۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین احداث راه دسترسی اختصاصی برای مهرگان با پیش‌بینی طرح TOD
کد خبر: ۳۴۴۴۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۶ ساعت: ۱۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد

احداث راه دسترسی اختصاصی برای مهرگان با پیش‌بینی طرح TOD

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: احداث راه دسترسی اختصاصی برای مهرگان با پیش‌بینی طرح TOD از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

احداث راه دسترسی اختصاصی برای مهرگان با پیش‌بینی طرح TOD

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ابراهیم مبارک قدم امروز(پنج شنبه) در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر محمدیه اظهار کرد: استان قزوین از لحاظ درآمدی از جمله استان‌های پردرآمد است ولی از نظر اعتباری حائز جایگاه مناسبی در جدول اعتبارات نیست و مسئولین استانی پیگیر حل این موضوع هستند، باید بتوانیم ضمن انجام پیگیری‌های ملی از ظرفیت‌های استانی بهره‌گیری کنیم.

وی افزود: موضوع مسکن باید مدیریت و هدایت شود تا از حاشیه‌نشینی و ساخت و ساز غیرمجاز پیشگیری شود.

مبارک قدم اضافه کرد: سرعت رشد مهرگان بسیار قابل توجه است و حتی با بسیج امکانات دولتی هم به دشواری می‌توان همگام با آن پیش رفت، بنابراین فقط داشتن چشم انداز و برنامه مشخص و مشترک است که با توجه به همه تنگناهای موجود می‌تواند ما را در مسیر درست قرار دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تاکید کرد: باید در یک بازه زمانی مشخص مهرگان را خودکفا کنیم بطوریکه بتواند پایداری و استقلال مالی پیدا کند.

وی ادامه داد: در این حوزه پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌ایم تا دستگاه‌های متولی وارد میدان شده و خدمات ارائه دهند، برای تحقق آن نیز زمین در نظر گرفته و حتی حمایت‌هایی را هم پیش‌بینی کرده‌ایم تا با ایجاد بیمارستان، فرهنگسراها و سایر خدمات خرد و کلان کیفیت سکونت را در مهرگان افزایش دهیم.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: احداث راه دسترسی اختصاصی برای مهرگان با پیش بینی طرح TOD از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مبارک قدم گفت: مهرگان باید از حالت مصرف کننده صرف خارج شده و به صورت مولد سرمایه درآید و این ظرفیت با توجه به جمعیت قابل توجه مهرگان کاملا وجود دارد که شهر با امکانات و ظرفیت‌های درونی خود توسعه و تکامل پیدا کند.

وی افزود: با توجه به کمبود زمین در قزوین و نزدیکی مهرگان، می‌توانیم کاربری‌های کلان محور را در این ناحیه جانمایی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان تاکید کرد: در این برنامه شهرداری و شورای شهر محمدیه بسیار اثرگذار خواهند بود، همچنان که در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها هستیم.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان