۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه در قزوین/ زیرساخت‌های بهداشتی را در مدارس فراهم می‌کنیم
کد خبر: ۳۴۴۵۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۴ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد کرونای استان خبرداد

آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه در قزوین/ زیرساخت‌های بهداشتی را در مدارس فراهم می‌کنیم

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: سال تحصیلی جدید با بازگشایی مدارس از روز شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ‌همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می‌شود.

آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه در قزوین/ زیرساخت‌های بهداشتی را در مدارس فراهم می‌کنیم

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره شرایط شروع سال تحصیلی اظهار کرد: ویروس کرونا در کنار پیامدهای منفی فراوانی که داشته موجب گسترش دولت الکترونیک شده و آموزش و پرورش در این عرصه پیشگام بوده است.

وی بیان کرد: در شرایطی که بزرگترین رویداد اجتماعی و فرهنگی را در سال تحصیلی جدید در پیش رو داریم به دلیل وضعیت ایجاد شده باید بتوانیم تصمیمات درست بگیریم تا سلامت آینده سازان کشور حفظ شود.

حبیبی تصریح کرد: در سال‌های گذشته و شرایط عادی بازگشایی خیلی سخت و نیازمند هماهنگی بود و در شرایط کرونا که دنیا را فلج کرده و اقتصاد دنیا را ۱۰ سال عقب انداخته و آموزش هم با افت جدی مواجه شده و تحت الشعاع این ویروس خطرناک قرار گرفته است، این کار سخت جز با همدلی و هماهنگی قابل اجرا نیست.

آموزش هیچگاه تعطیل بردار نیست

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: فصل شروع تعلیم و تربیت را گرامی می‌داریم و در ماه محرم نیز در عین آن که کرونا حاکم بود عزاداری‌ها به خوبی برگزار شد که جای تقدیر دارد.

حبیبی با بیان اینکه مدارس از روز شنبه ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: شروع تعلیم و تربیت یعنی نشاط و سرزندگی که موجب تحرک می‌شود و امیدواریم در روز بازگشایی با حضور دانش‌آموزان شاهد پویایی و نشاط باشیم.

وی گفت: ادای احترام به مقام شامخ معلم واجب است و امروز که ۱۶هزار فرهنگی مسئولیت تعلیم و تربیت بر عهده آنهاست؛ امروز باید بازگشایی مدارس در دوران کرونا را تجربه کنیم.

حبیبی افزود: آموزش هیچگاه تعطیل بردار نیست و اگر روزی شاهد تعطیلی آن باشیم ضربات جبران ناپذیری را متحمل می‌شویم، لذا بسترسازی برای رعایت بهداشت و آماده شدن فضاهای آموزشی یک الزام است تا شرایط برای تحصیل آماده شود و این کار شدنی است زیرا با برنامه‌ریزی انجام شده ۲۰ هزار داوطلب کنکور آزمون دادند و یک مورد کرونایی هم نداشتیم.

وی در پایان بیان کرد: سلامت همه دانش‌آموزان و فرهنگیان و معلمان برای ما در اولویت قرار دارد؛ لذا باید پروتکل‌ها جدی گرفته شود و همه آن را رعایت کنند و در این میان ضدعفونی دقیق و مستمر مدارس مهم است تا کسی آلوده نشود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان