۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مهریه سنگین نمی‌تواند مانع از هم پاشیدگی زندگی‌ شود/ سبک زندگی ایرانی اسلامی مغفول مانده است
کد خبر: ۳۴۴۴۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۶/۵ ساعت: ۱۵:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

مهریه سنگین نمی‌تواند مانع از هم پاشیدگی زندگی‌ شود/ سبک زندگی ایرانی اسلامی مغفول مانده است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: متاسفانه خانواده‌ها بر مهریه‌های سنگین پافشاری می‌کنند؛ در حالی که این موضوع نمی‌تواند مانع از هم پاشیدگی زندگی‌ها شود.

مهریه سنگین نمی‌تواند مانع از هم پاشیدگی زندگی‌ شود/ سبک زندگی ایرانی اسلامی مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، مریم بیدخام امروز(چهارشنبه) در جلسه هم‌اندیشی بانوان مسئول استان قزوین و اصحاب رسانه با محوریت علل عدم تمایل دختران به ازدواج با بیان اینکه تسهیل در ازدواج نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌ها است، اظهار کرد: کاهش و عدم تمایل به ازدواج را نمی‌توان منحصر به دختران دانست، چراکه بخشی از این مسئله را پسران تشکیل می‌دهند که عوامل مختلفی در آن دخیل است.

وی افزود: باتوجه به وضعیت کاهش ازدواج و فرزندآوری؛ در 20 سال آینده برای جامعه ایران یک جامعه پیری پیش‌بینی می‌کنیم که متاسفانه اثرات منفی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: مهریه سنگین، هزینه مراسم‌های ازدواج، جهیزیه و مسکن و بسیاری از هزینه‌ها موانع مهمی برای ازدواج پسرها و دختران است؛ متاسفانه خانواده‌ها بر مهریه‌های سنگین پافشاری می‌کنند در حالی که این موضوع نمی‌تواند مانع از هم پاشیدگی زندگی‌ها شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه دختران و پسران ما مسئولیت‌پذیر بار نمی‌آیند و مهارت‌های لازم برای ازدواج و تشکیل خانواده را ندارند و از این رو با کوچک‌ترین مشکل به راحتی تن به طلاق می‌دهند.

سبک زندگی ایرانی اسلامی مغفول مانده است

بیدخام با بیان اینکه علل فرهنگی در موضوع ازدواج بسیار مهم است، عنوان کرد: باید گفت که کرونا ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی را در حوزه‌های مختلف در پی داشت.

وی یادآور شد: یکی از پیشنهادات ما راه‌اندازی پویش "ازدواج آسان" است؛ اما متاسفانه سبک زندگی ایرانی اسلامی مغفول مانده است در حالی که در گذشته زندگی‌ها آسان‌تر بود به طوری که امروز نه سنتی و نه مدرنیته هستیم و در یک برزخ قرار گرفته‌ایم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به اینکه بی بندوباری در فضای مجازی، اعتیاد و مسائل اقتصادی از عوامل عدم ازدواج جوانان است، ادامه داد: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جوانان در ازدواج و فرزندآوری است و کسب مهارت‌های زندگی برای زوجین بسیار مهم است که این آموزش‌‎ها باید قبل از ازدواج داده شود.

این مقام مسئول افزود: در حوزه آموزش با ۲۰ دستگاه جلساتی را برگزار کردیم که شرح وظیفه شد تا برای جوانان قبل از ازدواج آگاه‌سازی شود؛ همچنین آموزش‌های حین ازدواج هم داریم که با مشارکت چهار دستگاه طی دو روز ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه قزوین استانی مهاجرپذیر، صنعتی و دانشگاهی است؛ لذا تنوع فرهنگ‌ها و ازدواج افراد با فرهنگ‌های متفاوت بیشتر به چشم می‌خورد که نیاز به آموزش را جدی‌تر می‌کند.

بیدخام در پایان با بیان اینکه جوانان ما باید یاد بگیرند که در مشکلات به مشاور مراجعه کنند؛ تاکید کرد: سامانه تصمیم در راستای ارائه مشاور و کمک به زوج‌هایی که تصمیم به طلاق گرفته‌اند در استان فعالیت می‌کند که در بهبود روابط و ایجاد صلح و سازش بین زوجین بسیار مفید بوده است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان