۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین افزایش ۱۵ درصدی دستگیری‌های قاچاق/ دام‌‌های سبک و سنگین در قزوین باید پلاک‌دار شوند
کد خبر: ۳۴۴۵۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۳ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین خبر داد

افزایش ۱۵ درصدی دستگیری‌های قاچاق/ دام‌‌های سبک و سنگین در قزوین باید پلاک‌دار شوند

معاون سیاسی استاندار قزوین با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی دستگیرشدگان حوزه قاچاق گفت: تمامی دام‌های سبک و سنگین باید پلاک‌دار شوند.

افزایش ۱۵ درصدی دستگیری‌های قاچاق/ دام‌‌های سبک و سنگین در قزوین باید پلاک‌دار شوند

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره وضعیت قاچاق در استان قزوین اظهار کرد: کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته و به عبارتی از 418 فقره پرونده به 422 فقره پرونده رسیده است و ارزش ریالی پرونده‌ها 88 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد خودروهای توقیفی نسبت به سال گذشته منفی دو درصد کاهش داشته، تعداد متهمین دستگیر شده 15 درصد افزایش و تعداد بانوان دستگیر شده فرقی نکرده و در کل دستگیرشدگان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: قاچاق یک پدیده مهم است، اگر با این پدیده به خوبی برخورد نشود تولید را دچار مشکل خواهد کرد و به خصوص تولیدات داخلی و اقتصاد داخلی را تحت تاثیر قرار خواهد.

حبیبی اضافه کرد: باید بحث مبارزه با قاچاق کالا با یک بخش تیمی و یک کار گروهی در بخش‌های مختلف و در کنار نیروی انتظامی با جدیت دنبال شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: امروز مورد مهمی که مورد بررسی قرار گرفته بحث پلاک‌دار کردن ماشین آلات است که ۱۰ هزار ماشین آلات کشاورزی در استان وجود دارد و از این تعداد بیش از پنج هزار و 500 ماشین آلات پلاک‌دار شده‌اند.

بیت کوئین‌ها باعث مصرف بالای برق می‌شوند

وی افزود: بحث سوخت‌گیری یک موضوع مهم است که با پلاک‌دار کردن ماشین آلات کشاورزی می‌توانیم به جلوگیری از قاچاق سوخت کمک کنیم و مدیریتی بر ادوات کشاورزی صورت گیرد.

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: بحث دام از جمله موضوعات در حوزه قاچاق است که پیگیری شده که در مرحله اول بحث پلاک‌دار کردن دام‌ها و هویت‌دار کردن دام سنگین در دستور کار قرار گرفته که تا کنون ۷۰۰‌ هزار دام سنگین پلاک‌دار شدند تا قابل ردیابی و شناسایی باشند.

حبیبی در ادامه گفت: از این پس شرط ارائه خدمات، تمدید پرونده‌های دامی و دریافت نهاده‌های دامی و پلاک‌دار بودن دام‌های سنگین است.

این مقام مسئول اذعان کرد: کلیه دام‌های واقع در واحدهای صنعتی پلاک‌دار هستند و اگر دامی پلاک‌دار نشده یا خارج از این واحدها قرار دارد، سازمان دامپزشکی به آن‌ها رسیدگی خواهد کرد.

معاون سیاسی استاندار قزوین در پایان تاکید کرد: موضوع بیت کوئین‌ها مسئله جدیدی است که عنوان شده و باید یک برنامه‌ریزی دقیق برای این موضوع انجام شود چراکه این بیت کوئین‌ها باعث مصرف بالای برق می‌شوند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان