۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اهدای جهیزیه به زوج‌های قزوینی در طرح "پویش شکرانه احسان"/ ۷هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود
کد خبر: ۳۴۴۵۹۱ نویسنده: جواد حبیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۵ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اعلام کرد

اهدای جهیزیه به زوج‌های قزوینی در طرح "پویش شکرانه احسان"/ ۷هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: طرح "پویش شکرانه احسان" هر سال در چند مرحله صورت می‌گیرد که امسال در مرحله اول پنج هزار جهیزیه در سطح کشور در نظر گرفته شده که سهمیه استان قزوین هم با توجه به مناطق محروم آن تعلق می‌گیرد.

اهدای جهیزیه به زوج‌های قزوینی در طرح "پویش شکرانه احسان"/ ۷هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود

جواد حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص طرح "پویش شکرانه احسان" اظهار کرد: این طرح چند سالی است که همزمان با سراسر کشور در استان قزوین توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال پیگیری و انجام است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان قزوین افزود: طرح "پویش شکرانه احسان" هر سال در چند مرحله صورت می‌گیرد که امسال در مرحله اول پنج هزار جهیزیه در سطح کشور در نظر گرفته شده که سهمیه استان قزوین هم با توجه به مناطق محروم آن تعلق می‎گیرد.

وی بیان کرد: یکی از شرایط استفاده از طرح جهیزیه برای زوج‌های جوان این است که مهریه بانوان بیش از 14 سکه نباشد تا بتوانیم ازدواج آسان را در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: این پک جهیزیه تقریبا کامل بوده که شامل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، فرش، لباسشویی، سرویس قابلمه، سرویس چینی، سرویس قاشق و چنگال، سرویس خواب، اتو، پک فرهنگی که شامل آینه و شمعدان و قرآن می‌شود.

حبیبی ادامه داد: قیمت هر سری جهیزیه بین 25 تا 30 میلیون تومان برآورد شده که پنج میلیون تومان آن توسط خیرین تامین می‌شود.

آغاز طرح پویش مشق احسان از ۱۵ شهریورماه

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: این طرح تقریبا در سطح کل استان و در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود که با همکاری دفتر ائمه جمعه و گروه‌های جهادی این زوج‌ها شناسایی و براساس نیاز خانواده‌ها اولویت بندی شده‌اند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده نیز برای دومین بار طرح پویش شکرانه احسان را به طور سراسری در کشور داشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از هفت هزار بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد که ارزش هر بسته 150 هزار تومان است.

حبیبی با بیان اینکه حدود یک ماه است که در حال شناسایی دانش‌آموزان هستیم، ابراز کرد: این بسته‌ها از طریق گروه‌های جهادی، خیریه‌ها، سمن‌ها و حتی بسیج دانش‌آموزان بین دانش‌آموزان نیارمند توزیع خواهد شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان قزوین افزود: این طرح در قالب "پویش مشق احسان" به صورت کشوری اجرا خواهد شد که امسال دو میلیون بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح "پویش مشق احسان" از 15 شهریور ماه آغاز و تا 30 شهریور ادامه دارد که با وارد کردن کدملی هر دانش‌آموز بسته را در اختیارش قرار می‌دهیم تا با این کار از ارائه چند بسته به یک نفر خودداری کنیم.

حبیبی در پایان گفت: در طرح بسته‌های لوازم التحریر 40 هزار تومان از هزینه هر بسته توسط خیرین تامین شده؛ همچنین در هر شهرستان با توجه به مناطق محروم آن، سهمیه‌ای در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان