اجازه تغییر کاربری این پروژه را نمی‌دهیم
کد خبر: ۳۴۴۶۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۵ ساعت: ۱۸:۴۲ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

تکمیل اردوگاه "یانس‌آباد" آبیک نیازمند ۵۰ میلیارد اعتبار است/ اجازه تغییر کاربری این پروژه را نمی‌دهیم

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: می‌توان از ظرفیت اردوگاه یانس آباد برای برگزاری کنفرانس‌ها و جشنواره‌های ملی استفاده کرد و به معدنی که در مجاورت آن قرار دارد به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری نخواهیم داد.

تکمیل اردوگاه "یانس‌آباد" آبیک نیازمند ۵۰ میلیارد اعتبار است/ اجازه تغییر کاربری این پروژه را نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی فرخزاد عصر امروز(شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که با دستور کار بازگشایی مدارس، بررسی مشکلات اردوگاه‌های شهید بابایی یانس آباد و شهید رجایی ضیاآباد و نهضت سواد آموزی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مشکلات ما منابع اعتباری است، اظهار کرد: ظرفیت‌های زیادی در املاک آموزش و پرورش وجود دارد که باید یک کمیته تبدیل به احسن برای این املاک تشکیل و در دایره بودجه پیش بینی شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: برای دیوارکشی اردوگاه یانس آباد حدود ۱۸تا۲۰ میلیارد تومان و برای کل تکمیل کل پروژه ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است و تکمیل هر واحد مسکونی در این اردوگاه ۴۰تا۵۰ میلیون تومان هزینه می‌طلبد.

این مقام مسئول بیان کرد: با این اعتبار محدود که داریم طبیعتا چندین سال برای تکمیل پروژه زمان نیاز است، لذا پیشنهاد می‌کنم از ۱۰۶ هکتار اردوگاه، چند هکتار را به به بخش خصوصی واگذار کنیم که در این صورت هزینه‌های آن تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه به شرایط کنونی تامین هزینه‌های آموزش و پرورش به لحاظ تامین تجهیزات و ابزارهای آموزشی ضرورت دارد و باید برای املاک این نهاد ارزش افزوده ایجاد کنیم.

فرخزاد: می‌توان از ظرفیت اردوگاه یانس آباد برای برگزاری کنفرانس‌ها و جشنواره‌های ملی استفاده کرد و به معدنی که در مجاورت آن قرار دارد به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری نخواهیم داد.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: اردوگاه ضیاءآباد هم حدود ۱۰ هکتار است که از ظرفیت آن می‌توان برای خدمات منطقه‌ای استفاده کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید کمیته اقتصادی ایجاد شود، چراکه آموزش و پرورش فضاهای بلااستفاده زیادی در سطح استان به ویژه مناطق روستایی دارد که باید ساماندهی و در بخش‌های دیگر استفاده یا اجاره داده شود که از این رو به گزارش کاملی از این اماکن نیاز داریم.

سرهنگ عباس برزگر در پایان این جلسه ضمن تاکید بر جایگاه آموزش و پرورش اظهار کرد: در کنگره شهدای قزوین که سال گذشته برگزار شد ما شهدای آموزش و پرورش و شهدای دانش آموز را به طور ویژه دیدیم به طوری که دو روز به این عزیزان اختصاص یافت و سرود سه هزار نفری دانش آموزان را داشتیم که در سطح کشور نمونه شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که معلمان افسران پیشرفت و توسعه کشور هستند، لذا ما هم خود را سرباز آنان می‌دانیم و از همه ظرفیت‌ها برای ارتقاع و پیشرفت این بخش استفاده می‌کنیم‌.

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین گفت: تمام تجهیزات و ماشین آلات بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی را در اختیار پروژه‌های آموزش و پرورش قرار خواهیم داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بسیاری از عرصه‌ها و برنامه‌ها آموزش و پرورش از ما جلو زده و امیدواریم که بتوانیم با همدلی و وحدت همه دستگاه‌ها در شرایط کنونی به این نهاد ارزشمند کمک کنیم.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان