۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بستری ۲۹۴ بیمار کرونایی در قزوین/ ‌‌بیشترین تخلفات بهداشتی در نانوایی‌ها و پاساژهاست
کد خبر: ۳۴۴۵۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۱ ساعت: ۸:۲۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیته مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد

بستری ۲۹۴ بیمار کرونایی در قزوین/ ‌‌بیشترین تخلفات بهداشتی در نانوایی‌ها و پاساژهاست

دبیر کمیته مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و مجموع آمار بیماران بستری به ۲۹۴ نفر رسیده است.

بستری ۲۹۴ بیمار کرونایی در قزوین/ ‌‌بیشترین تخلفات بهداشتی در نانوایی‌ها و پاساژهاست

علی ‌فخار سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ضمن تشکر از مردم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری حسینی اظهار کرد: مردم در حقیقت جلوه‌ای از شور حسینی همراه با شعور حسینی را در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) به نمایش گذاشتند و نشان دادند می‌توان با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مراسم سوگواری حسینی را برگزار کرد.

وی با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌های ‌بهداشتی افزود: میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هیئت‌ها ۸۵ درصد، میزان استفاده از ماسک در مسئولین و خادمان هیئت‌ها ۹۰ درصد و توسط عزاداران تقریبا ۸۰ درصد بوده است‌؛ البته ایراداتی هم در شهرهای کوچک مشاهده شده که قابل چشم‌پوشی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: بهترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ۸۲ درصد در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی گزارش شده است که این میزان در بانک‌ها با مدیریت مناسب به ۷۵ درصد رسیده است.

مردم از متصدیان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مطالبه کنند

دبیر کمیته مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه نانوایی‌ها، مجتمع‌های تجاری و پاساژها در حداقل میزان رعایت نکات مسائل بهداشتی هستند به طوریکه میزان رعایت پروتکل‌ها در پاساژها ۲۹ درصد و در نانوایی‌ها ۳۲ درصد است.

سلیمانی بیان کرد: بیشترین تخلفات بهداشتی در نانوایی‌ها شامل رد و بدل کردن پول، عدم استفاده از ماسک و دستکش توسط اشخاص شاغل در نانوایی‌ها است؛ چراکه تماس‌هایی که با مردم انجام می‌شود قطعا موجب نشر ویروس کرونا می‌شود.

وی اضافه کرد: در پاساژها نیز ازدحام جمعیت و رفت و آمدهای متعدد و عدم ضدعفونی محیط باعث انتقال ویروس می‌شود که در این راستا بهترین راهکار برای پیشگیری بیماری این است که مردم از متصدیان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مطالبه کنند.

این مقام مسئول گفت: مردم نیز از ماسک استفاده کرده و از وارد شدن به فضاهای پر ازدحام اجتناب کنند به طور مثال در پیشخوان‌ها با تجمع زیاد مردم در محیط بسته مواجه هستیم که این خود باعث انتقال ویروس می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و مجموع آمار بیماران بستری به ۲۹۴ نفر رسیده است.

سلیمانی در پایان عنوان کرد: هم اکنون ۶۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های بهداشتی بستری هستند که حال ۲۵ نفر آنها وخیم است همچنین طی شبانه‌روز گذشته متاسفانه ۵ نفر از بیماران در استان فوت کردند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان