۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نیازمند احداث بیش از ۱۱۰۰ کلاس درس هستیم/ راه‌اندازی پویش مردمی "آجر به آجر" در قزوین
کد خبر: ۳۴۴۵۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۵ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

نیازمند احداث بیش از ۱۱۰۰ کلاس درس هستیم/ راه‌اندازی پویش مردمی "آجر به آجر" در قزوین

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در سطح استان به ۷۵ واحد آموزشی با هزار و ۱۲۵ کلاس درس نیاز داریم که برای احداث این واحدهای آموزشی ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نیازمند احداث بیش از ۱۱۰۰ کلاس درس هستیم/ راه‌اندازی پویش مردمی "آجر به آجر" در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عسگرعلی جوانبخت در نشست خبری که امروز(شنبه) در سالن جلسات اداره نوسازی مدارس قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: اصحاب رسانه سفیران خوبی برای ترویج طرح پویش آجر به آجر بوده و می‌توانند در امر خیر مدرسه سازی مشارکت داشته باشند.

وی افزود: طرح آجر به آجر طرح بسیار مهمی است که با این پویش همه می‌توانند خیر مدرسه ساز شده و به هر اندازه که در توان دارند در این امر سهیم باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: امروز بحث مشارکت خُرد خیران در امر مدرسه سازی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم این پویش نقش مهمی در جذب بیشتر کمک‌های مردمی برای ساخت و ساز مدارس ایفا کنند.

وی با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه عنوان کرد: در کل استان قزوین ۳۰۰ خیّر مدرسه ساز داریم و این برازنده جامعه اسلامی ما نیست؛ چراکه باید از جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان حداقل ۶۰ درصد مردم در امور خیر مشارکت کنند.

پویش مردمی "آجر به آجر" مانور مسئولیت پذیری اجتماعی است

جوانبخت عنوان کرد: مدرسه اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار گرفته و با اشاعه فرهنگ ایثار و نوع دوستی شاهد مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی خواهیم بود؛ چرا که خیران حاضرند بذل مال کنند تا آموزش پرورش رشد و نمو و توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: از آموزش و پروش می‌خواهیم که سر درب مدارس استان را مزین به بنر طرح آجر به آجر کنند؛ زیرا 1700 مدرسه در استان وجود دارد که می‌توانند سفیران ترویج امر مدرسه سازی در جامعه باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: مسئله مدرسه سازی فقط مختص به دستگاه آموزش و پرورش نیست، بلکه شهرداری و شورای شهر و دیگر مسئولان استان نیز باید برای تحقق این امر خیر تلاش کنند.

وی ابراز کرد: به طور کلی طرح تحولی آجر به آجر به نوعی مانور مسئولیت پذیری اجتماعی برای شرایط حساس و بحرانی جامعه است، این پویش در حقیقت پویش برای مشارکت همگانی در ساخت مدرسه است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین عنوان کرد: ایجاد دغدغه در بین آحاد جامعه نسبت به اهمیت مدرسه سازی و تقویت حس مسئولیت پذیری از جمله اهداف اجرای طرح پویش مردمی آجر به آجر است.

وی عنوان کرد: آحاد جامعه برای شرکت در پویش مردمی آجر به آجر می‌توانند به اندازه  توان خود در امر مقدس مدرسه سازی سهیم شوید برای این منظور کمک‌های خود را به شماره حساب مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین با شماره کارت 6104-3373-7886-8564 واریز نمایند.

وی در ادامه بیان کرد: امسال مشارکت خیران بیشتر شده و هدفگذاری ما برای سال جاری جذب 35 میلیارد تومان کمک خیری است که امیدواریم تحقق یابد.

جوانبخت تصریح کرد: اکنون حدود ۲۰ پروژه در شهرک‌های اقماری همچون بیدستان، اقبالیه، محمودآباد و شریف آباد نیاز داریم.

وی در پایان گفت: به طور کلی در سطح استان به 75 واحد آموزشی با هزار و 125 کلاس درس نیاز داریم که برای ساخت این واحدهای آموزشی ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان