۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بدحجابی و رهاشدگی فضای مجازی، علت اصلی بسیاری از جرائم است
کد خبر: ۳۴۴۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۶ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین:

بدحجابی و رهاشدگی فضای مجازی، علت اصلی بسیاری از جرائم است

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: پایه و اساس بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی وضعیت بدِ حجاب و ورود آزادانه به فضای مجازی است.

بدحجابی و رهاشدگی فضای مجازی، علت اصلی بسیاری از جرائم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سردار مهدی حاجیان در سومین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان قزوین که امروز(پنج شنبه) در سالن کنفرانس شهید حاج قاسم سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال در بحث عزاداری‌های ایام محرم یک نهضتی تحت عنوان عزاداری‌های خانوادگی به وجود آمد که باید در خصوص عفاف و حجاب هم چنین نهضتی اتفاق افتد و از قیام خانوادگی شروع شود تا بحث رعایت حجاب در بین افراد جامعه نهادینه شود.

وی افزود: اگر بخواهیم با موضوع بی‌حجابی و بدحجابی برخورد کنیم باید به تکنیک‌های موجود در قوانین تصویب شده توجه کنیم. ما اکنون در موضوع عفاف و حجاب در مبارزه فرهنگی قرار داریم چراکه هدف گذاری دشمنان تخریب بنیان خانواده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: پژوهش‌های بسیاری در خصوص عفاف و حجاب انجام و رابطه علت و معلول بررسی شده اما ضعف ما این است که به قوانین تصویب شده در این حوزه به درستی عمل نمی‌کنیم.

حاجیان گفت: مجریان قانون باید قوانین تصویب شده اجرا کنند؛ چراکه اکنون به قانون جدیدی در این حوزه نیاز نداریم و با عمل به تمامی قوانین تصویب شده موجود می‌‎توانیم به وضعیت مطلوب در حوزه عفاف و حجاب برسیم.

این مقام مسئول گفت: موضوع کشف حجاب جرم انگاری شده و اکنون وظیفه نهادها این است که این موضوع را بررسی
کنند و برای تحقق حجاب صحیح در جامعه راهکار ارائه دهند؛ هر نهادی که وظیفه اجرای قانون را دارد باید به وظایف خود به درستی عمل کند چراکه اگر در مبارزه کوتاه بیایم، شکست می‌خوریم.

فضای مجازی عامل 80 درصد از آسیب‌های وارد شده به افراد است

فرمانده انتظامی استان قزوین اذعان کرد: به عنوان یک آسیب شناس می‌توانم بیان کنم که پایه و اساس بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی وضعیت بد حجاب و ورود آزادانه به فضای مجازی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه نوجوانان و جوانانی که در اوج غریزه جنسی قرار دارند به راحتی با در دسترس داشتن یک فیلترشکن ساده می‌توانند تمام فسادهای جنسی در سایت‌های نامتعارف را مشاهده کنند و این بزرگترین معضل جامعه کنونی ما است.

این مقام مسئول گفت: اگر دستگاهی به وظیفه خود عمل نکند مرتکب ترک فعل شده و ضرورت دارد که آن دستگاه بازخواست شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین تاکید کرد: وضعیت امروز در دانشگاه‌ها بسیار نابسامان است که از دستگاه‌های مربوطه تقاضا داریم در این راستا برنامه‌ریزی‌های مناسب و تاثیرگذاری انجام دهند تا دیگر شاهد بدحجابی دانشجویان در دانشگاه‌ها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه در بطن جامعه حضور دارد، افزود: با توجه به آمارهای گفته شده بیش از 80 درصد از آسیب‌های وارد به افراد، حاصلِ موضوعات اجتماعی در فضای مجازی و مسائل جنسی نامشروع است.

حاجیان بیان کرد: اگر واقعا برای جامعه و فرزندانمان دلسوز هستیم باید پای کار باشیم و برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان