۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نماز ظهر عاشورا در مساجد و هیئت‌ها با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۴۴۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۷ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان:

نماز ظهر عاشورا در مساجد و هیئت‌ها با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، نماز ظهر عاشورا در هیئت‌ها و مساجد در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین به صورت محدود در خیابان شهدا برگزار می‌شود.

نماز ظهر عاشورا در مساجد و هیئت‌ها با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود
منوچهر حبیبی در  گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای ایام عزاداری ماه محرم اظهار کرد: نظم و انضباط خاص بین دستگاه‌ها و به ویژه عملکرد جوانان متعهد و پرشور و با شعور عزادار حسینی که در مراعات پروتکل‌ها پیشتاز بودند بسیار قابل قدردانی است و نشان می‌دهد که می‌توان عزاداری و رعایت اصول را همسو کرد.

وی افزود: فضای کشور در عزای حسینی است؛ اما در عین حال رعایت اصول نیز انجام می‌شود و ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد بیش از 80 درصد عزاداران  حسینی در هیئت‌های مذهبی استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: از فعالیت سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی، بهداشت، صدا و سیما و فرمانداران که به طور ویژه فعالیت‌ها را رصد می‌کنند، قدردانی می‌کنیم و با قاطعیت می‌توان گفت که دین بیشتر از همه به اصول بهداشتی پایبندتر است.

حبیبی با اشاره به مراسم عزاداری در امامزاده علی اصغر(ع) در روستای زرآباد عنوان کرد: از هرگونه اجتماع در این روستا طی تعطیلات پیش رو باید جلوگیری شود، چراکه جزو اجتماعات خاص است و فضای آنجا محدود بوده و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد؛ لذا با نظارت نیروی انتظامی، تبلیغات و اوقاف امور خیریه با نظارت بخشدار و فرماندار، برنامه‌ای در زرآباد برگزار نخواهد شد و مسئولیت این امر با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است. 

عدم برگزاری تجمع در ظهر عاشورا

وی افزود: بحث ذبح و قربانی جز در کشتارگاه ممنوع است و در همین راستا کشتارگاه به صورت رایگان ذبح را انجام می‌دهد و مردم به این نکته باید توجه ویژه داشته باشند.

جانشین ستاد کرونا استان قزوین تصریح کرد: از همه هموطنان تقاضا داریم به استان قزوین سفر نکنند چراکه شرایط ما به گونه‌ای است که امکان استقبال از مردم کشور را نداریم؛ لذا تا اطلاع ثانوی به قزوین سفر نکنند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم به استان‌های همجوار سفر نکنند چراکه وضعیت آن استان‌ها در شرایط هشدار است.

حبیبی ادامه داد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، در حالیکه سلامت مردم برای ما در جایگاه ویژه قرار دارد؛ ضمن اینکه برنامه‌ها در سایه برنامه ریزی‌ها انجام شود، ظهر تاسوعا با تأسی از منویات رهبری نماز ظهر برپا نشده و مراسمی هم در این روز برگزار نمی‌شود.

وی با اشاره به عدم برگزاری تجمع در ظهر عاشورا اضافه کرد: در رابطه با برنامه ظهر عاشورا، با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، نماز ظهر عاشورا در هیئت‌ها و مساجد در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین به صورت محدود در خیابان شهدا برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد: این مراسم شامل قرائت زیارتنامه عاشورا، مداحی مختصر و اقامه نماز ظهرعاشورا توسط امام جمعه به مدت یک ساعت خواهد بود و استفاده از ماسک، سجاده و مهر شخصی الزامی است.

حبیبی در پایان گفت: سطوح در مساجد و هیئت‌ها باید مرتبا گندزدایی شود و در ورودی محل برگزاری بحث ضدعفونی انجام شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان