۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیشترین فوتی کرونا را در پیک دوم داشتیم/ مدیریت بیماری در قزوین به دلیل حضور در شاهراه کشور با چالش روبروست
کد خبر: ۳۴۴۵۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۲ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی وزارت بهداشت:

بیشترین فوتی کرونا را در پیک دوم داشتیم/ مدیریت بیماری در قزوین به دلیل حضور در شاهراه کشور با چالش روبروست

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مدیریت کرونا در قزوین به دلیل قرار گرفتن این استان در راه شاهراه غرب، شرق، جنوب و شمال کشور با چالش‌های جدی روبرو بوده و تلاش شبانه روزی کادر درمان و ستاد کرونا استان قابل تقدیر است.

بیشترین فوتی کرونا را در پیک دوم داشتیم/ مدیریت بیماری در قزوین به دلیل حضور در شاهراه کشور با چالش روبروست
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ دکتر سیما سادات لاری در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات باقر العلوم استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به همدلی و تعامل موجود در استان اظهار کرد: شاید تعداد تخت بیمارستانی قزوین از میانگین کشوری پایین تر بوده اما باتوجه به تعامل بسیار خوب بین دستگاهی، عملکرد خوبی در این استان در مدیریت کرونا مشاهده شد.
 
وی افزود: درست این است که شهرستان‌ها را قرمز اعلام کنیم اما به این صورت است که استان‌ها طبق تعداد شهرستان‌های آلوده رده‌‌بندی می‌شوند که استان‌ها با بیشترین تعداد شهرستان‌های آلوده با وضعیت قرمز اعلام می‌شوند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت اذعان کرد: استان قزوین پیک شدید را در اسفندماه تجربه کرد، اما پیک دوم باتوجه به قله پایین‌تر یک ثبات نگران کننده‌ای دارد.
 
این مقام مسئول با اشاره به تعطیلات اخیر بیان کرد: در مسافرت‌های اخیر متاسفانه استان قزوین سومین مقام را در ورودی و خروجی مسافران داشته است که این وضعیت که قابل تامل است.
 
لاری ابراز کرد: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت همه دنیا به سمت بازگشایی می‌رود و بازگشایی مدارس تاثیر مثبتی بر روی ذهن و جسم دانش آموزان دارد که در این مقطع باید تمام انرژی را بر رعایت پروتکل‌ها بگذاریم.
 
وی با بیان اینکه نداشتن ماسک جریمه در پی ندارد، تصریح کرد: اما ارائه دهنده خدمت باید به کسی خدمت ارائه کند که پروتکل‌ها را به طور کامل رعایت کند؛ ما پس از پیک اول عادی انگاری کردیم که باعث شد عدم توجه به پروتکل‌ها نیز پیک دوم را به دنبال داشته باشد که بیشترین رقم فوتی را در این بازه داشتیم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: اکنون باید با دقت وارد عمل شویم چراکه وقتی مردم با نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی آشنا شدند باید این روند ادامه داشته باشد، چراکه کرونا یک سرمایه اجتماعی برای مردم در پی داشت.
 
این مقام مسئول گفت: شهدای مدافع سلامت حماسه آفریدند و در استان قزوین همدلی بسیار خوبی وجود داشت و عزاداری‌ها را هم رصد کردیم که با کمترین صدمات برگزار شد.
 
لاری با اشاره به مشکلات استان قزوین گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با دو معضل مهم مواجه هستند به طوری که متاسفانه یک باشگاه فرهنگی برای فعالیت ندارند.
 
وی عنوان کرد: باتوجه به اهمیت بحث جمعیتی که برای ما مهم است و از طرفی تحصیل در رشته‌های پزشکی هم طولانی است، لذا باید تمهیداتی برای تاهل دانشجویان اندیشید اما در استان قزوین تنها ۱۷ واحد متاهلی داریم که باید افزایش یابد.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت استان قزوین تصریح کرد: مدیریت کرونا در قزوین به دلیل قرار گرفتن این استان در راه شاهراه غرب، شرق، جنوب و شمال کشور با چالش‌های جدی روبرو بوده و تلاش شبانه روزی کادر درمان و ستاد کرونا استان قابل تقدیر است.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: پس از گذر از موج اول شیوع کرونا در استان قزوین از خردادماه نمودار موارد ابتلا و بستری در این استان مجددا روند صعودی گرفته است، علی‌رغم اینکه در روزهای اخیر تا حدی از شدت روند صعودی کاهش پیدا کرده است، اما همچنان وضعیت اغلب شهرستان‌های استان حساس و شکننده است.
 
وی بیان کرد: اکنون وضعیت شهرستان‌های قزوین و تاکستان قرمز و شهرستان بویین زهرا در وضعیت هشدار است، هم‌اکنون ۲۹۳ مورد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان قزوین بستری و تحت درمان هستند که از این تعداد ۵۹ نفر به دلایل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.
 
لاری در پایان گفت: امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان قزوین شاهد عبور این استان از وضعیت قرمز باشیم.
 
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان