۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین دانشگاه عظیم عاشورا در هیچ زمانی تعطیلی ندارد
کد خبر: ۳۴۴۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۸ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان البرز:

دانشگاه عظیم عاشورا در هیچ زمانی تعطیلی ندارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: دانشگاه عظیم عاشورا در هیچ زمانی تعطیلی ندارد و درسِ معرفت، وفا، جهاد، ایثار، عقیده، عرفان، سیاست و شهادت دائماً برپا است.

دانشگاه عظیم عاشورا در هیچ زمانی تعطیلی ندارد

حجت‌الاسلام حسین عدالتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: تا قیامت چراغ هدایت بشر حسین(ع) روشن است؛ چرا که یکی از ارزشمندترین درس‌های عاشورا بندگی و اطاعت خداست.

وی افزود: نحوه عزاداری امسال با گذشته تاحدودی متفاوت است؛ اما آنچه مهم است آشنا شدن و درس گرفتن از مکتب امام حسین(ع) است که هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود و در هر دوره‌ای عده‌ای با زانو زدن در مکتبش و فراگیری معارف آن امام بزرگوار، خود را به اوج رسانده‌اند.

عدالتی با اشاره به مجاهدان راه عاشورا در تاریخ اسلام گفت: رئیسعلی دلواری که این روزها (۱۲شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس) سالگشت شهادت اوست، یکی از آن مجاهدان است که توانست استعمار انگلیس را خوار کند، او یکی از دانش‌آموزان مکتب امام حسین(ع) است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز بیان کرد: سالیان سال است که انگلیس به عنوان روباه پلید علیه مردم دنیا و بخصوص ایران نقشه می‌کشد و دسیسه می‌کند و هر فرصتی پیدا کند ضربه‌ای به اسلام و انقلاب می‌زند.

وی عنوان کرد: به تازگی رسانه وابسته به انگلیس برای تضعیف مراسم عزاداری، آمار کرونا را با عکس‌هایی از مراسم عزاداری پخش می‌کند اما غافل از این هستند که مردم ما از هر طیف فکری هم که باشند بند دلشان با امام حسین(ع) گره‌خورده و به این آسانی‌ها این پیوند گسسته نمی‌شود.

عدالتی اظهار کرد: دانشگاه عظیم عاشورا در هیچ زمانی تعطیلی ندارد و درسِ معرفت، وفا، جهاد، ایثار، عقیده، عرفان، سیاست و شهادت دائماً برپا است. ملت ما مبارزه با استعمار و استکبار را از امام حسین(ع) یاد گرفته و در این راه خسته نمی‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف امام(ع) تبیین و روشن کردن مکتب و جلوگیری از انحراف آن و تصحیح باورهای مردم در همه امور دنیا و آخرتشان است. اگر امام معصوم(ع) مشاهده کند که مسیر اعتقادی مردم به سمت کجی است باید با قول و عمل، عقاید مردم را تصحیح و در مقابله با انحرافات اقدام کند که در کلاس درس عاشورا همه این درس‌ها به بهترین شیوه آموزش داده‌ شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: در قیام عاشورا، توحید موج می‌زند، نقطه شروع بندگی خدا با اطاعت از دستورات و ترک نواهی اوست، اگر کسی تخلف و خطا کرده باشد، باید گناه را ترک کند و نقطه شروع ترک گناه، توبه و بازگشت به اطاعت خداست که یکی از جلوه‌های روشن این بازگشت را در روز عاشورا، حربن یزید خلق کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان