۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ۲۸۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند/ تعطیلی بیش از ۱۲۰۰ واحد صنفی متخلف
کد خبر: ۳۴۴۵۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۲ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان:

۲۸۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند/ تعطیلی بیش از ۱۲۰۰ واحد صنفی متخلف

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با اشاره به آخرین وضعیت کرونا گفت: در مجموع هشت هزار و ۳۸۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند و هم اکنون ۲۸۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

۲۸۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند/ تعطیلی بیش از ۱۲۰۰ واحد صنفی متخلف

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: روند پیگیری امورات مربوط به کرونا در استان و مسائل مربوط به آن دنبال می‌شود و کماکان کرونا به عنوان یک موضوع مهم در دنیا مطرح است.

وی افزود: کرونا تمامی بخش‌ها را گرفتار و درگیر کرده و اقتصاد دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده است و سلامت مردم در این بین به عنوان اولویت درنظرگرفته و پیگیری می‌شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان ادامه داد: در مجموع هشت هزار و ۳۸۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند و هم اکنون ۲۸۹ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان داریم که البته روند ابتلا یک روند ثابتی است و اجتماعات موجب نوسانات این میزان می‌شود.

حبیبی عنوان کرد: در راستای حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف، ۱۱۶ هزار و ۶۵۴ مورد بازدید از آنها صورت گرفته و یک‌هزار و ۲۱۶ مورد منجر به تعطیلی شده است.

وی در ادامه گفت: در کنکور سراسری سال‌جاری، ۲۰ هزار و ۲۱۲ داوطلب در پنج گروه امتحانی از استان قزوین شرکت کردند که ۴۰ درصد شرکت کنندگان آقا و ۶۰ درصد بانوان بودند؛ این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی در محل آزمون‌ها برگزار شد و حتی شاهد یک مورد داوطلب مبتلا به کرونا نبودیم.

اختصاص ۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از کرونا

این مقام مسئول در ادامه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ایام عزاداری سیدالشهداء اشاره و تصریح کرد: برای این ایام نیز برنامه‌ریزی و یک هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی انجام شد، از تمام هیئت‌ها و مردم تشکر داریم که در رعایت پروتکل‌ها قانونمندانه برخورد کردند.

حبیبی یادآور شد: بازگشایی مدارس کار بزرگی است و ۲۴۰ الی ۲۵۰ هزار دانش‌آموز و ۷۰ الی ۸۰ هزار دانشجو در آغاز سال جدید تحصیلی در مراکز آموزشی حضور خواهند داشت؛ مقدمات حضور آنها انجام شده و آمادگی لازم وجود دارد و متناسب با وضعیت استان تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: والدین و اولیاء اعتماد داشته باشند تا زمانی که از تامین سلامت دانش‌آموزان مطمئن نباشیم اجازه برگزاری کلاس‌های حضوری را نخواهیم داد.

وی با اشاره به آمار مبتلایان در بین کارکنان دولت و کارگران عنوان کرد: ۵۷۵ نفر از کارکنان دولت و کارگران به کرونا مبتلا شدند که تمام این افراد در قرنطینه هستند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین بیان کرد: ۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از کرونا اختصاص داده شد که ۲۳۹ میلیارد تومان از تسهیلات معرفی و ۹۳ میلیارد تومان جذب شده است.

حبیبی ادامه داد: مسئولان سازمان صمت در تولید ماسک باید اهتمام داشته باشند و نظارت در اقلام بهداشتی صورت بگیرد؛ از مدیران درخواست داریم جلسات را محدود و ارباب رجوع را به استفاده از ماسک ملزم کنند و دولت الکترونیک را در دستور کار قرار دهند.

وی در پایان یادآور شد: مدیران در برابر مسئولیتی که دارند پاسخگو باشند؛ باتوجه به گلایه برخی از رسانه‌ها از عدم تعامل مدیران با رسانه‌ها، از مدیران درخواست داریم ارتباط مدیران با رسانه‌ها افزایش یابد و جایگاه روابط عمومی درنظرگرفته و برای آنها امکانات فراهم شود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان