۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۵۳ درصد مدارس کمتر از ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارد/ اجباری بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس قزوین
کد خبر: ۳۴۴۵۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۵ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۵۳ درصد مدارس کمتر از ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارد/ اجباری بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: حدود ۵۳ درصد مدارس استان کمتر از ۱۰۰ نفر و ۲۲ درصد مدارس زیر ۲۰ نفر دانش‌آموز دارد؛ بنابراین در مدارسی که با تعداد کم دانش‌آموزان مواجه هستیم هیچ مشکلی برای تشکیل کلاس حضوری در مدارس نداریم.

۵۳ درصد مدارس کمتر از ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارد/ اجباری بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس قزوین

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امروز شنبه پانزدهم شهریورماه بازگشایی مدارس را خواهیم داشت و تاکید بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و آموزش‌های حضوری است.

وی افزود: به تبع شرایطی که مناطق و شهرستان‌های مختلف و وضعیتی که مدارس دارند، برنامه‌ریزی‌های متعددی از طرف مدیران مدارس صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تاکید ما بر آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان در مدارس به جهت منافع و تاثیرات مثبتی است که برای دانش‌آموزان دارد؛ اما در مناطق دارای وضعیت قرمز، اصل بر سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی جامعه است.

وی عنوان کرد: سختگیرانه‌ترین پروتکل‌های‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان در مدارس درنظر گرفته شده و رعایت این پروتکل‌ها توسط عوامل اجرایی و کادر مدارس اجباری است.

اصغری بیان کرد: تاکید ما بر حضور دانش‌آموزان با شیوه‌ای است که مدیران مدارس با نظارت شورای مدرسه دارند و در شورای مدرسه، نماینده انجمن اولیا و مربیان، نماینده‌ معلمان و مدیر مدرسه عضویت دارند؛ که تصمیم گیری آنها نیز با اولویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی تصریح کرد: از اولیای دانش‌آموزان خواهشمندیم این اطمینان و اعتماد را داشته باشند و بدانند که همکاران ما همه نکات را پیش‌بینی کردند و این تصمیم با حضور نماینده خودِ اولیا گرفته شده؛ لذا همه ما اصل را بر این می‌دانیم که در محیط مدرسه شرایط مناسبی برای ارائه آموزش‌های حضوری با رعایت نکات بهداشتی وجود دارد.

در شهرستان‌های قرمز هیچ کلاسی بیشتر از ۱۰دانش‌آموز نخواهد داشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در مناطقی که کلاس‌ها پرجمعیت بوده و تراکم دانش‌آموزی بالاست دانش‌آموزان تفکیک و گروه‌بندی شدند و در نوبت‌های مختلف در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، با توجه به برنامه‌ریزی مدیران مدارس قطعاً هیچ کلاسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز تشکیل نخواهد شد.‌

اصغری عنوان کرد: در همه مناطق برنامه‌ ریزی‎های متعددی صورت گرفته و همکاران ما در طول سه ماه گذشته، آمادگی لازم را برای مواجهه مناسب با این موضوع پیدا کردند و با اطمینان خاطر به این تصمیمات رسیدند که موضوع مسائل بهداشتی کاملا رعایت خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: دغدغه ما صرفأ بحث آمدوشد بچه‌هاست که خواهش می‌کنیم اولیای دانش‌آموزان نسبت به این قضیه تمهیدی بیندیشند؛ چراکه در محیط مدرسه تدبیر لازم توسط همکاران دیده شده است.

وی عنوان کرد: حدود ۵۳ درصد مدارس استان کمتر از ۱۰۰ نفر و ۲۲ درصد مدارس زیر ۲۰ نفر دانش‌آموز دارد؛ بنابراین در مدارس که با تعداد کم دانش‌آموزان مواجه هستیم هیچ مشکلی برای تشکیل کلاس حضوری در مدارس نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: حدود ۱۰ درصد مدارس استان قزوین زیر پنج نفر دانش‌آموز دارند که در اینگونه مدارس حتما همه آموزش‌ها حضوری خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: در مدارس پرجمعیت، دانش‌آموزان گروه بندی شدند و حتما به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که تراکم دانش‌آموزان پایین باشد و هیچ مشکل بهداشتی در محیط مدرسه برای آنها پیش نیاید.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان