۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اخطار زیست محیطی به ۸ بیمارستان در قزوین
کد خبر: ۳۴۴۵۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۳ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین اعلام کرد

اخطار زیست محیطی به ۸ بیمارستان در قزوین

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: برای هشت بیمارستان‌ و مراکز درمانی قزوین به منظور رفع نواقص سیستم بی‌خطر سازی پسماند‌های عفونی، اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شده است.

اخطار زیست محیطی به ۸ بیمارستان در قزوین

احمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در پایش‌های انجام شده عملکرد محیط زیستی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها مورد بررسی قرار گرفت که در این زمینه وضعیت سیستم بی‌خطر سازی (اتوکلاو) پسماند‌های عفونی هشت بیمارستان و مرکز درمانی غیراصولی بود.

وی افزود: برای این بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به منظور رفع نواقص سیستم بی خطر سازی، اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین تصریح کرد: برابر قانون، مسئولان همه بیمارستان‌ها موظفند برای انجام آزمایش‌های دوره‌ای اقدام و نتایج آن را در قالب خوداظهاری در پایش به این اداره ارسال کنند.

این مقام مسئول هشدار داد: با توجه به مراتب فوق و به استناد مواد ۱۱ و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست بیمارستان‌ها موظف هستند که برای تغییر فرایند بی‌خطرسازی پسماند‌ها براساس استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کنند.

وی در پایان گفت: در صورت اقدام نکردن در مهلت اعطایی هرگونه پسماند بی‌خطر شده به روش شیمیایی که هم اکنون انجام می‌شود پسماند عفونی تلقی خواهد شد و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی پیگیری حقوقی و به طور قطع با آن مجموعه برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان