۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کلیه مطالبات کارگران کنتورسازی پرداخت شد
کد خبر: ۳۴۴۵۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۲ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین:

کلیه مطالبات کارگران کنتورسازی پرداخت شد

معاون سیاسی استاندار قزوین از پرداخت کلیه مطالبات کارگران کنتورسازی خبر داد.

کلیه مطالبات کارگران کنتورسازی پرداخت شد

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: کارخانه کنتورسازی به دلایل متعدد به ویژه سوء مدیریت از حدود ۵ سال گذشته دچار مشکل در روند تولید شد و در این مدت روند تولید نسبت به ظرفیت اسمی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت.

وی افزود: مطالبات مالیاتی تامین اجتماعی و دستگاه‌های خدمات‌رسان فشار زیادی را به کارخانه وارد می‌کرد و عملا توان پرداخت آن وجود نداشت.

معاون سیاسی استاندار قزوین تصریح کرد: مدیریت استان طی دو، سه سال اخیر با پیگیری موضوع و حمایت مقطعی اجازه تعطیلی واحد را ندادند ولی با توجه به افزایش روزافزون مطالبات بیرونی، اداری، مالیاتی و عدم تأمین مواداولیه که به واسطه سوء مدیریت بوده، به ناچار واحد تولیدی از ابتدای امسال تعطیل شد؛ البته پیگیری‌ها به منظور آغاز مجدد فعالیت آن در حال پیگیری است که امیدواریم به زودی عملی شود.

وی در ادامه گفت: یکی از نگرانی‌های جدی معوقات و مطالبات کارگری بود که برخی از آنها تا ۲۴ ماه حقوق و مزایا دریافت نکرده بودند.

حبیبی بیان کرد: در طی دو مرحله قبلی بخشی از مطالبات کارگران با تدبیر استاندار، مدیران دستگاه‌ها، مدیران استان و همچنین دستگاه قضایی پرداخت شد.

معاون سیاسی استاندار قزوین عنوان کرد: در سفر اخیر  دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور به استان مبلغی از محل فروش بخشی از سهام شرکت کنتورسازی در یکی از استان‌های دیگر به خزانه واریز شده بود مجددا به استان عودت داده شد تا مطالبات کارگران پرداخت شود نهایتاً کلیه مطالبات و معوقات کارگران کنتورسازی صبح روز دوشنبه به حساب انها واریز شد.

حبیبی در پایان گفت: قابل ذکر است کلیه کارگران برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی استان معرفی و از ۱۵ شهریور ماه بیمه بیکاری آنها برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان