۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تعرفه خدمات در مرکز سهند بیمارستان بوعلی دولتی است/ تعیین تکلیف نیروهای ۸۹ روزه کادر درمان قزوین
کد خبر: ۳۴۴۴۸۲ نویسنده: پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۱۰ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

تعرفه خدمات در مرکز سهند بیمارستان بوعلی دولتی است/ تعیین تکلیف نیروهای ۸۹ روزه کادر درمان قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در مورد تعیین تکلیف نیروهای ۸۹ روزه کادر درمان قزوین گفت: در فراخوان‌های جذب نیروی انسانی حتما کسانی که در حوزه کووید۱۹ بصورت داوطلب یا قراردادهای مختلف شرکت کردند در اولویت جذب قرار خواهند گرفت.

تعرفه خدمات در مرکز سهند بیمارستان بوعلی دولتی است/ تعیین تکلیف نیروهای ۸۹ روزه کادر درمان قزوین

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به هزینه درمان بیماران کرونایی اظهار کرد: داروهای متفاوتی برای درمان بیماری کرونا استفاده شده که با توجه به مطالبات برخی پزشکان، رایزنی‌های لازم انجام شده تا داروهایی را که داخل پروتکل‌ها نبود را نیز وارد کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: از مردادماه امسال این داروها وارد پروتکل بیمه شده است؛ درحالیکه تا قبل از آن 10 میلیون تومان هزینه داروها به قیمت دولتی بود که در پروتکل‌ها نمی‌گنجید؛ اما خوشبختانه با هماهنگی بیمه سلامت، در کل بیماران فرانشیز اندکی می‌پردازند.

وی بیان کرد: روزهای اول شیوع کرونا این بحث در جامعه ایجاد شده بود که بیماران کرونایی رایگان ارائه خدمت می‌شوند در حالیکه وزارت بهداشت این هماهنگی را انجام داده بود که بیماران فاقد بیمه بتوانند روی تخت بیمارستان بیمه شوند، لذا بیمه‌ها هزینه را تقبل کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اندک فرانشیزی که از بیماران کرونایی گرفته می‌شود فقط برای تامین هزینه‌های همان بیمارستان جهت خدمات رسانی به بیماران است.

وی در مورد تکلیف طرح 89 روزه جذب نیرو در بیمارستان‌ها گفت: جذب آنها بستگی به نیاز دانشگاه و نوع قرارداد دارد؛ تعدادی از آنها در آینده جذب می‌شوند ضمن اینکه در آینده در فراخوان‌های جذب نیروهای انسانی حتما کسانی که در حوزه کووید19 بصورت داوطلب یا قراردادهای مختلف شرکت کردند در اولویت جذب قرار خواهند گرفت.

نامدار در خصوص شرایط فعلی استان از نظر ویروس کرونا تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند که نسبت به روز قبل ۲۲ نفر کاهش داشته است.

بستری 286 بیمار کرونایی در قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: اکنون ۲۸۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری بوده که ۵۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و همچنین متاسفانه ۵ نفر در شبانه‌روز گذشته در استان فوت کردند.

نامدار افزود: تنها تفاوتی که نسبت به روزهای آغازین شیوع این بیماری داریم، این است که چون در روزهای اول تنها بیمارستان بوعلی در فاز کاهش بیماری خدمات رسانی می‌کرد لذا با کمبود دستگاه‌ها روبرو بودیم اما با همکاری بیمارستان رازی و بیمارستان‌های تابعه استان این کمبود وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اکنون 120 تخت ویژه داریم که فعلا پاسخگوی نیاز ماست هر چند که متاسفانه ضریب تخت بیمارستانی در استان قزوین کمتر از ضریب کشوری است و در تخت ویژه و سوختگی و بیمارستانی با کمبود مواجه هستیم.

این مقام مسئول افزود: ضریب کل تخت به ازای هر هزار نفر در استان 1/59 است که این شاخص در کشور 1/85 است، به طوریکه در کشورهای پیشرفته این ضریب به 4 هم می‌رسد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه همت تیم درمان در کل کشور بود که با وجود کمبود تخت توانستند طوری عمل کنند که ما دچار مشکل کمبود تخت بیمارستانی نشویم.

نامدار اضافه کرد: بحث نقاهتگاه و بحث غربالگری 16 ساعته و تلاش پزشکان و تیم درمان موجب شد تا بیماران تعداد روزهای کمتری در بیمارستان بستری باشند به طوریکه میانگین بستری در بیماران کووید۱۹ در بیماران بستری در غیر بخش آی سی ای به 5/6 روز رسید.

وی ادامه داد: بیمارستان صحرایی یکی از چابک‌ترین بیمارستان‌های صحرایی کشور است که فعالیتش را در عملیات‌های مختلف نظیر اربعین و زلزله کرمانشاه نشان داده است که جزو سریعترین بیمارستان‌های کشور بود که در محل استقرار پیدا کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: در شرایط شیوع کرونا بیمارستان صحرایی از روز 10 اسفند ماه دایر شده و تمام تجهیزات و نیروی انسانی آن تدارک دیده شد اما خوشبختانه شرایط به حدی نرسید که نیاز به آن مکان داشته باشیم و در واقع آن جا را به عنوان یک مرکز جمع‌آوری و غربالگری در نظر گرفته بودیم.

وی عنوان کرد: اکنون نیز بیمارستان صحرایی این آمادگی را دارد که در هر لحظه کمتر از 24 ساعت به بهره‌برداری کامل آزمایشگاهی، پاراکیلینیک، تخت‌های آی‌سی‌یو و اتاق عمل و تخت‌های بستری برسد.

نامدار بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در بحث طرح جذب نیروی 89 روزه برای کووید 19 و خدمات دیگر طوری عملیات را انجام داد که با استفاده از بکارگیری ظرفیت واحدهای ستادی که نیروهای تخصصی هستند، کمترین میزان جذب نیروی 89 روزه را داشته باشد تا زمانی که شرایط کرونا کاهش یابد و تعهدی برای جذب نیروی 89 وجود نداشته باشد موجب نارضایتی عمومی در سطح استان نشویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: تمام تلاشمان هم تا اینجا این بود که نیروهای 89 روزه را تا حد امکان به نیروی شرکتی تبدیل کنیم و از سیستم خارج نشوند.

وی در خصوص بحث واگذاری قرارداد رادیولوژی بیمارستان بوعلی به بخش خصوصی تشریح کرد: یکی از ایده‌های بسیار مترقی در سیستم‌های نوین دانشگاهی و خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه نسل سوم این است که بتواند با درآمد حاصل از خود، اداره شود و این یکی از مطالبات کشوری است که ما بخشی از کارهای درمان را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: قرارداد بیمارستان بوعلی در بحث واگذاری سی تی اسکن و دستگاه ام آر آی تقریبا از حدود 15 سال پیش منعقد شده، لذا بخش خصوصی تقبل کرده که دستگاه‌های ویژه را که شاید هزینه‌های آن برای دانشگاه قابل پرداخت نباشد را وارد بیمارستان کند.

نامدار تصریح کرد: خدماتی که در مرکز سهند در بحث سونوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی در آینده ارائه می‌شود کاملا با تعرفه دولتی انجام می‌شود و اکنون جزو تنها مراکزی است که شب‌ها و زمان بسته بودن مراکز خصوصی با بیمه سلامت فعالیت می‌کند.

راه‌اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه سی تی اسکن در قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: بخش خصوصی ممکن است ایرادات خودش را داشته باشد، اما نظارت‌های ما باید بر بهبود روند آنها ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: رادیولوژی بیمارستان بوعلی باتوجه به نوع تخصص‌هایی که در آن بیمارستان در حال فعالیت است، جزو مراکز زیان‌ده دانشگاه بود و این یکی از مطالبات خود بیمارستان بود که مرکز خصوصی در قبال خدماتی که برای سونوگرافی و سی تی اسکن ارائه می‌کند این خدمات زیان‌ده را بر عهده بگیرد و با وارد کردن دستگاه‌های جدید بر کیفیت خدمات بیفزاید.

این مقام مسئول ادامه داد: از طرفی خود مرکز با واگذاری به بخش خصوصی می‌تواند هزینه‌های سرباری بالغ بر 100 تا 200 میلیون تومانی سالانه را بر عهده بگیرد.

نامدار در ادامه گفت: نیروهای فعال در این مرکز که سابقه کار بالایی داشته و جزو نیروهای استخدامی به شمار می‌رفتند را نیز در بیمارستان‌های مورد نیاز در شهر قزوین به کارگیری می‌کنیم.

این مقام مسئول گفت: انجام رایولوژی در بیمارستان بوعلی برای دانشگاه زیان‌ده بود و ممکن است بخش خصوصی با تمهیدات لازم و ورود دستگاه‌های جدید بتواند این هزینه را جبران کند.

وی بیان کرد : در واقع این یکی از مطالبات دانشگاه بود که بخش خصوصی در قبال انجام سی تی اسکن و سونوگرافی و اقدامات پاراکیلینک با سودآوری لازم این قسمت را پوشش دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد: تمام خدماتی که مرکز سهند در حوزه بیمارستان بوعلی برای بیماران بستری و سرپایی انجام می‌دهد بصورت خدمات دولتی ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون مکاتبات لازم در خصوص یک دستگاه سی تی اسکن 128 اسلایس که پیشرفته‌ترین دستگاه سی تی اسکن موجود در دنیاست انجام شده و به زودی در بیمارستان شهید رجایی استقرار پیدا می‌کند.

این مقام مسئول افزود: سی تی اسکن بیمارستان بوئین زهرا در مرحله نصب قرار دارد، اگر تاییدیه انرژی هسته‌ای اعلام شود به زودی وارد مدار خواهد شد؛ همچنین یک دستگاه سی تی اسکن با همکاری who برای بیمارستان قدس تهیه شده است.

نامدار در پایان گفت: هیچ‌کدام از ارائه خدمات دولتی منافاتی با اینکه بخش خصوصی هم بتواند فعالیت داشته باشد، ندارد چراکه اگر قرار باشد تمام خدمات به صورت دولتی باشد قطعا باید بدانیم سیستم دولتی فلج خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان