۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین دولت اعتباری برای کارهای بزرگ ندارد/ نباید به بهانه کرونا آموزش و اقتصاد را تعطیل کرد
کد خبر: ۳۴۴۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۵ ساعت: ۱۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

دولت اعتباری برای کارهای بزرگ ندارد/ نباید به بهانه کرونا آموزش و اقتصاد را تعطیل کرد

استاندار قزوین گفت: بخش دولتی دیگر اعتبار برای کارهای بزرگ ندارد و از سوی دیگر دولتی‌ها بدترین عملکرد را در نگهداری پروژه‌ها و تاسیسات دارند، چون توان تزریق اعتبار برای نگهداری ندارند درحالی که اگر به مردم سپرده شود بسیار بهتر عمل خواهند کرد.

دولت اعتباری برای کارهای بزرگ ندارد/ نباید به بهانه کرونا آموزش و اقتصاد را تعطیل کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین با دستور کار بازگشایی مدارس، بررسی مشکلات اردوگاه‌های شهید بابایی یانس آباد و شهید رجایی ضیاآباد و نهضت سواد آموزی عصر امروز(شنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم شرایط مناسبی را برای خانواده‌ها و دانش آموزان ایجاد کنیم، اظهار کرد: طبق اعلام کارشناسان دو سال دیگر هم درگیر ویروس منحوس کرونا خواهیم بود و در این زمان نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم.

وی افزود: بازگشایی مدارس با تصمیم جمعی و نظر کارشناسی اتفاق افتاد، لذا باید برای اجرای هرچه بهتر این تصمیم کمک کنیم و آثار آن را کاهش دهیم که در این راستا علوم پزشکی باید با برنامه‌های دقیق برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی کمک کند.

استاندار قزوین ادامه داد: براساس ابلاغ ستاد ملی کرونا، ماموریت جدی برای نظارت بر اجرای پروتکل‌ها داریم که امروز این بازگشایی همزمان با کشور اتفاق افتاد که این پروتکل‌ها به خوبی رعایت شده بود که باید تا پایان سال ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: برخی نگرانی‌های مردم به من منتقل شده که از تمام مدیران می‌خواهم به این دغدغه‌ها توجه کرده و کاهش دهند و کادر آموزشی هم در این خصوص توجیه شده‌اند‌.

وی ابراز کرد: امروز می‌بینیم که شبکه‌های مختلف به بحث بازگشایی مدارس می‌پردازند و جالب است که رسانه‌های ضدانقلاب دوست ما شده‌اند! درحالی که تمام دنیا و بسیاری از کشورها به سوی بازگشایی رفته‌اند لذا نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم.

جمالی پور تصریح کرد: ما از ابتدای فروردین صنایع را در استان راه‌اندازی کردیم و صاحبان صنایع به خوبی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند چراکه نمی‌توان اقتصاد و صنعت را تعطیل کرد چون کشور فلج می‌شود، بنابراین همه مشاغل باید فعالیت کنند.

استاندار قزوین در ادامه گفت: اینکه بخواهیم مدارس را تعطیل کنیم غیرممکن است، چراکه هر لحظه امکان دارد بلای جدیدی نازل شود لذا نمی‌توان تمام امورات را تعطیل کرد و باید از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات استفاده کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: شورای اداری محل توزیع اعتبارات نیست و این مسئله باید در جایگاه خود یعنی توسعه و برنامه‌ریزی پیگیری شد؛ بودجه باید در جایگاه خود صورت گیرد که بودجه آموزش و پرورش هم به صورت ملی تعیین می‌شود.

وی درباره پروژه‌های نیمه تمام ارودگاه‌های یانس آباد و ضیاءآباد اذعان کرد: کمبودها در این بخش باید در سال قبل و پیش از توزیع بودجه مطرح می‌شد؛ چراکه مسیر اعتبارات مشخص است و نمی‌توان از راه دیگری ورود کرد.

جمالی پور افزود: بخش دولتی دیگر اعتبار برای کارهای بزرگ ندارد و از سوی دیگر دولتی‌ها بدترین عملکرد را در نگهداری پروژه‌ها و تاسیسات دارند، چون توان تزریق اعتبار برای نگهداری ندارند درحالی که اگر به مردم سپرده شود بسیار بهتر عمل خواهند کرد.

استاندار قزوین گفت: وقتی می‌خواهیم اعتبار ایجاد کنیم باید منافع پروژه را هم در نظر بگیریم؛ باید دید اردوگاه یانس آباد و ضیاءآباد در طول سال چه میزان پیک مصرفی دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند که بخواهیم برای آن هزینه کنیم در غیر این صورت بهتر است که پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش در داخل شهرها که استفاده بالایی خواهد داشت، در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید بررسی کارشناسی صورت گیرد تا ببینیم این پروژه‌ها چه میزان برای آموزش و پرورش مفید است، چراکه نگهداشت ۱۰۸ هکتار اردوگاه یانس آباد بسیار دشوار خواهد بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: یک کمیته اقتصادی، علمی و اجرایی تشکیل شود که این موضوعات در آن بررسی شود؛ چراکه باید خلاقیت مالی و اقتصادی داشته باشیم و از ابزار قانونی و مالی برای بازده اقتصادی استفاده شود چراکه دیگر انجام کارهای بزرگ در توان دولت نیست.

جمالی پور در پایان تاکید کرد: کمیته‌ای برای اقتصادی کردن ظرفیت‌های آموزش و پرورش ایجاد شود تا کمبودهای اعتباری این نهاد را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/1300

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان