۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بستری ۳۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین/ پروتکل‌های بسیار سختگیرانه در مدارس باید رعایت شود
کد خبر: ۳۴۴۵۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۵ ساعت: ۷:۵۴ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد

بستری ۳۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین/ پروتکل‌های بسیار سختگیرانه در مدارس باید رعایت شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: هم اکنون ۳۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۵۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها پذیرش شدند.

بستری ۳۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین/ پروتکل‌های بسیار سختگیرانه در مدارس باید رعایت شود

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به نحوه نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس اظهار کرد: اصل بر این است که نظارت دقیقی از طرف مدیران مدارس در فضای مدارس اعمال شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اولیای مدارس و مربیان بهداشتی که در مدارس بالای ۱۰۰ نفر هستند نیز باید نظارت کاملی بر مدارس داشته باشند؛ همچنین همکاران ما در حوزه بهداشت مدارس هم حتما ورود پیدا خواهند کرد.

وی افزود: توجه ما بر این است که رنگ بندی فعلا بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا شاید خیلی قابل انجام نباشد و برنامه ریزی‌هایی که برای شهرستان‌های مختلف عنوان شده ممکن است به صورت هفتگی متفاوت باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: باید برای اطمینان خاطر مردم پروتکل‌های بهداشتی بسیار سختگیرانه در کلاس مدارس، سرویس‌های حمل و نقل و سرویس‌های بهداشتی مدارس رعایت شود.

قزوین همچنان در وضعیت قرمز است

وی اضافه کرد: نحوه ورود و خروج دانش‌‌آموزان مدارس طوری باشد که در یک زمان اتفاق نیفتد قطعا اگر این شرایط مهیا شود و فاصله یک متری حفظ و زمان حضور کوتاه باشد قطعا می‌توانیم این امید را داشته باشیم که مدارس باعث آسیب نشود.

وی عنوان کرد: همچنان استان قزوین در بین استان‌های با وضعیت قرمز کرونایی است مخصوصاً شهرستان قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز بوده و بوئین‌زهرا دارای وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

نامدار بیان کرد: هم اکنون ۳۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۵۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها پذیرش شدند.

این مقام مسئول گفت: متاسفانه تعداد بیماران بدحال استان زیاد است به طوریکه اکنون ۶۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۱۸ بیمار در انتظار بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کووید۱۹ در استان فوت شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان