۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی از مرز دو میلیون نفر گذشته است
کد خبر: ۳۴۴۴۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۵ ساعت: ۱۵:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی از مرز دو میلیون نفر گذشته است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: هم اکنون تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه از مرز دو میلیون نفر گذشته است و امروز نزدیک به ۲۵۰ هزار دانشجو در ۶۵۰ مرکز علمی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی از مرز دو میلیون نفر گذشته است

به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین، محمدحسین امید در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(چهارشنبه) در حاشیه افتتاح اولین مرکز جامع علمی-کاربری نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جهش تولید محقق نخواهد شد؛ مگر اینکه پشتوانه مهارتی و عملی برای کسانی که در بخش تولیدی تلاش می‌کنند، محقق شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر طی جلسات برگزار شده چند هدف مشخص شده بود که خوشبختانه بیش از 95 درصد از این اهداف به سرانجام رسیده و اکنون در حال تدوین برنامه برای دوره جدید هستیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: طی این سال‌ها توسعه کیفی و ارتقاء کیفیت آموزش علمی و کاربردی در دستور دانشگاه قرار گرفته است و آمارها نشان می‌دهد که توجه مراکز علمی و کاربردی و روسای استانی هم معطوف به این هدف بوده است.

امید عنوان کرد: در نظرسنجی از دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی پی بردیم که در بین دانش آموختگان دانشگاه‌های علمی کاربردی در سال 97 فقط 20 درصد از آن‌ها با توجه به رشته تحصیلی خود مشغول به کار می‌شدند اما خوشبختانه اکنون این آمار به 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: هدف گذاری ما این است که هر دانش آموخته علمی و کاربردی شغلی در راستای رشته تحصیلی خود داشته باشد.

وی اضافه کرد: روسای مراکز علمی و کاربردی دانشگاه، چند سال پیش وضعیت بی‌ثباتی داشتند و تعدادی سرپرست بودند اما امروز روسا در چارچوب اساسنامه جدید منصوب می‌شوند و وضعیت باثباتی دارند.

امید گفت: ساماندهی وضعیت مدرس دانشگاه‌های علمی و کاربردی در اولویت بود که از مجموع بیش از ۹۳ هزار کد مدرسی دانشگاه، حدود ۲۵ هزار نفر موفق شدند که ادامه فعالیت با دانشگاه داشته باشند و وضعیت باثباتی در این زمینه کسب کنند که از سال 95 به بعد فرآیند به کارگیری مدرسین یک روند مشخصی دارد و هرساله نیازهای دانشگاه شناسایی و از متقاضیان مربوطه استفاده می‌شود.

این مقام مسئول افزود: خوشبختانه امروزه حتی یک نفر مدرس بدون ارزیابی و صلاحیت نداریم و تمامی مدرسین فرآیند قانونی طی می‌کنند و ارزیابی می‌شوند.

175 مرکز نوآوری دانشگاه در کشور وجود دارد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد: در سال ۹۵ در اولین دوره فراخوان جذب مدرسان دانشگاه، ۴۶ هزار نفر شرکت کردند که حدود شش تا هفت هزار نفر پذیرفته شدند و در سال ۹۷ و ۹۸ نیز مجدد فراخوان منتشر شد.

وی افزود: در فراخوان سوم که بیش از ۴۰ هزار نفر ثبت نام اولیه کرده بودند به دلیل شیوع کرونا با تاخیر مواجه شدند؛ اما تاکنون کسانی که برای همکاری با دانشگاه باقی مانده‌اند دو هزار و ۲۰۰ نفر هستند.

این مقام مسئول گفت: این آمار نشان می‌دهد که همکاری با دانشگاه به راحتی گذشته امکان پذیر نیست و باید صلاحیت علمی افراد تایید شوند تا مجوز تدریس در دانشگاه بگیرند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ابراز کرد: یک رکن ارتقاء دانشگاه به ارتقاء مدرسان، محتوای آموزشی و خود دانشجو باز می‌گردد و اکنون وضعیت مدرسان مشخص شده و همه مدرسان دانشگاه‌ها مجاز به تدریس هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: مدرسان موجود در یک رقابت سالم و براساس فضیلت و امتیازهای خود انتخاب شده‌اند و فراخوان چهارم جذب مدرسان دانشگاه‌های علمی و کاربردی برای جذب هفت تا هشت هزار مدرس نیز در شهریورماه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: حدود 175 مرکز نوآوری دانشگاه در کشور وجود دارد و در دوسال اخیر رویداد شتاب در این مراکز برگزار شده و تعدادی ایده به قرارداد رسیده است.

امید گفت: تاکید ما بر این است که دانش آموختگان این دانشگاه باید آنقدر در این دانشگاه کسب مهارت کنند که خود بتوانند کسب و کاری را راه اندازی کنند و ما به دنبال شغل‌های صنایع سنگین نیستیم ولی آمادگی تامین نیرو برای هر حوزه‌ای از کشور را داریم.

دوره‌های علمی به صورت حضوری برگزار خواهد شد

وی با اشاره به پیگیری‌های بین المللی، افزود: توافقی با یکی از دانشگاه‌های علمی و کاربردی آلمان منعقد کرده‌ایم و برای شروع کار چهار تا پنج نفر را پس از موضوع کرونا برای طی دوره‌های آموزشی به آلمان اعزام خواهیم کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در گذشته بنا به دلایلی برای شاغلین سهمیه اختصاص داده شده بود اما چند سال است که این سهمیه حذف شده و این روند باعث شده که افراد جوان‌تری جذب دانشگاه‌های علمی کاربردی شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: هم اکنون تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه از مرز دو میلیون نفر گذشته است و امروز نزدیک به ۲۵۰ هزار دانشجو در ۶۵۰ مرکز علمی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

امید گفت: از هزار و ۷۰ مرکز دانشگاه‌های علمی و کاربردی امروزه ۶۵۰ مرکز باقی مانده است و ۱۰ درصد دیگر نیز با نگاه آمایشی و هدفمند تاسیس شده‌اند که مراکز جدید هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: ما توسعه کیفی و ساماندهی مدرسین و خوشه‌بندی رشته‌ها را به اتمام رساندیم و به طور آهسته برای توسعه هدف‌مند کیفی شروع به کار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: شرایطی فراهم شده که سربازان هم بتوانند از طریق آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه‌های علمی و کاربردی از پودمان‌های درسی استفاده کنند.

امید در پایان گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوره‌های علمی، حضوری خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در موضوعات لازم برای جامعه نیز تولید محتوا کنیم.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان