۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین عزم مسئولان قزوین برای تبدیل کنتورسازی به برندی معتبر در خاورمیانه/ برای احیای شرکت تلاش می‌کنیم
کد خبر: ۳۴۴۵۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۳ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس مطرح کرد

عزم مسئولان قزوین برای تبدیل کنتورسازی به برندی معتبر در خاورمیانه/ برای احیای شرکت تلاش می‌کنیم

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: ما نمی‌خواهیم کنتورسازی دوم و سوم و چهارم در استان ایجاد شود، لذا باید از واگذاری‌های اشتباه و غیرکارشناسانه شرکت‌های تولیدی به افراد غیر جلوگیری شود.

عزم مسئولان قزوین برای تبدیل کنتورسازی به برندی معتبر در خاورمیانه/ برای احیای شرکت تلاش می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نمایندگان کارگران کنتورسازی به همراه علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین و آیت اسدی رئیس کانون شورای اسلامی کار استان و عضو شورای عالی کار با حضور در دفتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم  قزوین، آبیک و البرز در مجلس از پیگیری‌های این نماینده مجلس برای احقاق حقوق و مطالبات کارگران کنتورسازی تقدیر کردند.

در این دیدار محمدبیگی با اظهار خرسندی از پرداخت مطالبات کارگران کنتورسازی بعد از سال‌ها بلاتکلیفی اظهار کرد: خوشبختانه امروز عزم و اهتمام جدی در استان به ویژه از سوی استاندار قزوین، رئیس دادگستری استان و نمایندگان استان برای احیای کنتورسازی وجود دارد.

وی افزود: در جلسه روز گذشته با حضور نمایندگان استان، استاندار قزوین و رئیس کل دادگستری استان به منظور بررسی وضعیت کنتورسازی و تعدادی از شرکت‌های تولیدی مشکل دار استان بر این موضوع تاکید جدی شد که عزم مسئولان استان بر تبدیل کنتورسازی به برندی معتبر در خاورمیانه است.

مشکل اصلی کنتورسازی وضعیت نابسامان مدیریت آن است

محمدبیگی تاکید کرد: من یک کارگرزاده هستم و تا جایی که از دستم ساخته و در توانم باشد برای احقاق حقوق کارگران تلاش خواهم کرد و از این موضوع کوتاه نخواهم آمد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس مشکل اصلی کنتورسازی را وضعیت نابسامان مدیریت آن دانست و عنوان کرد: موضوع خلع ید مدیر کنتورسازی با توجه به عدم مدیریت کارآمد و ایجاد مشکلات عدیده برای این شرکت تولیدی در دست بررسی و پیگیری است و ما خواهان آن هستیم این موضوع در استان قزوین تعیین تکلیف مشخص شود.

وی اضافه کرد: البته ممکن است پروسه بررسی طولانی باشد اما امیدواریم در نهایت به نتیجه برسد.

محمدبیگی با بیان اینکه برای احیای کنتورسازی باید تلاش مضاعف انجام شود تا بار دیگر شاهد رونق این کارخانه باشیم، تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم کنتورسازی دوم و سوم و چهارم در استان ایجاد شود، لذا باید از واگذاری‌های اشتباه و غیرکارشناسانه شرکت‌های تولیدی به افراد غیر جلوگیری شود.

این مقام مسئول اعلام کرد: تلاش می‌کنیم قوانین کارگری موجود که نیاز به اصلاح دارد را در مجلس بازنگری و اصلاحات مورد نیاز را انجام دهیم و در جایی که نیاز است قوانین لازم وضع کنیم.

واگذاری شرکت غیرکارشناسانه بود

در این دیدار نمایندگان کارگران کنتورسازی با تقدیر از پیگیری محمدبیگی، استاندار قزوین و مسئولان استان همچنین حسن توجه نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، بر احیای مجدد این شرکت تاکید کردند.

عمده مطالبات نمایندگان کارگران کنتورسازی بر محور راه‌اندازی دوباره شرکت، خلع ید مدیریت فعلی، بازگشت به کار کارگران و ابطال واگذاری اشتباه و غیرکارشناسانه کنتورسازی معطوف بود.

در این دیدار اسدی رئیس کانون شورای اسلامی کار استان قزوین و کریمی دبیر خانه کارگر استان نیز بر ضرورت جدی مسئولان استان برای حل مشکلات کارگری و ورود جدی سه قوا در این حوزه تاکید کرده و اعلام کردند: انتظار کارگران این است که مسئولان به وعده‌های خود برای احقاق حقوق کارگری و رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان عمل کنند؛ چراکه کارگران از وعده‌های بدون عمل خسته شده‌اند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان